Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-25, 21:32
  #1
Medlem
Run3s avatar
Min hals måste vara ovanligt stor, för jag lyckas aldrig hitta någon skjorta där jag kan knäppa den översta knappen. Har i garderoben skjortor från Dressmann och Bondelid med detta problemet. I dag testade jag en skjorta från Lyle & Scott och det var samma sak – kunde inte knäppa översta knappen. Skjortorna sitter bra i övrigt, så jag ska inte ha en större storlek. Jag är smal, så att banta känns inte som ett rimligt alternativ.

Någon som har samma problem eller känner till något märke som är lite större i kragen?
Citera
2018-11-25, 21:33
  #2
Medlem
vader-s avatar
Du skulle kunna köpa en måttsydd skjorta
Citera
2018-11-25, 21:36
  #3
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vader-
Du skulle kunna köpa en måttsydd skjorta
Skräddarsydd? Hur gör man det?
Citera
2018-11-25, 21:38
  #4
Avstängd
https://www.tailorstore.se

Lycka till!
Citera
2018-11-25, 22:59
  #5
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
https://www.tailorstore.se

Lycka till!
Tack, det får jag testa
Citera
2018-11-25, 23:10
  #6
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Kom ihåg att det är väldigt sällan den översta knappen ska vara knäppt... Alldeles för ofta man ser den knäppt när den inte ska vara det
Citera
2018-11-26, 00:05
  #7
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Kom ihåg att det är väldigt sällan den översta knappen ska vara knäppt... Alldeles för ofta man ser den knäppt när den inte ska vara det
Jo jag vet. Det är så jag föredrar att ha det och därför har köpt på mig skjortor trots problemet. Dock har jag inte en enda skjorta i min garderob som sitter bra och som jag kan knäppa den översta knappen på, vilket stör mig.
Citera
2018-11-26, 00:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Kom ihåg att det är väldigt sällan den översta knappen ska vara knäppt... Alldeles för ofta man ser den knäppt när den inte ska vara det
Vem bestämmer det? Det gör man som man vill.

Skräddarsytt, så blir det efter din egen kropp TS. Perfekt passform!
Citera
2018-11-26, 08:14
  #9
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem bestämmer det? Det gör man som man vill.

Skräddarsytt, så blir det efter din egen kropp TS. Perfekt passform!
Har lagt en beställning på Tailor Store. Ska bli spännande att se hur den sitter. Men att döma av kommentarer så verkar det som att ens mått kan behöva justeras lite innan det blir helt bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback