Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 19:46
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Herregud. Så mycket tid har jag inte att avvara någon enskild intellektuell.

Det är för att han har lagt upp alla hans lektioner gratis, så jag går hans kurser.
Jag är även 200 timmar in på Alan Watts, ish 300 timmar på Sam Harris. kanske 150 timmar på Ben Shapiro. Matt Dillahunty är jag kanske 100 timmar in.

och jag är drygt 400 böcker in på den relevanta litteraturen som är knytet till dem.

Så din oro över att jag är insnöad på en person utan är mer insnöad i deras spektrum av tankebanor.

Jag kan säga att Jordan är en fenomenal talare och den enda anledningen till att man skulle vara orolig över honom är om ens slutmål är att människor ska vara i okunskap och misär för egen politisk vinning.
Citera
2018-12-09, 19:48
  #110
Medlem
Därför att han inte kommunicerar i nyspråk.
Citera
2018-12-09, 20:03
  #111
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Det är för att han har lagt upp alla hans lektioner gratis, så jag går hans kurser.
Jag är även 200 timmar in på Alan Watts, ish 300 timmar på Sam Harris. kanske 150 timmar på Ben Shapiro. Matt Dillahunty är jag kanske 100 timmar in.

och jag är drygt 400 böcker in på den relevanta litteraturen som är knytet till dem.

Så din oro över att jag är insnöad på en person utan är mer insnöad i deras spektrum av tankebanor.

Jag kan säga att Jordan är en fenomenal talare och den enda anledningen till att man skulle vara orolig över honom är om ens slutmål är att människor ska vara i okunskap och misär för egen politisk vinning.

Jag har ingen aning om vad jag ska svara på det här.
Citera
2018-12-09, 20:05
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Jag har ingen aning om vad jag ska svara på det här.


Du vill kalla mig dum i huvet för att jag spenderar min tid på att utbilda mig själv i saker jag inte kan få ett diplom och jobb på det.
Citera
2018-12-09, 20:43
  #113
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Du vill kalla mig dum i huvet för att jag spenderar min tid på att utbilda mig själv i saker jag inte kan få ett diplom och jobb på det.

Jag måste veta mer om dig för att kunna göra den bedömningen.
Citera
2018-12-09, 21:00
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Jag måste veta mer om dig för att kunna göra den bedömningen.

Jag är en väldigt trovärdig källa angående det specifika ämnet.
Citera
2018-12-09, 22:12
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Allt han säger är ju fullt logiskt.
Och där har du svaret på din fråga.
Citera
2018-12-09, 22:28
  #116
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Jag är en väldigt trovärdig källa angående det specifika ämnet.

Sjukdomsinsikt talar emot det.

Hur som helst är tidsinvesteringar i bokläsning med mer inte nödvändigtvis indikativt för sjukdom. Jag plöjer runt en bok i veckan själv.
__________________
Senast redigerad av FacultyofMind 2018-12-09 kl. 22:34.
Citera
2018-12-09, 23:28
  #117
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej men det finns rätt tydliga statistiska mönster på hur olika grupper t.ex röstar eller vad dom har för generella beteenden. Jag älskar JBP på alla sätt och vis, men det enda som jag inte kan hålla med honom om är hans bitvis radikala hyperindividualism. Vi är flockdjur, och vi kan helt enkelt inte blanda ihop oss hur som helst utan att konflikt uppstår. JBP själv säger ju att mer homogena länder är mer fridsamma.
Du kan dela upp varje grupp in absurdum och kommer till slut fram till att var och en av oss är unik.
Vi tillhör massor av grupper, med överlappande egenskaper, men man kan inte spåra den omvända vägen med samma lätthet. Dvs bara för att du är man, så är du stark osv.
Citera
2018-12-09, 23:28
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Sjukdomsinsikt talar emot det.

Hur som helst är tidsinvesteringar i bokläsning med mer inte nödvändigtvis indikativt för sjukdom. Jag plöjer runt en bok i veckan själv.


Plocka upp Boken "Maps and meaning" Den är väldigt snarlik i Jungs -"Människan och hennes symboler"
I stil med sjuka truthboms och noggrannhet i tanke och text, med hjälp utav böckernas insikt så kan man nästan skåda in i framtiden i vad som kommer härnäst i både geopolitiskt och internationellt spektrum men även på djupa religiösa nivåer.
Citera
2018-12-10, 11:10
  #119
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej men det finns rätt tydliga statistiska mönster på hur olika grupper t.ex röstar eller vad dom har för generella beteenden. Jag älskar JBP på alla sätt och vis, men det enda som jag inte kan hålla med honom om är hans bitvis radikala hyperindividualism. Vi är flockdjur, och vi kan helt enkelt inte blanda ihop oss hur som helst utan att konflikt uppstår. JBP själv säger ju att mer homogena länder är mer fridsamma.

Exakt samma kritik som jag har mot JBP som jag försöker förklara här i tråden.
Citera
2018-12-10, 17:16
  #120
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Exakt samma kritik som jag har mot JBP som jag försöker förklara här i tråden.
"I cant do it"
- Jordan Peterson
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback