Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-28, 10:27
  #25
Medlem
bjvrns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Dags att införa övre åldersgräns för körkort.
Dags att införa nedre åldersgräns för bilförare. Ex 25-30 år.
Citera
2018-11-28, 10:40
  #26
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Var det inte en annan äldre kvinna som körde? Eller har jag fattat fel?

Det var en kvinnlig förare men många år yngre än de påkörda. Finns många invandrarkvinnor som kör runt i bilar utan giltiga körkort. Såg ex. en Mörkfärgad kvinna i 45-50 års åldern försöka ta sig ut från en parkering i Örebro. Hon kunde inte manövrera bilen alls och skrapade 3 st bilar. Lämnade ingen lapp på någon av bilarna hon skadat. Jag och en annan förare anmälde hennes reg nummer i receptionen/kundmottagningen. Detta hände vid USÖ som tur är har kameror och bilar som åker runt på parkeringarna, så förhoppningsvis fick bilägarna ersättning.

Poängen är att många förare som hörstammar från utlandet saknar giltiga körkort eller har fuskat sig till sina körkort.
Citera
2018-11-28, 16:56
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det var en kvinnlig förare men många år yngre än de påkörda. Finns många invandrarkvinnor som kör runt i bilar utan giltiga körkort. Såg ex. en Mörkfärgad kvinna i 45-50 års åldern försöka ta sig ut från en parkering i Örebro. Hon kunde inte manövrera bilen alls och skrapade 3 st bilar. Lämnade ingen lapp på någon av bilarna hon skadat. Jag och en annan förare anmälde hennes reg nummer i receptionen/kundmottagningen. Detta hände vid USÖ som tur är har kameror och bilar som åker runt på parkeringarna, så förhoppningsvis fick bilägarna ersättning.

Poängen är att många förare som hörstammar från utlandet saknar giltiga körkort eller har fuskat sig till sina körkort.

Många år yngre?
Den som körde var född 1938, de som blev påkörda var födda 1922 och 1941.

Lika usel på att räkna som på att hålla dig till trådämnet.
Citera
2019-03-15, 08:01
  #28
Medlem
Inget åtal för denn olycka, polisutredningen nedlagd då brott inte kan bevisas.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback