Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 21:50
  #1
Medlem
Min iPhone 6s är endast ett par månader gammal och enda sen dag 1 så har det kommit upp flera gånger om dagen att jag inte har någon täckning? Mitt Wi-fi är även segt och laddar inte sidor när jag surfar. När jag har använt ipad och testat andra mobiler i hemmet så har allt fungerat som det ska.

Jag har googlat och försökt att hitta lösningar på problemet så som att återställa nätverk, starta om router, sätta ur och in sim-kortet osv, men inget funkar.

Är det någon som vet något mer jag kan försöka göra själv? Eller hur ska jag gå tillväga?
Citera
2018-11-20, 22:19
  #2
Medlem
note-its avatar
Har du testat en annan mobil och den fungerar bra, så har du gjort allt.
Din mobil är då trasig vilket kan hända.
Citera
2018-11-20, 22:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elefantarsle
Min iPhone 6s är endast ett par månader gammal och enda sen dag 1 så har det kommit upp flera gånger om dagen att jag inte har någon täckning? Mitt Wi-fi är även segt och laddar inte sidor när jag surfar. När jag har använt ipad och testat andra mobiler i hemmet så har allt fungerat som det ska.

Jag har googlat och försökt att hitta lösningar på problemet så som att återställa nätverk, starta om router, sätta ur och in sim-kortet osv, men inget funkar.

Är det någon som vet något mer jag kan försöka göra själv? Eller hur ska jag gå tillväga?

Testa att låsa den mot ett nät, kan vara så att du bor så till att den hoppar mellan 3G och 4G ofta och då kopplas man ner varje gång. Den väljer alltid det "bästa" alternativet.
Ska finnas under inställningar sen mobilnät. Testa att bocka ur 4G och kör ett tag och se om det löser sig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback