Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-26, 10:21
  #1
Medlem
Hej,
Detta är något som jag funderat på den senaste tiden.. kanske iom ökade bränder, kraftiga regn mm. Men också politiskt och hur vi i stort formar oss i det dagliga samhället där vi ständigt matas med snabb information.
Skulle kunna skriva spaltmeter om detta, hur jag tror vi uppfattar och påverkas av alla "inputs" mm som studsar emot en i en aldrig sinande ström. Men även hur vi kommer att resonera utifrån nya normer, framtida urbanisering. Hur kommer vi styra vår jord till att bli något som kommer att överleva under lång tid ? Hoppas ni också finner det intressant, och ger det er vision.
Citera
2018-11-26, 10:25
  #2
Medlem
Sooks avatar
Det stora problemet är ju överbefolkningen som antagligen kommer ske. Men sen är ju frågan också hur långt ut i rymden vi tar oss kommande tusen år. Det kommer säkerligen vara avgörande för jordens utveckling.
Citera
2018-11-26, 10:37
  #3
Medlem
antiprofeminists avatar
"vi" har inget att säga till om. Våra ägare har koll. Det viktigaste är att vi köper ny iPhone och följer idol. Vi ska inte behöva besvära oss med att tänka.

Tanken är forma mänskligheten efter kapitalismens diktat och alla som inte passar inte, måste få tillåtas att dö. Våra ägare offrar allt om det bara får lite mer makt och helst total kontroll över hela universum. Det är en större plan, inte som vi planerar inför helgen. De har en plan som sträcker sig till tidens ände.
Citera
2018-11-26, 11:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det stora problemet är ju överbefolkningen som antagligen kommer ske. Men sen är ju frågan också hur långt ut i rymden vi tar oss kommande tusen år. Det kommer säkerligen vara avgörande för jordens utveckling.
Ja det du skriver är spännande.
Överbefolkning är ju självklart ett hot mot vår överlevnad. Men samtidigt något som redan nu går att stoppa bara alla förstår dess negativa verkan i längden och kan acceptera att vi inte kan föröka oss i det oändliga.
Att vi i framtiden skulle kunna bosätta oss på andra planeter är mycket intressant.
Citera
2018-11-26, 11:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiprofeminist
"vi" har inget att säga till om. Våra ägare har koll. Det viktigaste är att vi köper ny iPhone och följer idol. Vi ska inte behöva besvära oss med att tänka.

Tanken är forma mänskligheten efter kapitalismens diktat och alla som inte passar inte, måste få tillåtas att dö. Våra ägare offrar allt om det bara får lite mer makt och helst total kontroll över hela universum. Det är en större plan, inte som vi planerar inför helgen. De har en plan som sträcker sig till tidens ände.
Kan nog vara ett scenario även om jag hoppas det inte är dit vi vill komma, om nu inte det skulle medföra övervägande positiva aspekter som går att acceptera.
Citera
2018-11-26, 11:25
  #6
Medlem
En av mina " mörkare" teorier kan vara detta: Endast ett fåtal personer i världen har i hemlighet utvecklat ett medel, som när det släpps ut i vatten och luft, endast angriper människan, vilken omedelbart dör. Medlet har även den beskaffenheten att det försvinner efter ca 3-4 dagar, utan att lämna minsta spår.. Vilket innebär att de överlevande kan andas och dricka precis som innan..
Galet eller en relevant teori?
Citera
2018-11-26, 13:24
  #7
Medlem
TheKhurgans avatar
Om man tittar på hur det ser ut idag och fortsätter den utvecklingen, ser det ju dystert ut. Jag tror tillslut att få människor kommer jobba och tjäna pengar och de stora massorna kommer leva i någon form av fattigdom. Det behöver inte vara fattigdom som i Afrika, utan som i ghetton eller utanförskapsområden. Folk som lever på existensminimum på försörjningsstöd är väldigt lätta att kontrollera.

Så om ens föräldrar lyckas i livet, föds man in i ett företag om och man axlar den rollen har man livet utstakat för sig, inom företaget.

Regeringar kommer upplösas och företagen kommer med hjälp av militära allianser styra världen.

Alla kommer vara uppkopplade hela tiden, med implantat och mjukvara kopplat till nervbanorna. Sedan ser man vad de vill att vi ska se.
Världen kommer bli som ett TV-spel, ett jäkla lek-och-bus-landet för vuxna där ingen egentligen gör något vettigt.
Du ser redan tendenser till det idag, med bloggerskor, inredningsarkitekter, influencers, rekryteringsfirmor och andra låtsasyrken. De skapar ingenting, bidrar inte med någonting utan skickar bara värdelös information fram och tillbaka.

Osv.
Citera
2018-11-26, 15:07
  #8
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Som filmen Idiocracy

Idioterna kommer ta över eliten kommer vara kvar.
Citera
2018-11-26, 19:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Om man tittar på hur det ser ut idag och fortsätter den utvecklingen, ser det ju dystert ut. Jag tror tillslut att få människor kommer jobba och tjäna pengar och de stora massorna kommer leva i någon form av fattigdom. Det behöver inte vara fattigdom som i Afrika, utan som i ghetton eller utanförskapsområden. Folk som lever på existensminimum på försörjningsstöd är väldigt lätta att kontrollera.

Så om ens föräldrar lyckas i livet, föds man in i ett företag om och man axlar den rollen har man livet utstakat för sig, inom företaget.

Regeringar kommer upplösas och företagen kommer med hjälp av militära allianser styra världen.

Alla kommer vara uppkopplade hela tiden, med implantat och mjukvara kopplat till nervbanorna. Sedan ser man vad de vill att vi ska se.
Världen kommer bli som ett TV-spel, ett jäkla lek-och-bus-landet för vuxna där ingen egentligen gör något vettigt.
Du ser redan tendenser till det idag, med bloggerskor, inredningsarkitekter, influencers, rekryteringsfirmor och andra låtsasyrken. De skapar ingenting, bidrar inte med någonting utan skickar bara värdelös information fram och tillbaka.

Osv.
Jo jag tror som de flesta, att det första man tänker på är det negativa.
Det du nämner om låtsasyrken, tror jag spelat ut sin roll inom överskådlig tid.
Anledningen tror jag är att det finns något likvärdigt som på en gång rapporterar din status och det tänk du befinner dej i.
Med framtidens teknik tror jag folk i gemen blir mer vänliga och steukturerade för att man för länge sen insett att negativa krafter inte gynnar någon.. man har sedan länge löst gåtan med cancer och andra svåra sjukdomar.
Man har förstått att den/de planeter man bebor har en yttre gräns för negativ påverkan. Alla är tvungna att ta sitt gemensamma ansvar, vilket bidrar till ett positivt leverne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback