Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-23, 22:21
  #1
Medlem
Har en gammal mobil med ett gamalt simkort. tappade mobilen i golvet och sen dess så funkar inte sim kortet. Meddelandet blir "sätt in sim kort" Har prövat flera mobiler, samma sak.
Skaffa ett utbytes sim...Jo ok, men vad är risken om reggar kortet, vilket vad jag förstår krävs..(?)
Jag vill helst inte regga kontantkortet..men vill få kontantkortet att funka igen. Finns det något diskret sätt? Tacksam för svar..
Citera
2018-11-24, 01:44
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shylock777
Har en gammal mobil med ett gamalt simkort. tappade mobilen i golvet och sen dess så funkar inte sim kortet. Meddelandet blir "sätt in sim kort" Har prövat flera mobiler, samma sak.
Skaffa ett utbytes sim...Jo ok, men vad är risken om reggar kortet, vilket vad jag förstår krävs..(?)
Jag vill helst inte regga kontantkortet..men vill få kontantkortet att funka igen. Finns det något diskret sätt? Tacksam för svar..
Nej, det finns inget "diskret" sätt att få ett nytt kort. Du får registrera dig eller glömma kortet.
Citera
2018-11-24, 09:20
  #3
Medlem
Ok, man måste alltså regga sig för att få igång kontantkortet igen. Fan. Om man har lite "fel" grejer på sitt kort som man helst inte vill skylta med. Vad är risken med att telefonbolaget skulle lämna det vidare till polis? Vad är risken att polisen skulle kräva ut info från telefonbolaget...? Beror förstås på vad "fel" grejer innebär men vad tror ni? Hur funkar det?
Citera
2018-12-09, 12:45
  #4
Medlem
Sqeptisks avatar
Grundläggande regler för "registreringar" är:

-Registrera er aldrig för/på någon kommersiell "tjänst" om det inte är absolut nödvändigt!
-Om det är absolut nödvändigt så lämna aldrig ut riktiga data! Fejka allt!
-Om fejkdata inte funkar så avstå eller sök upp annan leverantör!
Citera
2018-12-09, 12:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shylock777
Har en gammal mobil med ett gamalt simkort. tappade mobilen i golvet och sen dess så funkar inte sim kortet. Meddelandet blir "sätt in sim kort" Har prövat flera mobiler, samma sak.
Skaffa ett utbytes sim...Jo ok, men vad är risken om reggar kortet, vilket vad jag förstår krävs..(?)
Jag vill helst inte regga kontantkortet..men vill få kontantkortet att funka igen. Finns det något diskret sätt? Tacksam för svar..

Låter som att simkortet kanske har fått beläggningar på ytan som gör att kontakten bryts med telefonen. Hjälper knappast att registrera simkortet.

1. Fila lite försiktigt med sandpapper på ytan på simkortet så beläggningarna försvinner eller..
2. Använd bakpulver, vatten och tandborste för få bort beläggningen på simkortet som hindrar kontakt med telefonen.

Telefonens kontakter kanske också behöver filas på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback