Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-25, 12:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så du tror inte längre att DNC kommer köra på obstruktion genom att sätta igång massa utfrågningar? Eller ser du kanske inte motsägelsen här, Terge?

Vad fick dig att tro att jag talade något om att inte någon utfrågning om obstruktion ska komma igång? Och vems obstruktion menar du att du talar om? Skriv mer tydligt så det går att svara är du snäller.
Citera
2018-11-25, 12:43
  #14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad fick dig att tro att jag talade något om att inte någon utfrågning om obstruktion ska komma igång? Och vems obstruktion menar du att du talar om? Skriv mer tydligt så det går att svara är du snäller.
Demokraterna är de som kan obstruera Trumps politik. Du förstår alltså inte motsättningen mellan att samarbeta kring realpolitiken och att sätta igång en uppsjö utfrågningar mot GOP?

Du kollrar bort dig själv, Terge.

Ahah. Att obstruera betyder "förhindra".
Citera
2018-11-25, 13:01
  #15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Du tycker rubriken är konstig för att den talar om vad tråden ska handla om. Det var ju logiskt. Men kvinnor är ju bekanta för det.

Och vem har sagt vad de har bestämt sig för? Ingen vad jag vet. Japhy fattade gallopen, men h*n förstår väldigt bra. H'n brukar förklara saker för mig för jag har lite svårt med fattningsförmågan ibland. Det är en önskelista eller om inte så vad vi tror att de kan ta sig till.

Du får gärna tala om hur den här tråden visar att dem inte kommer att vilja genomföra sin politik? Tråden i allmänhet och rubriken i synnerhet. Vad får dig att dra slutsatserna som du så elegant uppger i ditt annars utmärkta inlägg.
Alla dagar sedan valet 2016 med oförmåga att lägga fram en politik eller ens en berättelse är ganska talande. Tycker du inte det? TDS är jobbigt men någon gång måste man ta sig i kragen.
Citera
2018-11-25, 14:34
  #16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Första måltavlan borde bli den nyligen tillträdde skummisen Whitaker... Mycket skumt i hans förflutna och om man får bort honom så är Donald närmast en lame duck tills han lyckas få en ny justitieminister godkänd av båda delarna av senaten.
Det var därför man valde varianten att Session avgick, så får väl de välja såna stolpskott som Whitaker?
Men tror du ens de vågar använda honom?
Att trumpen vägar det förstår jag, då han har noll koll på allt som har med lagar och regler.
Men resten borde har större förstånd än detta.
Citera
2018-11-25, 17:46
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Demokraterna är de som kan obstruera Trumps politik. Du förstår alltså inte motsättningen mellan att samarbeta kring realpolitiken och att sätta igång en uppsjö utfrågningar mot GOP?

Du kollrar bort dig själv, Terge.

Ahah. Att obstruera betyder "förhindra".

Det var lite svart- och vitttänkt från din sida. Du får lov av mig att vidga din syn på dylikt. Ett parti kan naturligtvis handla på ett visst sätt angående en fråga och ett annat när det gäller något annat. Visst förstår du det?

Att förhör görs ju inte bara och enbart för att förhöra och själva ta reda på saker och ting, det görs ju för att väljarna ska få reda på diverse. För information är viktigt för USA:s medborgare. Comey förstår ju detta och vill gärna höras i ett offentligt förhör. Information är viktigt. Att Trump lurade en del godtrogna genom att säga att han skulle vara transparent och låta folk veta är en annan sak. Dem kanske är annorlunda men det visar sig väl. Varken dem eller rep är ju helt rena från att agera i egen sak. Det är en gränsdragning man som tittare får avgöra vad man tycker för varje förhör tycker jag i alla fall. Att ha en kategorisk åsikt om det tycker jag är lite dumt. Försöket att förhöra Comey inför lyckta dörrar är ett försök av GOP att blanda bort korten. Jag är för öppenhet, oavsett hur Comey är som person och vad han har gjort så är det bra med ett offentligt förhör.

Sen vette fan hur du tänker att ett parti inte ska försöka obstruera ett annat parti handlingar. Har man olika åsikt som parti så är det ju så det funkar. Det är ju helt naturligt. Men klart det finns ju gränser även där jag kan tycka att man gått för långt och missat mål på grund av att man överagerar.
Citera
2018-11-25, 18:00
  #18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det var lite svart- och vitttänkt från din sida. Du får lov av mig att vidga din syn på dylikt. Ett parti kan naturligtvis handla på ett visst sätt angående en fråga och ett annat när det gäller något annat. Visst förstår du det?

Att förhör görs ju inte bara och enbart för att förhöra och själva ta reda på saker och ting, det görs ju för att väljarna ska få reda på diverse. För information är viktigt för USA:s medborgare. Comey förstår ju detta och vill gärna höras i ett offentligt förhör. Information är viktigt. Att Trump lurade en del godtrogna genom att säga att han skulle vara transparent och låta folk veta är en annan sak. Dem kanske är annorlunda men det visar sig väl. Varken dem eller rep är ju helt rena från att agera i egen sak. Det är en gränsdragning man som tittare får avgöra vad man tycker för varje förhör tycker jag i alla fall. Att ha en kategorisk åsikt om det tycker jag är lite dumt. Försöket att förhöra Comey inför lyckta dörrar är ett försök av GOP att blanda bort korten. Jag är för öppenhet, oavsett hur Comey är som person och vad han har gjort så är det bra med ett offentligt förhör.

Sen vette fan hur du tänker att ett parti inte ska försöka obstruera ett annat parti handlingar. Har man olika åsikt som parti så är det ju så det funkar. Det är ju helt naturligt. Men klart det finns ju gränser även där jag kan tycka att man gått för långt och missat mål på grund av att man överagerar.
Du förstår alltså inte att det är obstruktion att iscensätta massa förhör med republikaner och du tror att det är rätt väg att välja för Pelosi nu när hon vill söka samarbete. Okej, då vet jag, Terge. Vi får helt enkelt enas om att vi har olika syn på den saken.

Comey vet att det inte går att köra öppna förhör, eftersom det kommer handla om säkerhetsklassad info. Han vill bara förhala processen.

Men ärligt talat tycker jag det är ointressant att diskutera dina hjärnspöken och fantasier. Trådstarten är helt i avsaknad av substans och bara ett av många uttryck för din fruntimmersmässig inställning till världspolitiken.

Det är för övrigt inte jag, som tänker att DNC inte ska obstruera. Det är Pelosi, vilket jag visat i flera trådar. Ta till dig av informationen som finns tillgänglig så slipper du fantisera så mycket.

Citat:
Vilka mer tror ni de kan tänkas förhöra sig om?
Inga. De kommer satsa på bipartisanskt samarbete i ett försök att visa väljarna att de har en politik och inte bara är ett resist-parti. Framför allt kommer de försöka byta DACA-amnesti mot en stor fin Trump-Wall.
Citat:
Trumps deklarationer och ekonomiska förehavande kommer att granskas. Trump har ju skrutit om sina enormt stora affärer med Saudiarabien. Och hans mesiga uttalanden om mordet gör ju att man kan fundera på varför? Eller är det inte helt uppenbart?
Deklarationer granskas av IRS. Så även Trumps. Samtliga är godkända. Det är inte offentliga handlingar.
Nej, Trump har inte skrutit om "sina" affärer. Han har skrutit om fantastiska handelsavtal mellan USA och SA. Ser du inte skillnaden är du för korkad för politiska diskussioner.

Hans uttalanden om morden beror på att det är en intern SA-angelägenhet och det är inte MAGA att offra superba handelsavtal, som bland annat resulterat i drastiskt sänkta bensinpriser för amerikaner, i syfte att leka världspolis. Den tiden är över, vilket Trump gjort väldigt tydligt många gånger.
Att du "undrar" beror på att du inte förstår. Var glad och tacksam över att jag finns som kan förklara saker för dig. Säg tack, Terge.
Däremot hoppas jag att DoJ utreder alla donationer från SA till Clintons valkampanj. Den kärringen måste fängslas snarast möjligt.
Citat:
Rysslandsaffärer.
Vilka tänker du på? Att han höll i miss World? Att han byggde ett hus? Vi lever i en global ekonomi och det var helt okej att göra såna affärer innan Trump satte in massa sanktioner mot ryska affärsmän.
Citat:
Muellers fortsatta utredning kommer nog att ge dem tips på saker att snoka fram. Kul!
Fast den är ju hemlig och inte särskilt framgångsrik. Endast en dom har ju fallit. Då torskade en demokrat.
__________________
Senast redigerad av Japhy 2018-11-25 kl. 18:05.
Citera
2018-11-25, 18:21
  #19
Medlem
Japhy, jag skiter totalt i om det är dem eller rep som gör något. Jag står inte på någon sida vad gäller det. Sen att jag tycker att Trump är bedrövligt har inget att för med GOP utan enbart att det har att göra med Trump själv.

Vem har sagt att som du påstår att dem ska förhöra rep-personer för att obstruera mot Trump?

Du verkar anse att det är beklagligt minst sagt att Comey vill bli förhörd offentligt. Anser du då verkligen att rep vill höra Loretta för att hon är dem och för att man vill obstruera?

Det här är ju en tråd om vilka förhör dem kan tänkas göra. Och visst, kan man väl få den uppfattningen att det är ett obstruktion men jag vill då först höra deras grund för förhör och sen höra vilka frågor som tas upp under ett förhör för att uttala mig om vad jag tycker om det hela.

Ett av de viktigare förhören tycker jag är och jag hoppas de tar tag i det, är med de som är/var inblandade i att barnen togs från föräldrarna och vad barnen har varit med som skadat dem svårt, kanske för livet. Ett sånt förhör är ju inte obstruktion av Trumps administration.
Citera
2018-11-25, 18:51
  #20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Japhy, jag skiter totalt i om det är dem eller rep som gör något. Jag står inte på någon sida vad gäller det. Sen att jag tycker att Trump är bedrövligt har inget att för med GOP utan enbart att det har att göra med Trump själv.
Bara för att du skapar ytterligare en skitdålig tråd om dina frutimmersaktiga fantasier, kan du ju inte bli arg på mig. Bli arg på dig själv istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vem har sagt att som du påstår att dem ska förhöra rep-personer för att obstruera mot Trump?
Nej, att satsa allt på massa förhör med diverse inom Trumpadministrationen, istället för att försöka föra fram sin politik är inte att obstruera enligt dig. Jag vet. Det är väl bara nåt latjolajbans, kan jag tänka.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Du verkar anse att det är beklagligt minst sagt att Comey vill bli förhörd offentligt. Anser du då verkligen att rep vill höra Loretta för att hon är dem och för att man vill obstruera?
Vilka och vad skulle det vara obstruktion emot, menar du? Demokraterna har ingen politik och har ännu ej tagit kontrollen över Huset.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det här är ju en tråd om vilka förhör dem kan tänkas göra. Och visst, kan man väl få den uppfattningen att det är ett obstruktion men jag vill då först höra deras grund för förhör och sen höra vilka frågor som tas upp under ett förhör för att uttala mig om vad jag tycker om det hela.
Jo, jag vet att det är en renodlad spekulationstråd där du tänkte dig ha lite mysigt med fantasier. Jag menar att det inte blir några förhör, eftersom Pelosi satsar på samarbete och att försöka få igenom någon form av politik, troligtvis DACA mot en stor fin Trump-Wall.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Ett av de viktigare förhören tycker jag är och jag hoppas de tar tag i det, är med de som är/var inblandade i att barnen togs från föräldrarna och vad barnen har varit med som skadat dem svårt, kanske för livet. Ett sånt förhör är ju inte obstruktion av Trumps administration.
Det vet vi ju redan. Det var kvarlevor från Obamas ondskefulla regim. Inte blir det några förhör där inte. Att du tycker ungarna skulle utnyttjas inom trafficking, vilket bevisligen hände under Obama, får stå för dig. Några förhör blir det inte där heller.
Citera
2018-11-25, 19:33
  #21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Offentliga utfrågningar som jag hoppas på är Jr och de som är ansvariga för att "tortera" barn.

Vilka mer tror ni de kan tänkas förhöra sig om?

Trumps deklarationer och ekonomiska förehavande kommer att granskas. Trump har ju skrutit om sina enormt stora affärer med Saudiarabien. Och hans mesiga uttalanden om mordet gör ju att man kan fundera på varför? Eller är det inte helt uppenbart?

Rysslandsaffärer.

Muellers fortsatta utredning kommer nog att ge dem tips på saker att snoka fram. Kul!

Demokraterna kommer använda huset till aktivism endast. Demokraterna är endast intresserade utav att fälla krokben på GOP. Inte att hjälpa folket.

Kom ihåg att Dems är överklassen och eliten som förlorade valet 2016!
Citera
2018-11-27, 19:09
  #22
Medlem
Ivanka Trump lär ska höras om sina mejl men kanske annat också. Affärer som hon eventuellt har med olika länder. Och om hon ljugit för FBI eller att hon vet att hennes man har gjort det. För det är ju också fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback