Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-22, 09:36
  #1
Medlem
nocoolnamejims avatar
Som rubriken lyder.

Hur mycket skulle ni i runda slängar säga att en fin ”gaming-dator” från Inet.se behöver kosta?

Passar även på när jag redan startat en tråd, att fråga om vilka komponenter ni skulle tipsa om.

Vi börjar med spelen jag mestadels kommer lira:
- WoW
- CS:GO
- Battlefield V

Om jag säger att jag tänkt lägga runt 20.000kr för att lyckas med detta, vad säger ni då?

Så här i Thanksgiving-tider skulle det passa utmärkt om ni hade lust att länka några fina kundvagnar från Inet som sagt, för jag själv har noll koll på vad som är bra i form av komponenter men även om sakerna passar ihop.

Så med största tacksamheten, hoppas jag att folk är sugen på att hjälpa till även fast de kommer upp många liknande trådar.
Citera
2018-11-22, 11:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Som rubriken lyder.

Hur mycket skulle ni i runda slängar säga att en fin ”gaming-dator” från Inet.se behöver kosta?

Passar även på när jag redan startat en tråd, att fråga om vilka komponenter ni skulle tipsa om.

Vi börjar med spelen jag mestadels kommer lira:
- WoW
- CS:GO
- Battlefield V

Om jag säger att jag tänkt lägga runt 20.000kr för att lyckas med detta, vad säger ni då?

Så här i Thanksgiving-tider skulle det passa utmärkt om ni hade lust att länka några fina kundvagnar från Inet som sagt, för jag själv har noll koll på vad som är bra i form av komponenter men även om sakerna passar ihop.

Så med största tacksamheten, hoppas jag att folk är sugen på att hjälpa till även fast de kommer upp många liknande trådar.

Boom

https://www.inet.se/kundvagn/visa/12028581/

Framtidssäker och kommer idag klara alla spel maxat på 1440p om du vill ha det
__________________
Senast redigerad av kristerogunilla 2018-11-22 kl. 11:50.
Citera
2018-11-22, 11:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Som rubriken lyder.

Hur mycket skulle ni i runda slängar säga att en fin ”gaming-dator” från Inet.se behöver kosta?

Passar även på när jag redan startat en tråd, att fråga om vilka komponenter ni skulle tipsa om.

Vi börjar med spelen jag mestadels kommer lira:
- WoW
- CS:GO
- Battlefield V

Om jag säger att jag tänkt lägga runt 20.000kr för att lyckas med detta, vad säger ni då?

Så här i Thanksgiving-tider skulle det passa utmärkt om ni hade lust att länka några fina kundvagnar från Inet som sagt, för jag själv har noll koll på vad som är bra i form av komponenter men även om sakerna passar ihop.

Så med största tacksamheten, hoppas jag att folk är sugen på att hjälpa till även fast de kommer upp många liknande trådar.

Blev dubbelt
Citera
2018-11-22, 11:37
  #4
Medlem
Yahnoovass avatar
20k för de spelen? Du kommer klara dig på 5k.

Men 10-15k så får du en riktigt bra som håller sig för nästkommande spel med
Citera
2018-11-22, 12:34
  #5
Medlem
Ska du bygga datorn själv?
Citera
2018-11-22, 12:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
20k för de spelen? Du kommer klara dig på 5k.

Men 10-15k så får du en riktigt bra som håller sig för nästkommande spel med

Länka gärna till en burk för 5k.
Citera
2018-11-22, 12:39
  #7
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr33zay
Ska du bygga datorn själv?


Nä, kommer lägga till alternativet som finns hos Inet, alltså kommer dom bygga ihop den. :-)
Citera
2018-11-22, 12:44
  #8
Medlem
En "bra" dator börjar runt 10k, för 20k får du en riktigt fin.

Antar du inte ska överklocka osv? Vad vill du ha för chassi etc?
Citera
2018-11-22, 12:45
  #9
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
20k för de spelen? Du kommer klara dig på 5k.

Men 10-15k så får du en riktigt bra som håller sig för nästkommande spel med

Jag förstår att framförallt WoW och CS:GO inte behöver 20k dator. Men tänker att Battlefield V kommer kräva en del, kanske inte just 20k men jag är ute efter en ”framtidssäker dator”. Jag vill inte behöva uppdatera komponenterna efter ett par år.

Plus att jag verkligen är VÄRD att köpa en relativt dyr dator. Livet är en kamp vareviga dag, så detta är viktigt för mig.

Men de jag behöver mest är hjälp att lägga ihop fina komponenter som sagt, gärna en kundvagn från Inet.
Sen vill jag gärna ha olika tips och kommentarer från folk som är lite mer kunniga än mig.

Tack på förhand!
Citera
2018-11-22, 12:48
  #10
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
En "bra" dator börjar runt 10k, för 20k får du en riktigt fin.

Antar du inte ska överklocka osv? Vad vill du ha för chassi etc?

Överklockning är väl inte första prio för mig direkt, men stänger inte dörren helt.
Men är som sagt inte speciellt kunnig inom detta med alla dess olika komponenterna som finns.

Tänkte även nu när de är/blir ”Black Friday”, kanske man kan spara några hundralappar hit och dit.
Citera
2018-11-22, 13:29
  #11
Medlem
nocoolnamejims avatar
Vad säger ni om denna setup; https://www.inet.se/kundvagn/bild/12030383/
__________________
Senast redigerad av nocoolnamejim 2018-11-22 kl. 13:32.
Citera
2018-11-22, 13:55
  #12
Medlem
https://www.inet.se/kundvagn/visa/12030619/ denna da
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback