Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-23, 18:51
  #1
Medlem
Hej,
Har nu redan beställt denna Xperia XZ1 compact pga nedgångna priset och bra att använda som extra telefon ifall det ej skulle fungera i USA. Beställde annars till tjejen här som bor i USA och har en samsung J7 eller nå sådant som fungerar sjukt dåligt och som tappats i golvet och nu är ännu sämre med skadorna den fått.
Tanken är att kunna använda denna Xperia XZ1 compact (olåst) i USA också.

Problemet är ju själva banden eller hur det nu än är.
När jag var i USA så fungerade min gamla Xperia Z2 galant med simkort man fixar i USA, medans min Huawei honor 8 ej fungerade (den fungerade men med internet så gick den inte ens på 3g eller något, så gick knappt att använda mobilt bank ID osv, såpass sölig var internet att ansluta, därav kunde bara använda på wifi nätverk).

Nu skulle tro att Xperia XZ1 compact fungerar i USA då det också är en Xperia som åtminstone fungerade i USA, men jag vill säkerhetställa denna infon ifall jag ger över telefonen till henne att ta med sig hem.
Köpte på netonnet, står inget i tekniska beskrivningar om exakt modell av denna heller inte vilka band den har.
Citera
2018-11-23, 21:02
  #2
Medlem
StormaktRods avatar
https://www.frequencycheck.com/compa.../united-states
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback