Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-02-17, 16:07
  #1
Medlem
Frangsters avatar
Jag skulle vilja spela spel som Tony Hawk Pro på datan (orkar inte köpa en konsoll), men jag tycker inte att man får en riktig känsla med ett tangentbord. Funderar därför på att köpa en handkontroll. Går det över huvudtaget ett göra? Tips på handkontroll?

Tack på förhand.
Citera
2006-02-17, 16:23
  #2
Medlem
Besk Bandits avatar
Finns mängder med pads för PC. Men mitt tips är att köpa en konsollkontroll, DualShock2 eller vilken du nu tycker är skönast samt en USB-adapter.

Anledningen är att jag aldrig provat någon PCpad som varit något att ha eller inte böjat glappa efter någon månads spelande.
Citera
2006-02-17, 16:29
  #3
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besk Bandit
Finns mängder med pads för PC. Men mitt tips är att köpa en konsollkontroll, DualShock2 eller vilken du nu tycker är skönast samt en USB-adapter.

Anledningen är att jag aldrig provat någon PCpad som varit något att ha eller inte böjat glappa efter någon månads spelande.

OKej tack. Nån länk? Pris? Har lite svårt att hitta..

Är det möjligt att köra med en x-box 360 kontroll? Och om de går, är de avacerat att ställa in osv..
Citera
2006-02-17, 16:43
  #4
Medlem
Besk Bandits avatar
USB-adaptrar finns lite varstans, har sett några på Clas Ohlson. Men det var för PS2-kontroller och dom kostade ca 150 spänn. Hittade en för Xboxkontroll för 95 spänn nu:

http://www.console.se/xbox/kablar/pcxbox-kontroll.html

Själva konfigurering av knappar och så gör man bara som vanligt i spelet sen.

EDIT : Dumstrut på för mig! den adaptern var ju för Xbox och inte Xbox360.
Citera
2006-02-17, 16:47
  #5
Medlem
Frangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besk Bandit
USB-adaptrar finns lite varstans, har sett några på Clas Ohlson. Men det var för PS2-kontroller och dom kostade ca 150 spänn. Hittade en för Xbox360kontroll för 95 spänn nu:

http://www.console.se/xbox/kablar/pcxbox-kontroll.html

Själva konfigurering av knappar och så gör man bara som vanligt i spelet sen.

OKej tack
Citera
2006-02-17, 17:22
  #6
Medlem
Besk Bandits avatar
Hmmm... stället jag länkade till verkar ha allt annat man kan tänka sig.
Kanske inte finns någon USBadapter för Xbox360 än. Jag har nämligen inte sett någon nån annanstans heller... Du får la maila dom och fråga helt enkelt. Dom verkar ha bra koll på grejorna tycker jag.
Citera
2006-02-17, 19:27
  #7
Medlem
Frangsters avatar
OKej. Men just en xbox360 kontroll är inte nödvändigt. Kan lika gärna köra på en ps2, spelar inte så stor roll. Bara den går att lira med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback