Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 11:45
  #1
Medlem
Arkades avatar
Ja, som frågan lyder, hur faster man duschdrapperistänger som är formade som ett "L"? Det finns varianten där man har en enda rak stång som man ställer än så den passar avståndet mellan väggarna för att sedan fästa sugkoppar mot väggarna. Sedan finns det varianten där man har fäster ihop tre stänger så de formar en fyrkant (minus en kant) som man trycker in i fästen som man har skruvat in i väggen. Men det sistnämnda alternativet fungerar väl inte när man bara har fäst två stänger i varandra? Det blir ju klurigt att trycka in stängerna i fästena i efterhand när de sitter på olika väggar. Mitt duschutrymme är i ett litet hörn, och det hade inte varit snyggt med en enkel stång (som det förstnämnda alternativet). Ska man använda superlim för detta?
Citera
2018-11-24, 12:06
  #2
Medlem
Enklast är väl att läsa instruktionsmanualen. Min mening är att dessa inte är de bästa om de inte samtidigt hänger i taket vid hörnan längst ifrån väggarna. Hållbarheten blir lite sådär.
Citera
2018-11-24, 12:20
  #3
Medlem
Arkades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Enklast är väl att läsa instruktionsmanualen. Min mening är att dessa inte är de bästa om de inte samtidigt hänger i taket vid hörnan längst ifrån väggarna. Hållbarheten blir lite sådär.
Hur fungerar en sådan i hörnfästena? Problemet är att min dusch befinner sig i ett litet hörn som är 76x54 cm. På andra sidan finns en garderob som öppnas från hallen. Därmed hade jag nog behövt såga av en bit av ena sidan av stången, för annars hamnar allt för långt ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback