Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-21, 14:06
  #1
Medlem
har tidigare använt benso i stora doser och varje gång jag slutat har jag fått kramper, så är orolig ifall detta skulle hända igen, men tror ni att de är möjligt att ta 1 blå nu utan att behöva oroa mig för de?
Citera
2018-11-21, 14:30
  #2
Medlem
Några av abstinenssymptomen av alprazolam (om det är det du menar med blå) Är muskel kramper och kramper. Sökte runt och läkare brukar skriva ut benso med längre halveringstid så patienten kan trappa ner utan dessa symptom. Desto högre dos och längre tid du gått på substansen desto högre chans att uppleva detta. Alltså prova trappa ner eller ta låg dos av benso som har längre halveringstid och trappa ner
Citera
2018-11-21, 15:50
  #3
Medlem
thegodalmightys avatar
Ja, alldeles rätt! Skulle rekommendera herrn att införskaffa stesolid istället för xanor om han ska trappa ner.
Citera
2018-12-07, 22:00
  #4
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik991
har tidigare använt benso i stora doser och varje gång jag slutat har jag fått kramper, så är orolig ifall detta skulle hända igen, men tror ni att de är möjligt att ta 1 blå nu utan att behöva oroa mig för de?

Tror knappast att du krampar av 1 mg Xanor iallafall. Om det nu är dom du har.
Citera
2019-03-04, 17:51
  #5
Medlem
Har använt små doser Xanor senaste åren. Tagit vid behov och ibland till sömnen. Har känt av en svaghetskänsla i kroppen efterhand och även att jag ibland när jag sovit och slappnat av är det värre. Som att musklerna krampar lätt och jag inte kan greppa ens.

Någon som känner igen detta?

Har bestämt tid hos läkaren men börjar tro mer på att det är mina piller. Tar inga alls nu men verkar inte gå över med en gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback