Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-11-30, 11:50
  #61
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag är enbart den kvinna jag vill vara och försöker själv att uppnå mina mål.
Hittills har jag lyckats.
Feminister borde vända sig till kvinnan och prata om kvinnors beteende, kvinnors ansvar och om kvinnan i det stora hela.
Vill man förändra något måste man själv vara förändringen. Det är först då händer det saker.
Det är inte mannens fel att jag inte tar mig fram och heller inte mannen som skall hjälpa mig framåt medan jag enbart skäller ut honom.
Det är jag som själv skall slåss för mitt bästa. Jag som skall höja min lön tex, inte mannen åt mig.
Feminister gör kvinnan passiv.
Med andra ord. Jag bidrar med min egna vardag
Jag gillar dig och hur du tänker.
Ville bara ha det sagt.
Citera
2018-11-30, 14:32
  #62
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Jag kommer nog stöta på sådana som dig i min politiska resa, och jag kommer behöva besegra och övertyga sådana som dig i debatt om jag faktiskt ska kunna åkalla den förändring som jag vill.


Du kommer att stöta på BETYDLIGT värre feminister än jag, därute i verkligheten. Genom att läsa mina inlägg, blir du dock förberedd för den moderna feminismen - som skiter i jämlikheten, och satsar på kvinnomakten istället. Räkna med att dom mest rabiata anmäler dig för våldtäkt och sexuella trakasserier för att sänka din makt - och dessutom kommer rättegångarna inte att kräva några bevis från deras sida.
Citera
2018-11-30, 16:36
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du kommer att stöta på BETYDLIGT värre feminister än jag, därute i verkligheten. Genom att läsa mina inlägg, blir du dock förberedd för den moderna feminismen - som skiter i jämlikheten, och satsar på kvinnomakten istället. Räkna med att dom mest rabiata anmäler dig för våldtäkt och sexuella trakasserier för att sänka din makt - och dessutom kommer rättegångarna inte att kräva några bevis från deras sida.


Jaja, dom som du beskriver, det är inte dem jag är oroade över, dom besegrar sig själva. allt jag behöver göra när jag stöter på en Femi är att hålla mig lugn och enbart använda fakta.Jag har bråkat med sådana i Örebro kommun i flera år och de har inte sänkt mig ännu.

Sådana som dig är jag är bekymrad över, eftersom det är svårt att få ut det bra utan att ta med det dåliga. Det är för att det inte är något fel med det du håller på med. Du använder din förtjänade makt för att styrka din omgivning.
Du följer riktlinjerna och gränserna av vad som är acceptabelt och vet att du kan komma undan med liiite mer än en man när det kommer till maktmissbruk och du vet att män inte kan ge lika hårt tillbaka mot dig såsom du kan ge mot män.
Det är helt okej att göra så, jag uppmuntrar faktiskt just den delen till fullo.

Det som jag måste besegra motståndare som dig i är just att se att ni kan vara effektivare och uppnå mer med er själva och för samhället som helhet för män och kvinnor desto lika genom att se alla fördelar i maskulinitet.
Citera
2018-12-01, 12:33
  #64
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag deltar inte i den hycklande feminismen efter som jag anser att feminister uttryckligen och egentligen säger detta.
Du man skall i jämlikhetens namn ta ansvar för både mitt och ditt agerande.
Jag tar ansvar för mitt agerande som kvinna i jämlikhetens namn.
Citera
2018-12-01, 16:43
  #65
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian

Sådana som dig är jag är bekymrad över, eftersom det är svårt att få ut det bra utan att ta med det dåliga. Det är för att det inte är något fel med det du håller på med. Du använder din förtjänade makt för att styrka din omgivning.
Du följer riktlinjerna och gränserna av vad som är acceptabelt och vet att du kan komma undan med liiite mer än en man när det kommer till maktmissbruk och du vet att män inte kan ge lika hårt tillbaka mot dig såsom du kan ge mot män.
Det är helt okej att göra så, jag uppmuntrar faktiskt just den delen till fullo.

Det som jag måste besegra motståndare som dig i är just att se att ni kan vara effektivare och uppnå mer med er själva och för samhället som helhet för män och kvinnor desto lika genom att se alla fördelar i maskulinitet.


Äh, nu tycker jag allt att du är lite paranoid. Du börjar alltmer låta som en kvinna, så du känner dig snarare hotad av mitt sexuella överläge. Det som skrämmer dig är att jag kan använda min sexighet till att få det jag vill. Om jag vill gifta mig med en Amerikansk miljardär och bli en Hollywoodfru, så lär det vara fixat på en månad eller två.
Citera
2018-12-01, 18:55
  #66
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du kommer att stöta på BETYDLIGT värre feminister än jag, därute i verkligheten. Genom att läsa mina inlägg, blir du dock förberedd för den moderna feminismen - som skiter i jämlikheten, och satsar på kvinnomakten istället. Räkna med att dom mest rabiata anmäler dig för våldtäkt och sexuella trakasserier för att sänka din makt - och dessutom kommer rättegångarna inte att kräva några bevis från deras sida.

Intressant att någon rabiat feminist vågar berätta vad feminismen egentligen går ut på. Skit i jämlikhet, allt handlar bara om att få makt över män.

Dock kommer ni aldrig att lyckas. Vi har nått vägs ände. Pendeln kommer enbart svänga tillbaka framöver.
Citera
2018-12-01, 19:12
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Man tackar för komplimangen. Jag känner mig lite som en Valkyria (i Wagners mening) här på forumet, och jag deltar mer än gärna i striderna. En sköldmö, som vikingarna hade kallat mig.
Får även passa på att tipsa dom som söker efter den gamla betydelsen av Feminism - nämligen Jämlikhet - har fått ett eget forum på annan plats. Dagens betydelse av feminism är Kvinnomakt, och den bidrar jag till dagligen. Både på jobbet och på fritiden.

Ska man se det lite som scenen i Basic instinct när Sharon Stone låter grabbarna i förhörsrummet tro sig ha överläge, för att sedan genom en sekunds exponering av vad som gömmer sig under kjolen, ta över kommandot fullständigt?
Citera
2018-12-01, 19:13
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Äh, nu tycker jag allt att du är lite paranoid. Du börjar alltmer låta som en kvinna, så du känner dig snarare hotad av mitt sexuella överläge. Det som skrämmer dig är att jag kan använda min sexighet till att få det jag vill. Om jag vill gifta mig med en Amerikansk miljardär och bli en Hollywoodfru, så lär det vara fixat på en månad eller två.


Nejnej! Ditt sexuella överläge över mig har du och alla andra kvinnor som någonsin har eller kommer existera genom historia och framtid.
Så det är chill, Sen att du använder det övertaget på de sätt som gör ditt liv mest meningsfullt är upp till dig varpå jag inte har något problem ifall det är för att skaffa en gammal miljardär, för att avancera dig för ett jobb eller om du inte använder det alls. Jag använder mina färdigheter på samma sätt: för att göra livet meningsfullt.

Det är mer att jag vill övertyga den kategorin av feminister som dig att det är är mer gynnsamt att avsäga er feminism och hoppa på den ideologin som kommer ersätta feminism.

Det är fullt naturligt att den kategori av feminister som du tillhör kommer ironiskt nog vara dem som sist kommer konformera er till den nya ideologin eftersom det kommer innebära att du ändrar ditt synsätt på män på ett väldigt grundläggande sätt.
Citera
2018-12-02, 15:36
  #69
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Intressant att någon rabiat feminist vågar berätta vad feminismen egentligen går ut på. Skit i jämlikhet, allt handlar bara om att få makt över män.

Dock kommer ni aldrig att lyckas. Vi har nått vägs ände. Pendeln kommer enbart svänga tillbaka framöver.


I min egenskap som särartfeminist och karriärfeminist, ser jag feminismen främst som vägledande ideologi. Du märker själv hur tidningarna och masmedia stödjer oss feminister, och det är ett direkt resultat av vår effektiva propaganda. Vi har övertygat det kvinnliga folket om att feminismen är den enda vägen till slutgiltig seger.
Den svenske mannen är sedan länge dominerad och besegrad. Då är det värre med islamisterna som förökar sig som flugor just nu över hela Sverige.
Citera
2018-12-02, 15:53
  #70
Medlem
gabrielle2s avatar
Eftersom jag anser att feminismen uppmuntrar kvinnor att vara ett offer i tillvaron istället för tvärtom anser jag att feminismen förstör för kvinnan.
Varför skall kvinnor behöva "feminism"för att vara stark när den tvärtom gör kvinnan svag och ett stort offer i tillvaron som ej har några negativa sidor.
Jag personligen bidrar med mig själv som kvinna genom att vara den jag är, visa att det inte är farligt att öppna munnen, vägra sitta och prata skit( förtrycka) mina medsystrar.
Tar för mig saker och ting utan att vänta på att männen skall gå mina ärenden.
Gott och gott visa att jag inte är ett offer i tillvaron.
Tack för mig.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback