Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 22:44
  #445
Avstängd
Zielinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fastflash
Bara för att något är felaktigt eller inte har verifierats, gör det inte legitimt att dra igång oändliga cirkeldiskussioner där ett dussin användare konstant upprepar samma frågor om och om igen. 90-100 procent av era inlägg är helt onödiga upprepningar av tidigare tramsinlägg. Den låga kvaliteten motarbetar den fria debatten i forumet.

Det är ett hästjobb att bläddra igenom era skräpinlägg, så jag förstår att moderatorerna drar sig för att orka moderera skiten.

Citat från en av moderatorerna "det suckas en hel del över den tråden och de tusentals RP den genererar".

Jag håller inte med. Och i det här fallet rör det sig om en enskild användare som introducerar nya konspirationsteorier och uppenbara lögner,för att slippa konfronteras med tidigare konspirationsteorier och lögner.
Så länge man är OnT och frågorna är relevanta och handlar om valet 2020,så ser jag inga problem med att man ställer samma fråga om och om igen.

Har du några förslag på hur man kan öka kvalitén i den tråden?
Citera
2024-03-23, 16:26
  #446
Medlem
Vill ta upp ett aktuellt exempel där jag tycker att modereringen är något inkonsekvent. Inom loppet av några dagar startades först tråden "Joe Biden tar ledningen över Donald Trump i senaste opinionsmätningarna" och därefter "Trump påväg att köra över Joe Biden enligt DDHQs nya projicering". Den senare är redan sammanslagen med den större tråden om opinionsundersökningar, medan den förra inte är det. Möjligtvis åtgärdas detta innan någon hinner svara på detta, men annars kan jag tycka att det är ganska inkonsekvent.

USA-forumet har ju överlag problem med vissa användare som av principiella skäl startar en ny tråd varje gång de har något att säga.
Citera
2024-03-23, 21:26
  #447
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Vill ta upp ett aktuellt exempel där jag tycker att modereringen är något inkonsekvent. Inom loppet av några dagar startades först tråden "Joe Biden tar ledningen över Donald Trump i senaste opinionsmätningarna" och därefter "Trump påväg att köra över Joe Biden enligt DDHQs nya projicering". Den senare är redan sammanslagen med den större tråden om opinionsundersökningar, medan den förra inte är det. Möjligtvis åtgärdas detta innan någon hinner svara på detta, men annars kan jag tycka att det är ganska inkonsekvent.

USA-forumet har ju överlag problem med vissa användare som av principiella skäl startar en ny tråd varje gång de har något att säga.

Kan till viss del hålla med dig om att det kan verka inkonsekvent, men det finns också subtila skillander. Trump har lett i opinionen under en längre tid nu, och sett i det ljuset kan det betraktas mer som en nyhet värt en egen tråd om nu opinionen håller på att svänga litet än ytterligare en mätning som visar samma sak som tidigare diton. Men det är naturligtvis inte helt enkelt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback