Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 17:45
  #1
Medlem
Citat:
För att uppmuntra sina elever att våga bryta klädnormer och se ut hur man vill så kom rektorn Henrik Theorin iklädd klänning till skolan, skriver SVT Västerbotten.

– Jag gör det som en del av mitt jobb, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...yta-kladnormer
Citera
2018-11-24, 17:57
  #2
Medlem
Dålig bild så kan inte se om det är en klänning eller ett nytt hipsterplagg han bär. Att klä upp sig feminint som grabb då man ser ut som en jäkla transa är inte snyggt. Dock så tycker jag inte att detta verkar vara en så stor grej då det finns viktigare saker man skulle kunna posta.
Citera
2018-11-24, 18:54
  #3
Medlem
Poteters avatar
"Henrik valde att komma i klänning och målade naglar – för att visa att det är okej bryta klädnormer."

Riktigt perverst. Måste verkligen skolan lära ut perversioner till barnen? är inte samhället tillräckligt sjukt som det är?
Henrik kan sätta på en riktig bög porrfilm och låta barnen fista honom i röven också när han ändå håller på med bögerikunskap.
Citera
2018-11-24, 19:44
  #4
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
"Henrik valde att komma i klänning och målade naglar – för att visa att det är okej bryta klädnormer."

Riktigt perverst. Måste verkligen skolan lära ut perversioner till barnen? är inte samhället tillräckligt sjukt som det är?
Henrik kan sätta på en riktig bög porrfilm och låta barnen fista honom i röven också när han ändå håller på med bögerikunskap.

Det är på grund av sånna som dig som gör detta nödvändigt.
Om du associerar klänningar med att barn fistar män i röven så tror jag du har allvarliga problem tyvärr
Citera
2018-11-24, 20:11
  #5
Medlem
Poteters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Om du associerar klänningar med att barn fistar män i röven så tror jag du har allvarliga problem tyvärr

Om klänningen sitter på en man med målade naglar som jobbar med barn så känns det inte lika bra som när jag ser en kvinna i klänning det står jag för.
Citera
2018-11-24, 20:18
  #6
Medlem
godhetsapostelns avatar
Och som av en händelse har Henrik skador på synnerven som råkar vara den vanligaste utvecklingstörningen vid autism.
Tidigare har skolan samlat in pengar till bl.a. flyktingar och Henrik "väver in kärlek i skolans arbete"
Citera
2018-11-24, 20:21
  #7
Medlem
franges avatar
Umeå är väl att se som en förlorad stad fylld till bredden med vänsterlöske och rödstrumpesossar - så vem är egentligen förvånad?
Citera
2018-11-24, 20:33
  #8
Medlem
Han vill bli uppmärksammad och bekräftad samt han vill få höra hur duktig han är. Ett spektakel, ett cirkusdjur som vill bli klappad. Politiskt korrekt och jag skäms å hans vägnar. Bedrövligt!
Citera
2018-11-24, 20:42
  #9
Medlem
borrizs avatar
Skulle vara intressant att se Henriks uppenbarelse. Det brukar ofta sluta som "Charlie's tant" när heterosexuella män går omkring i klänning
Citera
2018-11-24, 21:05
  #10
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Justera gärna rubriken till Manlig rektor i Umeå bar klänning i skolan. Annars är det helt ointressant.
Citera
2018-11-24, 21:20
  #11
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Umeå är väl att se som en förlorad stad fylld till bredden med vänsterlöske och rödstrumpesossar - så vem är egentligen förvånad?

Jao. Umeå är väldigt polariserat så till vida att hälften (OK, osäker på proportionerna) är humanistiska akademiker, militanta HBTQ-aktivister, kommunister, kort och gott kulturmarxister, medan andra hälften är bonnläppar och materialistiska arbetare/småföretagare som älskar hockey och kör upp till fjällen med sin dodge RAM med sleddeck varje helg mellan november och maj.

Men generellt kan man väl knappast kalla det ett modigt ställningstagande att cara transvestit just i Umeå.
Citera
2018-11-24, 22:10
  #12
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Ja, dekadensen breder ut sig och går ner i åldrarna. Är det några fler perversa genrer utöver transvestism som lärs ut på denna skola?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback