Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-26, 12:24
  #1
Medlem
ponnylover99s avatar
Just nu brinner det på taket till bussgaraget i Kristineberg.
Citera
2018-11-26, 12:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Just nu brinner det på taket till bussgaraget i Kristineberg.


svt.se: Brand i bussgarage i Stadshagen

Citat:
Det brinner i SL:s bussdepå i Stadshagen på västra Kungsholmen, och garaget är rökfyllt. Röken sprider sig över Kristineberg.

Vi har ännu inte lokaliserat vad det är som brinner. Det är kraftig rökutveckling från byggnaden som sprider sig över Kristineberg, säger ledningsbefäl på Storstockholms brandförsvarsförbund.

det finns i nuläget ingen spridningsrisk.
Citera
2018-11-26, 15:49
  #3
Medlem
Det här blir en svår nöt att knäcka för Keolis som har depån. Var ska bussarna stå, hur göra med bussförarna osv. Inte kul.
Citera
2018-11-26, 17:08
  #4
Medlem
Starade i samband med byggnadsarbete på taket.... (Nu igen!)
Citat:
Enligt polisen har branden börjat i samband med takarbeten. En utredning om misstänkt allmänfarlig vårdslöshet har inletts.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7099041
__________________
Senast redigerad av iconicatab 2018-11-26 kl. 17:34.
Citera
2018-11-26, 17:17
  #5
Medlem
80231s avatar
Var ligger depån?

Är det den tvärs över gatan frän ICA MAXI?

Rätt ofarlig brandplats i så fall.
Citera
2018-11-26, 17:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Var ligger depån?

Är det den tvärs över gatan frän ICA MAXI?

Rätt ofarlig brandplats i så fall.

Japp. Att den inte skulle kunna sprida sig har dom sagt sen första början. Inte utanför byggnaden i alla fall.
Citera
2018-11-26, 17:20
  #7
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Det här blir en svår nöt att knäcka för Keolis som har depån. Var ska bussarna stå, hur göra med bussförarna osv. Inte kul.

Good riddance. Förhoppningsvis flyttar de för gott så att området kan vitaliseras, gärna med ett utbyggt IP där Karlberg och Internazionale kan spela när de avancerar i seriesystemet.

Västra Södermalm stinker som New Delhi just nu. Förmodar att det har ett samband.
Citera
2018-11-26, 17:25
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Good riddance. Förhoppningsvis flyttar de för gott så att området kan vitaliseras, gärna med ett utbyggt IP där Karlberg och Internazionale kan spela när de avancerar i seriesystemet.

Västra Södermalm stinker som New Delhi just nu. Förmodar att det har ett samband.

Dagens lärdom:
Keolis har inget att säga till om i den frågan, det är de politiker som du kanske var med och röstade fram som bestämmer var bussarna ska stå uppställda.
Citera
2018-11-26, 17:25
  #9
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Starade i samband med byggnadsarbete på taket.... (Nu igen!)
Har det brunnit där tidigare?

Jag brukar någorlunda ofta handla på ICA (Lindhagen) där, men jag kan inte minnas att det varit något larm, eller information, om brand eller liknande.

Bor iofs söderomsöder, så det skrivs inte om sådant i den gratis lokaltidning som hamnar i lådan.
__________________
Senast redigerad av 80231 2018-11-26 kl. 17:29.
Citera
2018-11-26, 17:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Har det brunnit där tidigare?

Jag brukar någorlunda ofta handla på ICA (Lindhagen) där, men jag kan inte minnas att det varit något larm, eller information, om brand eller liknande.
Nej inte där.

Det var att ett takarbete startade en allvarlig storbrand som var "igen".
Citera
2018-11-26, 21:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag tycker folket ska promenera mer i Stockholm!
Bra för folkhälsan! (så korta avstånd ändå för de flesta)
Jag hoppas hela skiten binner upp men det är nog för mycket begärt så det finns alltid alternativ som samhället erbjuder och ni betalar på skattsedeln som vanligt!

SL har blivit ett skämt liksom resten av samhället!
Känner ni er trygga i det "nya svärje"?!

Om du blir mindre trygg i "svärje" för att det brinner på en bussdepå, så förstår jag att livet måste vara otroligt jobbigt för dig. Skiten kommer absolut brinna ner, och det kommer kosta skattebetalarna åtskilliga miljoner att hitta på en bra ersättning tills ny depå står klar. Så du behöver inte vara orolig för skattepengar, du kommer också få vara med att betala för detta som tur är.
Och ja, jag känner mig lika trygg nu efter branden som jag gjorde i morse innan det började.
Citera
2018-11-26, 22:12
  #12
Medlem
Bestämt sen tidigare att Hornsbergdepån snart skulle rivas, och bli till lägenheter och kontor. Bussarna ska i framtiden finnas på Tomteboda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback