Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-23, 18:15
  #1
Medlem
NisseNyfikens avatar
Hur upplever ni kvaliten på IPTV fungerar det bra?

Någon som vet bra priser samt vilka man ska undvika.
Citera
2018-11-23, 18:32
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2018-11-26, 10:06
  #3
Medlem
Köpte 12 månaders abonnemang på iptv april från en svensk återförsäljare.
Plötsligt är jag avstängd och måste betala nytt abonnemang ingen fast jag har 6 månader kvar.

Är det någon annan som upplevt något liknande?

Annars har jag varit mycket nöjd med leverantören.
Citera
2018-11-26, 10:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drcalippo
Köpte 12 månaders abonnemang på iptv april från en svensk återförsäljare.
Plötsligt är jag avstängd och måste betala nytt abonnemang ingen fast jag har 6 månader kvar.

Är det någon annan som upplevt något liknande?

Annars har jag varit mycket nöjd med leverantören.

Vad säger leverantören ?
Citera
2018-11-26, 20:08
  #5
Medlem
Leverantören vet inte vem återförsäljaren är och återförsäljaren går inte att nå för mig.
Citera
2018-11-28, 21:57
  #6
Medlem
Jag har kört IPTV i över 1 år och varit nöjd. Kört både via Kodi och Androidbox. Kvaliten på HD-kanalerna tycker jag är bra!
Citera
2018-11-29, 09:15
  #7
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Hur upplever ni kvaliten på IPTV fungerar det bra?

Någon som vet bra priser samt vilka man ska undvika.

Det gäller att handla av rätt person så man inte blir blåst. Tyvärr kan jag inte vägleda i vem som är rätt person eller hur man kan se det är scam.

Avseende kvalitet så har jag sett fall som varit mycket bra, dock inte lika bra som satellit. Oftast upplever jag bilden lite mörkare på iptv jämfört med satellit. Den gemene man är nog inte lika kräsen som jag så då upplevs nog 720p som bra. Den server jag har skickar ut Viasat Sport Premium i 1080p under CL matcherna och bilden är mycket bra men som sagt inte lika bra som satellit. Innan du tecknar ab ta en 24 timmars test så du ser kvaliten motsvarar dina krav. Och tänk på det jag skrev i stycket ovan.
Citera
2018-11-29, 09:21
  #8
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag testade IPTV från Facebook, den med svart "logo".. Den leverantören försvann av någon anledning.
Men de kanaler jag testade av det företaget var av väldigt blandad kvalité... vissa var "Ok", vissa var sjukt bra (4K upplösning), andra kanaler spelades upp i vanlig 1080p upplösning medan många andra var skit rent ut sagt.

IP TV är kul, men kommer aldrig som det ser ut nu kunna ersätta vanlig kabel eller laglig IP-TV.
Den absolut enda anledningen till att jag testade IP TV och förmodligen kommer skaffa det månadsvis är pga att jag vill se kanaler från ett annat land.
Citera
2018-12-19, 04:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Hur upplever ni kvaliten på IPTV fungerar det bra?

Någon som vet bra priser samt vilka man ska undvika.
Jag har testat olika leverantörer med varierande utbud och stabilitet.
Leverantören jag har nu är väldigt prisvärd.
Citera
2018-12-29, 10:38
  #10
Medlem
Jag tycker också att min leverantör är prisvärd.... Ärligt talat jäkligt prisvärd. Funkar klockrent, ingen down time och sällan något lagg.

Även om det är sant måste det nog vara ett av de mest onödiga svaren jag gjort eftersom det inte tillför något öht, detta eftersom man inte får nämna någonting om vem det är (tack för det era j*@!½ nasare).
För att göra det möjligt att någorlunda identifiera min leverantör så kolla i kanallistan under USA. De har AFNs kanaler där, vilket de flesta andra inte har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback