Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 11:05
  #13
Medlem
blue_no1s avatar
Denna måste testas!
Synd det inte finns vettiga shoppar utan tor längre inrikes, hoppas hoppas hoppas kc funkar snart då!😁
Citera
2018-12-13, 10:57
  #14
Medlem
Är de någon som har testat denna än eller ska man chansa själv?
Citera
2018-12-13, 20:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snospaaren
Är de någon som har testat denna än eller ska man chansa själv?

Ja någon måste ha testat den. Klickade hem en igår så vill veta hur stark den är och hur ni blandat den.
Citera
2018-12-20, 14:58
  #16
Medlem
Fortfarande ingen som testat denna? Har fått mitt men jobbar sjuka pass 7 dagar i veckan och inte haft tid, eller mod heller för den delen. Vill ju inte ha en stroke i julklapp liksom. Skulle vara nice att ha nåt hum om mixratio, tror det kan vara lite fräs i den.
Citera
2018-12-21, 16:19
  #17
Medlem
Jag har små testat den här nu, har även jag jobbat mycket därför bara "smakat" lite. Men i styrka skulle jag vilja säga att den är nog den starkaste jag testat. Köpte en 0.25a som jag mixade på ca 65g knaster. För att vara på den säkra sidan blandade jag ut första med lika mycket tobak som färdig mix. Började med bara ett bloss, hände inget direkt som på tex 5cl men efter ca 20 sekunder känner man att det börjar smyga sig på och stegras sakta. Så med facit i hand hade man nog kunnat blanda det svagare men samtidigt vet man inte hur snabbt toleransen ökar så är rätt nöjd med min ratio. Bättre att blanda ut den i början för att senare kanske kunna spä ut den mindre eller inget alls.
Ruset då. Jag blev tvär lugn och harmonisk, den är inte alls lika intensiv som 5cl. Man blev inte speciellt trött heller lite munchig och skön helt enkelt. Måste forskas mer på den här för att ge mitt fulla utlåtande men än så länge bara positivt.
Citera
2019-01-01, 21:09
  #18
Medlem
Asså inse!! Heter den ab4-2578-Alanis-45-Cflgj-hlhf-56467;3 så är den förmodligen mer toxisk och de vet ännu mindre vafan de fött fram förnå!

Saknar ab-fubinaca var så lätt å bra
Citera
2019-01-02, 10:08
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Asså inse!! Heter den ab4-2578-Alanis-45-Cflgj-hlhf-56467;3 så är den förmodligen mer toxisk och de vet ännu mindre vafan de fött fram förnå!

Saknar ab-fubinaca var så lätt å bra

Nja, denna är förmodligen hälsosammare än AB-Fu. I strukturen är den identisk till 5f-akb48 som jag skulle säga är relativt mild på kroppen och kändes inte toxisk. Adamantyl biten i strukturen är hyfsat säkert(finns i flera mediciner, tex memantine), sedan är det även indazole som väldigt många noider verkar ha i strukturen (även noider som Jwh), och carboxylate ska inte heller vara så skadligt(?), likt carboxamide; en av dessa verkar finnas i majoriteten av syntetiska cannabinoider. Tänker att det finns mycket skummare och ovanligare noider som inte liknar någon föregångare alls, som är most likely skadligare.

Det som förvånar mig dock, är de seriösa med att ta 900kr för ett gram syntetisk cannabinoid?! Det kostar förmodligen 1-2kr grammet i bulk, det är total ripoff,
300kr är maxpriset för en cannabinoid inrikes, kanske 350 för mer "exklusiva" sorter, mycket mindre utrikes.

Denna verkar vara lika potent som 5cl ADB, kanske något lugnare rus? Tänker att det är mest en dosfråga, då en 1:100 mix på denna hade känts lika intensiv som adbn förmodligen men det får de som lägger typ 1000kr/gram för noid avgöra.
Citera
2019-01-02, 13:00
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Nja, denna är förmodligen hälsosammare än AB-Fu. I strukturen är den identisk till 5f-akb48 som jag skulle säga är relativt mild på kroppen och kändes inte toxisk. Adamantyl biten i strukturen är hyfsat säkert(finns i flera mediciner, tex memantine), sedan är det även indazole som väldigt många noider verkar ha i strukturen (även noider som Jwh), och carboxylate ska inte heller vara så skadligt(?), likt carboxamide; en av dessa verkar finnas i majoriteten av syntetiska cannabinoider. Tänker att det finns mycket skummare och ovanligare noider som inte liknar någon föregångare alls, som är most likely skadligare.

Det som förvånar mig dock, är de seriösa med att ta 900kr för ett gram syntetisk cannabinoid?! Det kostar förmodligen 1-2kr grammet i bulk, det är total ripoff,
300kr är maxpriset för en cannabinoid inrikes, kanske 350 för mer "exklusiva" sorter, mycket mindre utrikes.

Denna verkar vara lika potent som 5cl ADB, kanske något lugnare rus? Tänker att det är mest en dosfråga, då en 1:100 mix på denna hade känts lika intensiv som adbn förmodligen men det får de som lägger typ 1000kr/gram för noid avgöra.
Här har en bråkdel av det du kallar otoxiskt (FB) Erfarenheter av 5f-akb48
Citera
2019-01-04, 18:56
  #21
Medlem
alla dessa noider är säkerligen lika nyttiga som råttgift. men frågan kvarstår?

när kommer det in igen?
Citera
2019-01-07, 15:26
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Här har en bråkdel av det du kallar otoxiskt (FB) Erfarenheter av 5f-akb48

Ofarligt är det inte. Sedan är frågan också, hur mycket dessa personer använt, hur potent blandat och om det var en ren syntes, tex cb blir inte heller nyttigt alls för dig i överdrivna mängder konstant eller är besprutat/kontaminerat. Att använda 48fAKb i små mängder kändes betydligen mildare och mindre toxiskt än fubinaca eller chmininaca och många andra osv. akb48 som 5f är uppföljare av är enl mig mildare än cannabis, både rus och biverkningar vid måttligt bruk, ska vara en partiell agonist såsom cb är. 5f är potentare givetvis dock men går att justera med att dosera lägre, fluor är inte så jättenyttigt men det får du i dig via din tandkräm/munskölj och ev vattnet(flera av mineralvattenmärken verkar ha detta) än om i små mängder.

Men ändå, det finns inga seriösa studier gjorda på akbn eller på de flesta noider egentligen, så vi vet inte egentligen så mycket och allt är väldigt individuellt när det kommer till hur det känns eller verkar vara.
Citera
2019-01-07, 15:35
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Ofarligt är det inte. Sedan är frågan också, hur mycket dessa personer använt, hur potent blandat och om det var en ren syntes, tex cb blir inte heller nyttigt alls för dig i överdrivna mängder konstant eller är besprutat/kontaminerat. Att använda 48fAKb i små mängder kändes betydligen mildare och mindre toxiskt än fubinaca eller chmininaca och många andra osv. akb48 som 5f är uppföljare av är enl mig mildare än cannabis, både rus och biverkningar vid måttligt bruk, ska vara en partiell agonist såsom cb är. 5f är potentare givetvis dock men går att justera med att dosera lägre, fluor är inte så jättenyttigt men det får du i dig via din tandkräm/munskölj och ev vattnet(flera av mineralvattenmärken verkar ha detta) än om i små mängder.

Men ändå, det finns inga seriösa studier gjorda på akbn eller på de flesta noider egentligen, så vi vet inte egentligen så mycket och allt är väldigt individuellt när det kommer till hur det känns eller verkar vara.
Men asså för att få en märkbar skön effekt måste man använda sån dos som tillome känns toxiskt, annars kan man lika gärna dricka grönt te... så har det varit för mig på dessa toxiska om denimet är så som chmninaca som jag inte kunde ta minsta smulan av, som att röka målarfärg.
Citera
2019-01-07, 22:44
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Men asså för att få en märkbar skön effekt måste man använda sån dos som tillome känns toxiskt, annars kan man lika gärna dricka grönt te... så har det varit för mig på dessa toxiska om denimet är så som chmninaca som jag inte kunde ta minsta smulan av, som att röka målarfärg.

Lovar att du inte behöver en stor dos av denna noid för att få en märkbar effekt. Iaf inte i början Men personligen blev jag inte speciellt inrökt på den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback