Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-24, 10:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
De har inget bra ledarskap och deras folk är inkavlat och eftersom du inte skämtade så betyder det att du är dum, korkad och obildad.

Det har aldrig förespeglat dig att det omvända förhållandet kanske råder ?
Dvs att dina invektiv, bättre beskriver din person ![/quote]
En person som inbillar sig att NordKorea har ett bra ledarskap är så obildad så jag lägger inte min tid att diskutera med en sådan idiot.
Citera
2018-11-24, 11:28
  #14
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Det har aldrig förespeglat dig att det omvända förhållandet kanske råder ?
Dvs att dina invektiv, bättre beskriver din person !
En person som inbillar sig att NordKorea har ett bra ledarskap är så obildad så jag lägger inte min tid att diskutera med en sådan idiot.[/quote]

Ditt försök att applicera ett "von oben perspektiv" i förhållande till mig är inte trovärdigt då du förefaller befinna dig på botten av latrintunnan (ditt nick).
Citera
2018-11-24, 13:50
  #15
Medlem
Sqeptisks avatar
Nordkorea har inget näringsliv att investera i! Hade det funnits hade säkert någon "mindre informerad" person säkert investerat pengar där med
Citera
2018-11-24, 17:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
En person som inbillar sig att NordKorea har ett bra ledarskap är så obildad så jag lägger inte min tid att diskutera med en sådan idiot.

Ditt försök att applicera ett "von oben perspektiv" i förhållande till mig är inte trovärdigt då du förefaller befinna dig på botten av latrintunnan (ditt nick).[/quote]
Tvärtom så tillhör jag eliten med bra jobb, bra inkomst osv.. du kan också hamna där men då måste du nog bli lite allmänbildad först... du lär ju 8nte få nåt toppjobb om du går runt och tror att Nord Korea har bra ledarskap... vad jobbar du med?
Citera
2018-11-25, 11:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Nordkorea har inget näringsliv att investera i! Hade det funnits hade säkert någon "mindre informerad" person säkert investerat pengar där med

Som sagt det finns flera sydkoreanska fonder som investerar i Nordkorea: läs artikeln i DI.

Min fråga var: finns det någon fond i Avanzas utbud som gör det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback