Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-24, 17:57
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hoppsan! Alltid svårt att jämföra idrotter, men dels var ju Duplantis just Top-3, och dels var de två som var framför honom bättre meriterade. Den ena Guld och Silver medaljös från ett OS, och den andra med 5 VM-guld från tre olika idrotter (under 2018).
Just Tove Alexandersson har, 26 år gammal, 33 guld totalt i VM och EM i de olika idotterna om vi inkluderar JVM (53 medaljer totalt), så om du inte hört talas om henne så säger det nog mer om din allmänbildning än något annat. Orientering är ju en väsentligt större sport än stavhopp, men visas mindre på TV. Kanske borde du prova att läsa också och inte bara titta på bilder?

Men såg du inte stavhoppet? Det är inte bara guldet utan prestationen i sig att krossa juniorvärldsrekordet och hoppa ett av de högsta stavhoppen någonsin som 18-åring. Tillskillnad från både Öberg och Alexandersson så har han bara en enda chans i en tävling att ta ett em-guld. Att du ens drar upp antalet medaljer på de andra två är så oerhört korkat så att jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag är ledsen, men kan du inte se att det är den överlägsna segraren så är det något allvarligt fel på dig.

Skärp dig!
__________________
Senast redigerad av Kimma7 2019-01-24 kl. 18:02.
Citera
2019-01-24, 18:37
  #302
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Men såg du inte stavhoppet? Det är inte bara guldet utan prestationen i sig att krossa juniorvärldsrekordet och hoppa ett av de högsta stavhoppen någonsin som 18-åring. Tillskillnad från både Öberg och Alexandersson så har han bara en enda chans i en tävling att ta ett em-guld. Att du ens drar upp antalet medaljer på de andra två är så oerhört korkat så att jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag är ledsen, men kan du inte se att det är den överlägsna segraren så är det något allvarligt fel på dig.

Skärp dig!

Ditt resonemang är crap. Du pekar inte på någon skillnad mellan några av de nominerade kandidaterna. Ingen kunde vinna i fler tävlingar än de ställde upp i. Han hoppade faktiskt högre än alla 18-åringar någonsin, men inte högst någonsin vilket han hade kunnat göra vid vilken tävling som helst. Om vi skulle gå på prestation v. ålder så ligger han jämnt med Frida Karlsson som tävlar i en större sport.
Ja, det är fel på mig. Är objektiv, smart och klok. Ber om ursäkt.
Citera
2019-01-24, 18:44
  #303
Medlem
c0930s avatar
Det har varit allmänt känt i över 20 år att Jerringpriset är ett rent popularitetspris. Folk sitter helt enkelt inte hemma på kammaren och försöker analysera fram vem som gjort den bästa prestationen, utan man röstar bara på den kandidaten man gillar mest. Ändå samma gnäll vartenda år...
Citera
2019-01-24, 19:24
  #304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ditt resonemang är crap. Du pekar inte på någon skillnad mellan några av de nominerade kandidaterna. Ingen kunde vinna i fler tävlingar än de ställde upp i. Han hoppade faktiskt högre än alla 18-åringar någonsin, men inte högst någonsin vilket han hade kunnat göra vid vilken tävling som helst. Om vi skulle gå på prestation v. ålder så ligger han jämnt med Frida Karlsson som tävlar i en större sport.
Ja, det är fel på mig. Är objektiv, smart och klok. Ber om ursäkt.

För att vara objektiv och klok så framstår du som ovanlig korkad. Bara det att du jämför en kille som vunnit em-guld för seniorer som 18-åring och som dessutom hoppat det högsta utomhushoppet i världen på 24 år, med en tjej som vunnit JVM-guld säger det mesta om hur mycket du är ute och cyklar.

Du är en tvättäkta korkskalle min vän. Förmodligen för korkad för att fatta att du gör bort dig.
__________________
Senast redigerad av Kimma7 2019-01-24 kl. 19:28.
Citera
2019-01-24, 19:37
  #305
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
För att vara objektiv och klok så framstår du som ovanlig korkad. Bara det att du jämför en kille som vunnit em-guld för seniorer som 18-åring och som dessutom hoppat det högsta utomhushoppet i världen på 24 år, med en tjej som vunnit JVM-guld säger det mesta om hur mycket du är ute och cyklar.

Du är en tvättäkta korkskalle min vän. Förmodligen för korkad för att fatta att du gör bort dig.


😁 Du e la go. Och bitter. Bit i en täbit och fatta att väsentligt fler tyckte att Tove och Hanna varit bättre. Igen, svårt att jämföra sporter, men bara 20% håller med dig, och 80% med mig. Tugga på.
Citera
2019-01-24, 19:42
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
😁 Du e la go. Och bitter. Bit i en täbit och fatta att väsentligt fler tyckte att Tove och Hanna varit bättre. Igen, svårt att jämföra sporter, men bara 20% håller med dig, och 80% med mig. Tugga på.

Undrar fortfarande hur fan du tänkte när du skrev att Duplantis låg jämnt med Frida Karlsson? Förklara dig eller ge fan i att skriva tillbaka.

Korkskallar har jag inte tid att diskutera med.
Citera
2019-01-24, 19:54
  #307
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Undrar fortfarande hur fan du tänkte när du skrev att Duplantis låg jämnt med Frida Karlsson? Förklara dig eller ge fan i att skriva tillbaka.

Korkskallar har jag inte tid att diskutera med.

Tack för att du tar dig tid. F redan nu i världstoppen i en väsentligt större sport. Lika många JVM och överlägsen i sin åldersgrupp, färre relativa lågprestationer. Jag tycker Duplantis är jäkligt duktig och han imponerade under EM och kommer att bli #1 i sin sport (vilket han nästan redan är) men vi skall veta att vi diskuterar en nisch-sport när vi pratar stavhopp med väldigt få utövare globalt.
Citera
2019-01-26, 17:05
  #308
Medlem
HerrGickhans avatar
För 30-40 år sedan fanns ett talesätt som löd ungefär så här:

- Vad är symtom på hjärndöd?

- Att läsa Reader's Digest.

Nu skulle man kunna säga att det är att titta på idrottsgalan. Tala om något som överlevt sig själv. Första idrottsgalan var kul och nyskapande. Då utsågs århundradets bästa svenska idrottsutövare. Nu är det bara en samling bigotteri och konstjorda leenden i sann PK-anda.

Lägg ner [Sven] Jerringpriset och inför [Nils] Jerringpriset där några kvalificerade journalister utser segraren och låt Radiosporten ha ensamrätt på att meddela utfallet.
Citera
2019-02-03, 01:02
  #309
Medlem
PingPongZongs avatar
Fick höra att NITTON fick pris för någon PEPP... Så var tvungen kolla. Ingen som reagerade på att han var med på sådant här skit? Haha. Ja jävlar. Pris av PRINSEN...

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback