Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 11:57
  #1
Medlem
Jag är aktiv nationalist och har innehaft förtroendeuppdrag inom partier som betraktas som "den nationella rörelsen". Det jag har noterat är att män som säger sig ha samma åsikter ofta trycker ned mig. Det är som att de har synen på att kvinnor är längre ned i hierarkin. När kvinnor som syns och tar plats som invandringskritiker eller nationella blir de sexobjekt istället. De får ingen positiv feedback. Kvinnor får inte heller vara aktiva i Nordisk Ungdom.

Det är framförallt kvinnor som får lida av mångkulturen och massinvandringen. Det är vi som blir ofredade på bussen till arbetet, det är vi som blir våldtagna av främmande män påväg hem från en härlig utekväll.

Är inte våra röster viktiga för att vinna opinion?
Citera
2018-11-26, 12:00
  #2
Medlem
När jag har fört denna diskussionen med jämlika så brukar de oftast säga att "nationella män" har enorma issuses med kvinnor. Ligger det något i det?

Jag vill inte att mina landsmän ska behandla mig på samma sätt som somliga muslimska män gör..
Citera
2018-11-26, 15:34
  #3
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanniks
Jag är aktiv nationalist och har innehaft förtroendeuppdrag inom partier som betraktas som "den nationella rörelsen". Det jag har noterat är att män som säger sig ha samma åsikter ofta trycker ned mig. Det är som att de har synen på att kvinnor är längre ned i hierarkin. När kvinnor som syns och tar plats som invandringskritiker eller nationella blir de sexobjekt istället. De får ingen positiv feedback. Kvinnor får inte heller vara aktiva i Nordisk Ungdom.

Det är framförallt kvinnor som får lida av mångkulturen och massinvandringen. Det är vi som blir ofredade på bussen till arbetet, det är vi som blir våldtagna av främmande män påväg hem från en härlig utekväll.

Är inte våra röster viktiga för att vinna opinion?

Eftersom kvinnor är känslostryda och allmänt hysteriska så ska dessa inte få ha någon plats i en politiskt styrande ställning. En av de stora anledningarna till varför Sverige ser ut som det gör är just pga att kvinnan har fått vara med och bestämma och då blir det känslosmörjan och ickeproblem som står högst på dagsordningen.
Citera
2018-11-26, 16:34
  #4
Medlem
Mulla Krekars avatar
Många nynazister har sökt sig till vit makt-miljön p.g.a. av för att få någon form av gemenskap. Något som en del har haft svårt med tidigare. I brist på gemenskap har man oftast svårt med kvinnor också. En del utvecklar nästan ett direkt hat mot kvinnor, o ser dom som enbart sexobjekt, m.m.

En del har inte ens fått till det, typ när de är över 21 år. Kan man inte älska, är det lättare att hata.
Citera
2018-11-26, 20:27
  #5
Medlem
Grailguns avatar
Lågansträngd och detaljfattig trådstart. Trådstartaren ljuger sannolikt om nästan precis allt denne påstår om sig själv och sina upplevelser.
__________________
Senast redigerad av Grailgun 2018-11-26 kl. 20:32.
Citera
2018-11-26, 22:07
  #6
Medlem
Alltså det är en sådan brist på nationella tjejer i Sverige så vi befintliga tror ju vissa att de har någon rätt att påverka och styra.
Citera
2018-11-26, 22:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grailgun
Lågansträngd och detaljfattig trådstart. Trådstartaren ljuger sannolikt om nästan precis allt denne påstår om sig själv och sina upplevelser.

Jaha du.

Har diskuterat detta med flera kvinnliga profiler och aktiva inom Afs/NU mfl. De håller med.
Citera
2018-11-27, 10:42
  #8
Medlem
johqnnis avatar
Tanken är nog inte att trycka ned kvinnor utan att få nationalistiska kvinnor att inse att de två könen faktiskt har olika roller i samhället och inom politiken. Det är väldigt många som inte förstår det.

Nationalister är inte feminister som tror på absolut jämlikhet mellan könen. Vi tror på naturens lagar som dikterar att könen har olika roller att uppfylla. Inom den politiska kampen har kvinnor inte mycket att göra, men det finns gott om andra saker ni är duktiga på som män är sämre på. Den moderna feminismen har fått kvinnor att tro att ni är likadana som män. Det är ni tack och lov inte.

Det mest nationalistiska en kvinna kan göra är att skaffa sig en bra man och föda många svenska barn och uppfostra dem i ett tryggt och sunt hem samtidigt som hon stöttar sin man som för kampen för sin familjs räkning. Jag vet att det inte är vad den moderna nationalistiska kvinnan vill höra efter hundra år av "kvinnokamp", men så ser sanningen ut. Då får man positiv feedback.

Ang. biten om sexobjekt så är ni väldigt duktiga på att själva framställa er som sådana. Kommer en kvinna in i en manlig gemenskap kommer hon att bli uppvaktad och smickrad från alla håll och kanter. Det stiger många (men inte alla) åt huvudet. Det skulle det göra för en man i samma position också.

Du kan ju själv kika på de olika nationalistiska kvinnoprofilerna som finns på facebook, instagram och twitter och se vilken typ av bilder de lägger upp och vilken typ av respons de söker och dra dina egna slutsatser därefter.
Citera
2018-11-28, 13:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanniks
Jag är aktiv nationalist och har innehaft förtroendeuppdrag inom partier som betraktas som "den nationella rörelsen". Det jag har noterat är att män som säger sig ha samma åsikter ofta trycker ned mig. Det är som att de har synen på att kvinnor är längre ned i hierarkin. När kvinnor som syns och tar plats som invandringskritiker eller nationella blir de sexobjekt istället. De får ingen positiv feedback. Kvinnor får inte heller vara aktiva i Nordisk Ungdom.

Det är framförallt kvinnor som får lida av mångkulturen och massinvandringen. Det är vi som blir ofredade på bussen till arbetet, det är vi som blir våldtagna av främmande män påväg hem från en härlig utekväll.

Är inte våra röster viktiga för att vinna opinion?

Stöd NMR. Vera Oredsson som var Sveriges första partiledare för NRP i mitten av 1970-talet är med.
Citera
2018-12-12, 12:03
  #10
Medlem
Haha. Är kvinnor mer "drabbade" av invandringen än svenska män?
Intressant oavsett politisk ideologi är kvinnan alltid ett offer fantastiskt.
Citera
2018-12-12, 14:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanniks
Jag är aktiv nationalist och har innehaft förtroendeuppdrag inom partier som betraktas som "den nationella rörelsen". Det jag har noterat är att män som säger sig ha samma åsikter ofta trycker ned mig. Det är som att de har synen på att kvinnor är längre ned i hierarkin. När kvinnor som syns och tar plats som invandringskritiker eller nationella blir de sexobjekt istället. De får ingen positiv feedback. Kvinnor får inte heller vara aktiva i Nordisk Ungdom.

Det är framförallt kvinnor som får lida av mångkulturen och massinvandringen. Det är vi som blir ofredade på bussen till arbetet, det är vi som blir våldtagna av främmande män påväg hem från en härlig utekväll.

Är inte våra röster viktiga för att vinna opinion?

Som tidigare nämnt så kan du gå med i NMR, där får kvinnorna till och med hålla tal. Sen att det aldrig kommer finnas en kvinna som är en lika bra talare som Kasselstrand, så är det nog. Vi är bra på lite olika saker helt enkelt, och det kan faktiskt vara så att det finns andra, främst män, som är bättre på att hålla tal och att argumentera än vad du är. Säger bara att det kan vara så, du kanske är jätteduktig och smart, vad vet jag.

Har kanske även missförstått din trådstart, då Jessica Ohlson höll tal för AfS och var nummer 3 på riksdagslistan, det finns kvinnor i riksdagen för SD osv. Så utåt sett verkar inte några nationella partier (om man nu kan kalla SD för det) förtrycka kvinnor, utan du syftar kanske på internt? Det har jag ingen aning om då jag inte är aktiv i någon organisation eller något parti, tråkigt om så är fallet.
Citera
2018-12-12, 15:35
  #12
Medlem
adolf512s avatar
Det är många incel-män bland nationella "sf-cels" du vill inte ha något att göra med den typen av individer.

AfS kan du väl söka dig till om du nu tvunget ska vara politiskt aktiv (något jag avråder alla ifrån oavsett kön).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback