Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-21, 15:31
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan!!


Jag undrar om någon kopplat en riktigt stor skärm eller TV till sin Macbook 12 och hur det gått?
Slöar det ner pga. klent grafikkort?

tänker 4k.

Mvh!
Citera
2018-11-21, 15:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!!


Jag undrar om någon kopplat en riktigt stor skärm eller TV till sin Macbook 12 och hur det gått?
Slöar det ner pga. klent grafikkort?

tänker 4k.

Mvh!
Menar du Macbook (12-inch) från 2015? Isåfall är det nog inga problem.
Citera
2018-11-21, 15:51
  #3
Medlem
KlitorisKalles avatar
Vad jag vet så är särskilt Macs väldigt kompatibla med större och mer krävande displayer.
Citera
2018-11-21, 17:15
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Mac: köpråd - stationärt
/Moderator
Citera
2018-11-21, 18:02
  #5
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!!


Jag undrar om någon kopplat en riktigt stor skärm eller TV till sin Macbook 12 och hur det gått?
Slöar det ner pga. klent grafikkort?

tänker 4k.

Mvh!

Vad du hade tänkt göra är nog den viktigast informationen för att kunna svara
Att bara visa upp en graf under en presentation kommer gå alleles utmärkt i 4k men om du försöker göra något mer avancerat så kommer ditt "HD 615" börja flaskhalsa ordentligt.
Citera
2018-11-22, 08:04
  #6
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Menar du Macbook (12-inch) från 2015? Isåfall är det nog inga problem.


Det är den ja. Ja, men jag behöver veta säkert. Kan ju inte lämna tillbaka sedan.
Citera
2018-11-22, 08:05
  #7
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Vad du hade tänkt göra är nog den viktigast informationen för att kunna svara
Att bara visa upp en graf under en presentation kommer gå alleles utmärkt i 4k men om du försöker göra något mer avancerat så kommer ditt "HD 615" börja flaskhalsa ordentligt.


Jag hade tänkt använda den hela tiden.
Nu säger ni olika saker ni som svarat. Ingen som funnit någon online som testat?
Citera
2018-11-23, 15:39
  #8
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Jag hade tänkt använda den hela tiden.
Nu säger ni olika saker ni som svarat. Ingen som funnit någon online som testat?

"använda den hela tiden"? Vad gör du med den?
Det användningsområde som jag skulle tycka den duger till är textredigering, lättare kod, titta på netflix och vanlig surf. Då bör den klara av att leverera 4K i 30-60 Hz.

Försöker du arbeta med rendering eller spelar massa spel så kommer det inte att fungera lika bra.
Här är en länk till UserBenchmark "Terrible average bench"
https://gpu.userbenchmark.com/SpeedT...D-Graphics-615

Hittar det inte nu men vet att kortets storebror HD 650 testades på någon av dom stora kanalerna och presterade hyfsat i FPS-spel om man körde i 720 upplösning men i 1080p så blev det ospelbart (med allt på LOW), så du kan ju själv fantisera om hur det skulle bli i 4K
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback