Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-24, 19:23
  #1
Medlem
Jag o flickvännen ska tillbringa 24 dagar i Rayong i April/Maj. Har hyrt en lägenhet på Mae Ramphung beach, någon som har lite tips ?
Citera
2018-11-24, 19:55
  #2
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Jag o flickvännen ska tillbringa 24 dagar i Rayong i April/Maj. Har hyrt en lägenhet på Mae Ramphung beach, någon som har lite tips ?

Rayong är lite av en tråkig industristad. Har en lägenhet i Mae Ramphung Beach och det är ett ganska lugnt och "dött" ställe utan strandförsäljare, jetski, vattenskidor osv. På helgerna brukar det strömma in ungdomar från Bangkok etc. för att festa men dom håller sig för sig själva.

Vill ni träffa lite ungdomar och festa lite så tycker jag i alla fall att ni borde ta färjan över till Koh Samet, det tar inte mer än 45 minuter kanske och där är det drag.
Citera
2018-11-24, 20:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Rayong är lite av en tråkig industristad. Har en lägenhet i Mae Ramphung Beach och det är ett ganska lugnt och "dött" ställe utan strandförsäljare, jetski, vattenskidor osv. På helgerna brukar det strömma in ungdomar från Bangkok etc. för att festa men dom håller sig för sig själva.

Vill ni träffa lite ungdomar och festa lite så tycker jag i alla fall att ni borde ta färjan över till Koh Samet, det tar inte mer än 45 minuter kanske och där är det drag.
Ja Koh Samet blir det nog några nätter, något bra ställe att bo på ?
Citera
2018-11-24, 20:40
  #4
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Ja Koh Samet blir det nog några nätter, något bra ställe att bo på ?

Nja, som vanligt så får man vad man betalar för. Har endast varit där en gång och då bodde jag väldigt spartanskt. Ett rum med en säng och AC. Kostar inte många hundra baht. Som sagt är Ban Phe ett fint och väldigt lugnt ställe. Inget ställe man far till för att festa, utan för att ta det lugnt.
Citera
2018-11-24, 20:45
  #5
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Jag o flickvännen ska tillbringa 24 dagar i Rayong i April/Maj. Har hyrt en lägenhet på Mae Ramphung beach, någon som har lite tips ?

Snorkla på turtle o snake island annars bara chilla o äta god mat. Kanske ta en sväng til BKK om ni får "tråkigt".
Citera
2018-11-24, 20:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Snorkla på turtle o snake island annars bara chilla o äta god mat. Kanske ta en sväng til BKK om ni får "tråkigt".
Ok, chilla o äta gillar jag. Är det ok dykning i området ? ( alltså inte snorkling)
Citera
2018-11-24, 21:06
  #7
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzydio
Ok, chilla o äta gillar jag. Är det ok dykning i området ? ( alltså inte snorkling)

Har ej dykcert, men snorkling helt ok. Hårda koraller o akvariefiskar.
Citera
2018-11-24, 23:06
  #8
Medlem
Åk och shoppa i Pattaya. De har fina shoppingcenter där. Käka buffe på Hilton Skybar.

I Rayong finns det ett vattenland, det är väl lite kul, dock så hade jag barn med mig så jag är inte så kräsen.
Det finns även ett akvarium, kommer inte ihåg hur det var.

Vet inte om det är i Ban Phe eller i Rayong som det är matmarknad två dagar i veckan, men den är shyst.
Jag tror även de har ett stort shoppingcentra i Rayong.
Edit: Mycket "tror" här 😁
Citera
2018-11-25, 00:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Rayong är lite av en tråkig industristad. Har en lägenhet i Mae Ramphung Beach och det är ett ganska lugnt och "dött" ställe utan strandförsäljare, jetski, vattenskidor osv. På helgerna brukar det strömma in ungdomar från Bangkok etc. för att festa men dom håller sig för sig själva.

Vill ni träffa lite ungdomar och festa lite så tycker jag i alla fall att ni borde ta färjan över till Koh Samet, det tar inte mer än 45 minuter kanske och där är det drag.

Skulle inte kalla Koh Samet för ett ställe med ”drag”. Det mesta av ön består av resorts med relativt lungt tempo.

Det finns en fet beach och där är det lite aktivitet, men det är inget liknande t.ex. pp island eller phuket.

Men, ön är värd att se. Väldigt nice att hyra en scooter och åka runt, titta på stayerna av sjöorcher osv.
__________________
Senast redigerad av banankaka12 2018-11-25 kl. 00:42.
Citera
2018-11-25, 01:50
  #10
Medlem
Månsans avatar
Hela kusten nere runt hörnet vid Rayong och Ban Phe är lite sömnigt småtråkig. Helt okey för ett par som vill softa på stranden hela dagen, äta middag på en halvtom restaurang och sen gå till sängs på ett hotell där mycket lite händer. Bra golfbanor finns. Koh Samet är värt ett besök, men inget större drag där heller.

Massor av medelålders européer bor i massor av communities överallt längs denna kust. Stuvar man in miljoner tråkiga, medelålders människor som helst vill jäsa vid en pool blir det inte så himla livat.

Jag var själv och letade hus att köpa längs denna kuststräcka för några år sedan. Skippade idén och reste vidare.
Citera
2018-11-25, 09:32
  #11
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Skulle inte kalla Koh Samet för ett ställe med ”drag”. Det mesta av ön består av resorts med relativt lungt tempo.

Det finns en fet beach och där är det lite aktivitet, men det är inget liknande t.ex. pp island eller phuket.

Men, ön är värd att se. Väldigt nice att hyra en scooter och åka runt, titta på stayerna av sjöorcher osv.

I jämförelse med Ban Phe så är det drag. Men är såklart inte som Koh Samui, Phuket eller fullmoonparty på Koh Phangan
Citera
2018-11-26, 16:38
  #12
Medlem
Googlat runt lite angående dykning, blir till att ta sig till Koh Chang några dagar.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2996398

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback