Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-25, 20:49
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Snyggt försök, men för eller senare så hade du lagt ut min bild i någon sosse-grupp för att hänga ut mig, som senare sprider sig till AFA.
Vilka syftar du på att köra in i folkmassor? De islamister du välkomnar hit med öppna armar? Skjuta in i någon folkmassa kan jag heller inte komma på någon incident i Sverige som har skett nyligen, så vet ej vad du svamlar om.

Man dömer andra efter sig själv, som det heter. Jag pysslar inte med sånt, det skulle inte falla mig in att ens tänka de tankar som du har.

Vår diskussion känns inte särskilt meningsfull, eller vad tycker du?
Citera
2018-11-25, 23:37
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Man dömer andra efter sig själv, som det heter. Jag pysslar inte med sånt, det skulle inte falla mig in att ens tänka de tankar som du har.

Vår diskussion känns inte särskilt meningsfull, eller vad tycker du?
Fast för mig är du som F! supporter samma skrot och korn som stenkastarvänstern.
Citera
2018-11-30, 20:53
  #51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
På den här sidan, där det inte finns något gråmelerat utan allt är svart eller vitt, framstår förstås kritik av TS som att jag försvarar Nina Rung men så ser inte jag det.
Jag tror inte du eller andra feminister försvarar Nina för att ni kritiserar TS.

Jag tror ni försvarar Nina eftersom Nina sitter på sin position tack vare att hon har dessa radikalfeministiska åsikter, och det är på grund av feminister som det är på det viset.
Citat:
Min förhoppning var att om jag bad dig förklara varför du försvarar varenda galning som har samma åsikter som du i något ämne, så skulle du förstå att jag inte heller gör det.
Men du kallar dig feminist?
Citat:
Sen vill jag inte att vare sig Bard, Nina eller makthavare ska hålla käften för att de inte kan uttrycka sig ordentligt, jag tror på en levande och livlig debatt. Vilket inte hindrar att jag irriterar mig på att det nästan alltid är bara de svallvågsskapande som får höras och inte de som ror lite lagom lugnt.
Det finns ingen levande debatt med feminister, även om ett fåtal vågar ifrågasätta offentligt, och det har blivit lite fler de senaste åren.

Alla som kritiserar feminism inklusive kritik mot alla galna feminister som Nina blir klassade som kvinnohatare.

Feminister debatterar inte, feminister kommer med oneliners som "Män kan inte diskrimineras" utan vidare argument, och detta FÅR INTE ifrågasättas.

Man tröttnar såklart till slut och därför kallar sig färre feminister, därför vann Trump och inte Hillary, därför växer SD och så småningom kollapsar allt, precis som Lysenkoismen gjorde.
Citera
2018-12-01, 18:47
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Feministen Nina Rung, som bland annat blivit ökänd för att ha ifrågasatt en svensk kvinnas berusningsgrad pga. våldtäktsmännen var utlänningar, har författat en lista på hur svenska män ska bli översittare och skitstövlar, för att lösa sexbrottsfrågan. Någon forskning presenteras inte, alltsammans tycks vara enbart känslor:

1. Anklaga din son för att vara potentiell våldtäktsman.
2. Sprid galna genusteorier på din arbetsplats, skitsamma vad vetenskapen säger.
3. Förbjud skämt och humor i allmänhet på jobbet och även privat då surkärringar och cucks kan ta illa upp.
4. Återigen; förbjud humor och skämt. Prata om att alla män har kollektiv skuld för sexbrott, men nämn inte att det främst är utländska män i Sverige som våldtar
5. Låt inte dina kompisar dricka och ha kul på fritiden
6. Avsnoppa dig själv. Titta inte på porr och var en torrboll i alla sammanhang. Pinupbilder är även de förbjudna. Menskonst är okej så länge du inte grabbflabbar åt det.
7. Skicka inga kukbilder såvida du inte har en mörk snorre att visa Rung.

http://www.kingmagazine.se/artiklar/...en-battre-man/

Nina Rung blev ökänd i samband med en svavelosande intervju i SR, där hon blev förbannad över att kvinnors utsatthet för sexualbrott uppmärksammades. Orsak? UG:s avslöjande grundade sig på gedigen grund med vetenskapliga undersökningar. Rung ville hellre fokusera på metoo snarare än överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter. Ytterst menar Rung att hon saknar intresse för sin egen yrkesroll och är enbart intresserad av att använda sin utbildning för att få sprida hat mot svenska män och ovetenskapliga genusteorier.

https://samnytt.se/kriminolog-ifraga...erusningsgrad/

Vad tycks om Rungs senaste galenskaper, ska vi skippa fängelse och hårda straff och istället prata genustoeri med grabbarna över ölen?

Nina Rung är den moderna varianten av kyrkans moralkärringar förr i tiden. Men det är hon för korkad och störd för att själv begripa. Märkligt att en sådan opportunistisk sjukdom till individ ens ska ha plats i debatten.
Citera
2018-12-02, 14:06
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag tror inte du eller andra feminister försvarar Nina för att ni kritiserar TS.

Jag tror ni försvarar Nina eftersom Nina sitter på sin position tack vare att hon har dessa radikalfeministiska åsikter, och det är på grund av feminister som det är på det viset.
Då tycker jag att du överanalyserar, i alla fall i mitt fall. Jag gillar inte Nina Rung, för andra gången. Men för den skull tycker jag inte att det är fritt fram att påstå vad som helst om henne eller hennes åsikter. Sånt tycker jag är skitdålig stil och därför reagerar jag.

Citat:
Men du kallar dig feminist?
Ja. Det betyder inte att jag måste gilla eller försvara alla andra som också kallar sig feminister hela tiden. Jag förstår inte varför det verkar vara en så vanlig uppfattning, antifeminister är ju inte så själva heller, att de håller med om vad varenda idiot till antifeminist kläckt ur sig någonsin.

Citat:
Det finns ingen levande debatt med feminister, även om ett fåtal vågar ifrågasätta offentligt, och det har blivit lite fler de senaste åren.

Alla som kritiserar feminism inklusive kritik mot alla galna feminister som Nina blir klassade som kvinnohatare.

Feminister debatterar inte, feminister kommer med oneliners som "Män kan inte diskrimineras" utan vidare argument, och detta FÅR INTE ifrågasättas.

Man tröttnar såklart till slut och därför kallar sig färre feminister, därför vann Trump och inte Hillary, därför växer SD och så småningom kollapsar allt, precis som Lysenkoismen gjorde.

Det tror jag nog, men här är det knappast någon idé att hoppas på vettiga diskussioner, det förstår du säkert, för det är fan ta mig kors i taket om man kan diskutera något ämne i normal ton här.

Jag tror att du har fel, det du ser är pendelsvängningar. Det är nyttigt med kritik, även mot och inom feminismen, och det är ju inte första gången direkt som det blåser hårt runt öronen på feminister. Det som händer är att somligt som faktiskt är idiotiskt och fanatiskt rensas ut, och feminismen anpassar sig och kommer igen så länge den behövs. Den kommer att försvinna först när den inte längre behövs, och dit är det tyvärr en bit fortfarande.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback