Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 14:05
  #1
Medlem
Virre217s avatar
Hej,

Jag har fått ett intressant problem som uppstår att jag ibland får strul att fjärrstyra servrar med Remote Desktop då det blir en del underliga fenomen som att vissa programfönster lägger sig i Traybar och kan inte maximeras, går ej att klicka fram vissa Windowsprogram eller väldigt långsamt att skriva på vissa ställen.

Jag upptäckte att om man däremot har servern inkopplad mot en skärm uppstår ej dessa fenomen, skulle man däremot koppla bort skärmn och boota om så uppstår det igen.

Servern hade ett extra grafikkort, och jag upptäckte att i samma veva som jag tog bort kortet och körde integrerat kort så fungerar det bra utan skäm. Jag testade även att lägga in andra grafikkort och då uppstod inte problemet heller, utan verkade specifikt för Nvidia Quadro.

Är det känt fenomen att fjärrstyrning kan påverkas av vissa grafikkort om det ej är kopplat till skärm?
Citera
2018-12-26, 13:04
  #2
Medlem
Virre217s avatar
Kan ju säga att "lösningen" var att byta grafikkort och då fungerade det fint, men inte helt glasklart varför just vissa kort uppvisar detta.
Citera
2018-12-26, 19:38
  #3
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: Windows --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback