Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 00:00
  #649
Medlem
SweKingCalles avatar
Har man fått reda på om bilen varit inblandad i de tidigare olyckorna samma kväll ?
Om så är fallet och man ser till bilens skador så är det ju inte säker att bilen lysen var i funktion...
Om de var ur funktion kan det bli fråga mord då ?
Citera
2018-12-05, 00:37
  #650
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Usch, jag kan inte sluta tänka på denna olyckan som drabbat flickan, den är bara så ytterst sorglig på alla sätt tänkbara.

Jag tänker på stackars mamma och pappa som aldrig igen får träffa sin dotter & se henne växa upp, och lillasyster som delade ett hästintresse med sin storasyster berövats sitt syskon och förmodligen bästa vän. Usch usch man vill gråta och jag beklagar verkligen så mycket till flickans familj och vänner som behöver genomlida denna katastrof.

Det är situationer som dessa som gör en extra berörd känner jag. Barn dör varje år i olyckor och sjukdomar, vilket är sorgligt, men att bli påkörd av ett pundarfyllo som fan borde suttit inlåst för länge sedan och ha den vetskapen efteråt att detta hände "min dotter". Fy fan säger jag bara, det är inget jag skulle önska min värsta fiende.

"Gud ta nu mig istället och ge tillbaka denna familj sin dotter" känner man för en sådan här situation. Stackars flicka, jag hoppas döden var ögonblickligen, en klen tröst om något men det var nog för det bästa än att hon behövt lida.

Hoppas nu hon har en fin hästhage i himlen där hon rider på sina hästar och vila i frid.
Citera
2018-12-05, 11:39
  #651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForbrytarenAnnie
Usch, jag kan inte sluta tänka på denna olyckan som drabbat flickan, den är bara så ytterst sorglig på alla sätt tänkbara.

Jag tänker på stackars mamma och pappa som aldrig igen får träffa sin dotter & se henne växa upp, och lillasyster som delade ett hästintresse med sin storasyster berövats sitt syskon och förmodligen bästa vän. Usch usch man vill gråta och jag beklagar verkligen så mycket till flickans familj och vänner som behöver genomlida denna katastrof.

Det är situationer som dessa som gör en extra berörd känner jag. Barn dör varje år i olyckor och sjukdomar, vilket är sorgligt, men att bli påkörd av ett pundarfyllo som fan borde suttit inlåst för länge sedan och ha den vetskapen efteråt att detta hände "min dotter". Fy fan säger jag bara, det är inget jag skulle önska min värsta fiende.

"Gud ta nu mig istället och ge tillbaka denna familj sin dotter" känner man för en sådan här situation. Stackars flicka, jag hoppas döden var ögonblickligen, en klen tröst om något men det var nog för det bästa än att hon behövt lida.

Hoppas nu hon har en fin hästhage i himlen där hon rider på sina hästar och vila i frid.

Bra skrivet och jag håller helt med.
Citera
2018-12-05, 13:22
  #652
Medlem
Split-eds avatar
Kommer personen sitta häktad hela tiden till rättegång?
Citera
2018-12-05, 16:06
  #653
Medlem
Crimphris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertWilder
Det är väll så att säga en styrkt gissning, Orsa är inte speciellt stort och dom där två har ju härjat i lag ett bra tag så som jag har förstått det.

Varför får vi ingen klarhet i vad som har hänt? Är folk så förbannat jävla veka att dom håller någon som har kört ihjäl en 14-åring bakom ryggen? Herregud alltså jag blir mest bara ledsen för att det är så tragiskt

Det är galet. Folk tar honom om ryggen med samma lätthet som om det ENBART handlat om olovlig körning.
Finns det bara inavlade FAS-skadade människor där?
Citera
2018-12-05, 16:27
  #654
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Det är galet. Folk tar honom om ryggen med samma lätthet som om det ENBART handlat om olovlig körning.
Finns det bara inavlade FAS-skadade människor där?


Jag hoppas och tror att Dalmasar å kullor kommer hjälpa till i detta otroligt tråkiga ärende, de är ju i min mening ett historiskt heroisk folk som gör rätt för sig.
Sätt dit den j____n nu !!!
Citera
2018-12-05, 17:05
  #655
Medlem
GertWilders avatar
Finns det inge annat Orsa folk som vet något? Jag har frågat mina polare men jag har inte fått ut mer än att S och T har umgåtts och pundat mkt tillsammans, typ hängt med A-lagarna osv

Skulle vara intressant att veta om syltryggen har någonting att säga om att han har kört ihjäl en 14-åring
Citera
2018-12-06, 01:38
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Har man fått reda på om bilen varit inblandad i de tidigare olyckorna samma kväll ?
Om så är fallet och man ser till bilens skador så är det ju inte säker att bilen lysen var i funktion...
Om de var ur funktion kan det bli fråga mord då ?

Nej. Det som avgör huruvida det är tal om mord eller inte beror på om uppsåt fanns eller inte. Så länge han inte hade uppsåt att döda någon kan det inte blir frågan om mord utan är istället ett oaktsamhetsbrott, därmed vållande till död.
Citera
2018-12-09, 12:20
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
T

Varför just Orsabor, vad jag fattat så finns bekantskapen i andra byar/städer ?
*GertWilder
Citera
2018-12-09, 13:41
  #658
Medlem
GertWilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Varför just Orsabor, vad jag fattat så finns bekantskapen i andra byar/städer ?
*GertWilder

Jag tänkte att han bodde här eftersom att jag har sett honom här så gott som dagligen
Citera
2018-12-10, 09:34
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertWilder
Jag tänkte att han bodde här eftersom att jag har sett honom här så gott som dagligen
Okey, trode deg var en annan. Han bodde i Kopparberg i alla fall för två år sen. Någon tidigare i tråden tar föraren i försvar gång på gång flera gånger. Men sitter han häktad ?
Citera
2018-12-10, 09:49
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Exakt. Frågan är berättigad, vad gör en 14 årig tjej ensam ute 10 mil hemifrån kl 22 på kvällen? Hade det inte varit ett rattfyllo så hade det lika gärna kunnat vara en gäng kulturberikare som gett sig på henne. Det gamla trygga Sverige där barnen kunde gå ute fritt på kvällarna finns inte längre.
Men har någon våldfört sig sexuellt på henne ? Person-bil olyckor har ju minskat ( per bil ) med åren. O-visionen är dock ett märkligt sätt att arbeta på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback