Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-25, 02:30
  #1
Medlem
Hej! Tog igår hål i näsan (inte septum) och har tidigare tagit hål i öronen så är väl medveten om hygien och tvättning. Näsan känns dock mycket svårare att rengöra? För om jag förstått det får man inte ens röra piercingen på näsan? Den kommer ju röra på sig om jag ska tvätta osv, men är det okej att studden rör sig lite ibland precis som örhängen, då man skulle rotera örhänget då och då?

Jag är mest rädd för när jag ska sova nu i 4 veckor, därför jag köpt plåster som är ett jävla elände. Lämnar kvar sån äcklig klister på näsan.. Komemr den verkligen åka ur näsan? Den kommer ju upp as lätt som sagt men det kanske finns någon spärr så den inte kommer ut helt? För när jag kollar inne i näsan är det ingen böj på piercingen.

Kort och gott undrar jag helt enkelt om det förstör läkningen om smycket råkar åka fram och tillbaka ibland kanske vid tvätt eller sömnen? Bara den inte åker ut HELT (vilket orsakar att hålet täcks under natten). E livrädd att den åker ut helt och vet inte om jag får ens dra upp den lite vid rengöring.

Trött som fan så ber om ursäkt för svårtolkad text. Tacksam för svar verkligen.
Citera
2018-11-25, 05:52
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Du ska inte ha några plåster, tvätta försiktigt med tops och alsolsprit en gång om dagen i någon vecka sen låter du den bara vara.
Läkningen kommer ta tid och märker du att det blir irriterat rött eller svullet så fortsätt att tvätta/badda med alsolsprit eller koksaltlösning, räkna med en läketid på 3 månader.
__________________
Senast redigerad av JagBlirVansinnig 2018-11-25 kl. 05:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback