Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 21:52
  #1
Avstängd
Har följt ett recept och det står att man ska låta den stå orörd men jag vill gärna blanda runt lite så inte allt ligger och flyter på toppen. Vidare vill jag sila bort allt fast material genom en duk och sedan låta det stå någon dag till för att bli av med bottensatsen.
Vad är det för fel med mina ideer?
Citera
2018-11-22, 21:55
  #2
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Har följt ett recept och det står att man ska låta den stå orörd men jag vill gärna blanda runt lite så inte allt ligger och flyter på toppen. Vidare vill jag sila bort allt fast material genom en duk och sedan låta det stå någon dag till för att bli av med bottensatsen.
Vad är det för fel med mina ideer?

Det som ska sjunka ska sjunka till slut.
Citera
2018-11-22, 22:00
  #3
Medlem
Denoms avatar
Det tar tid, blir ju inte någon större skillnad bara för att du rör runt lite. Så låt det sitta.
Citera
2018-11-22, 22:40
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Det som ska sjunka ska sjunka till slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det tar tid, blir ju inte någon större skillnad bara för att du rör runt lite. Så låt det sitta.

Tänker att det blir bökigt att tappa upp det sen om jag bara kan pumpa från mitten för kryddnejlikorna annat smått sjunker väl inte?
Citera
2018-11-22, 22:41
  #5
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Tänker att det blir bökigt att tappa upp det sen om jag bara kan pumpa från mitten för kryddnejlikorna annat smått sjunker väl inte?
Låt det ligga bara istället för att vara där och peta hela tiden.
Citera
2018-11-24, 09:51
  #6
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av renaultmegane
Tänker att det blir bökigt att tappa upp det sen om jag bara kan pumpa från mitten för kryddnejlikorna annat smått sjunker väl inte?
Man ska inte röra ned syre i sin dryck, det är inte så bra för jäsningen.

Jag brukar sila av allt via en silduk, sen låter den stå i en månad och tappar om, ytterligare en månad och tappar om...osv...
Och det kommer bli mindre och mindre skit i ens glögg och klarare.
Och har man varit duktig och inte haft bråttom, så har man ingen bottensats alls till slut.
Citera
2018-12-16, 01:40
  #7
Medlem
För att det är så svensken raggar för å få ett ligg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback