Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 20:08
  #1
Medlem
Hej,

Mitt PS4 är långsamt och segt när jag spelar Fifa. Detta är det enda spelet jag äger, men oavsett version så laggar allting jag gör in-game. Det spelar ingen roll om det är online eller offline, eller ens kickoff, utan det är som om spelarna springer i gyttja, allt är fördröjt och långsamt, som om det är delay på allt jag gör, passar jag eller byter riktning tar det typ 1 extra sekund för spelet att registrera. Detta gäller även i menyerna, eller om jag bläddrar mellan olika saker. I själva PS UI fungerar allt bra, när man bläddrar mellan menyerna flyter allt på bra, det är bara in-game som allting går långsamt och segt, och PS låter nästan lite hackande också. Det jag har testat är:

1. Rebuild database.
2. Initiera PS4 + Initiera PS4 (reinstall system software), vilket såklart även inkluderar att radera och installera om alla spel.
3. Uppdaterat PS4-systemet via USB (precis som ovanstående, bara utan att installera om allting).
4. Provat en annan TV och en datorskärm, problemet kvarstår, lika laggigt.
5. Testat med olika kontroller, även testat med USB-sladd ifall det skulle vara input delay från handkontrollen
6. Testat byta ut alla kablar, typ HDMI etc, ifall det skulle göra någon skillnad.
7. Testat en sorts kylare med fläktar som jag fick långa, ifall det är värmen som gör att den laggar. Ingen skillnad.
8. Testat ta bort skalet och rengjort allt jag kommit åt, använt "dust off"/luft på burk för att rengöra fläktar och inblås m.m. Inget hjälpte, och det var inte heller dammigt från första början, men ville bara utesluta detta.

Jag har alltså provat det mesta. Mitt PS har jag haft i 4 månader, och det har fugerat felfritt fram tills för typ 1 vecka sedan, då det här började. Jag har inte gjort något alls, PS har inte tagit någon skada, det enda jag kan minnas är att någon sorts uppdatering kom för ca 1 vecka sedan. Det kan ju vara en slump, men kanske har det med detta att göra. Men då borde ju en ominstallation av systemet, som jag redan prövat, åtgärda detta problem. Alltså kanske det inte är mjukvaran, utan istället hårdvaran det är fel på? Väldigt märkligt att det bara kan gå från att funka helt perfekt från ena dagen, till att vara delay och lagg i allting jag gör dagen efter.

Vad tror ni felet kan tänkas vara? Jag ber om ursäkt för wall of text!
Citera
2018-11-20, 20:11
  #2
Medlem
Luxuss avatar
Min ps4 laggar när jag inte har kontrollen ansluten via sladd till konsolen.
Citera
2019-02-24, 09:25
  #3
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dominera123
Hej,

Mitt PS4 är långsamt och segt när jag spelar Fifa. Detta är det enda spelet jag äger, men oavsett version så laggar allting jag gör in-game. Det spelar ingen roll om det är online eller offline, eller ens kickoff, utan det är som om spelarna springer i gyttja, allt är fördröjt och långsamt, som om det e, och det var inte heller dammigt från första början, men ville bara utesluta

Vad tror ni felet kan tänkas vara? Jag ber om ursäkt för wall of t


Nå? Är det samma strul när kontrollen är ansluten med sladd?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback