Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 15:42
  #1
Medlem
Big_hacks avatar
hur mycket får man ta in i sverige alkohol och tobak från thailand?
Taxfree och sånt skit
Citera
2018-11-20, 15:49
  #2
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_hack
hur mycket får man ta in i sverige alkohol och tobak från thailand?
Taxfree och sånt skit

Googlade "hur mycket taxfree", hit nummer två blev Tullverket, fråga nummer 7 ?
du har en jäkla tur att jag har tråkigt...

https://www.tullverket.se/sv/privat/...8cf3532df.html

Nåja, tobak var det också:
https://www.tullverket.se/sv/privat/...e9e710919.html
Citera
2018-11-20, 18:48
  #3
Medlem
Sprit är dyrt i Thailand. Inte lönt att släpa på. Inte heller från flygplatsen.
Men du kanske ska handla på flyget? (Jag tror inte man får köpa sprit på Swedavia vid hemkomsten)
Själv handlar jag 4-5 liter sprit på väg hem från Thailand vid mellanlandning. Mkt billigt.
reflekterar inte ens över tullen på ARN. Då har jag påsarna helt öppet. Dom är inte intresserade av 3-4 L för mkt sprit. Dom har annat att göra...
Citera
2018-11-21, 00:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big_hack
hur mycket får man ta in i sverige alkohol och tobak från thailand?
Taxfree och sånt skit

En liter sprit, två liter vin, en Thai fru och obegränsat med getknullare utan att tullen reagerar.
Citera
2018-11-21, 16:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Sprit är dyrt i Thailand.

Utländsk sprit är dyrt i Thailand. Sitter o dricker nå sprit just nu som kostade 138 baht i nå stor matvarubutik jag just nu inte vet namnet på.
Citera
2018-11-21, 17:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Utländsk sprit är dyrt i Thailand. Sitter o dricker nå sprit just nu som kostade 138 baht i nå stor matvarubutik jag just nu inte vet namnet på.

Det var ju dyrt...
Citera
2018-11-21, 17:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Det var ju dyrt...

Vad vill du att 700ml sprit ska kosta? Tycker nog att runt 41 spänn e rätt billigt.
Citera
2018-11-21, 17:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci

Utländsk sprit är dyrt i Thailand. Sitter o dricker nå sprit just nu som kostade 138 baht i nå stor matvarubutik jag just nu inte vet namnet på.
Inte Lao Kao får vi väl hoppas? :D :rooleyes:
138 TBH??? Sprit? 70cl?
Hmm! Det får du svara vad det är för något...
Referenspris på Sang Som eller Hong Tong ligger ju på minst 250TBH, snarare närmare 300TBH
Citera
2018-11-21, 17:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vad vill du att 700ml sprit ska kosta? Tycker nog att runt 41 spänn e rätt billigt.

Menade att det var billigt men jag missförstod nog inhemskt kostar alltså ex 41kr? Isf är det givetvis billigt så länge inte är inhemskt hembränt ;-)
__________________
Senast redigerad av bombayduck1 2018-11-21 kl. 17:37.
Citera
2018-11-21, 17:39
  #10
Medlem
Lever du forfarande 🤢
Citera
2018-11-21, 17:51
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Menade att det var billigt men jag missförstod nog inhemskt kostar alltså ex 41kr? Isf är det givetvis billigt så länge inte är inhemskt hembränt ;-)

Det smakar då i alla fall inte hembränt, och som sagt köpt i en vanlig större matbutik som hade ett ordentligt utbud av andra drycker (minst sagt). Och ja, 138 baht är ungefär 41 spänn. 40%.

Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Inte Lao Kao får vi väl hoppas? :rooleyes:
138 TBH??? Sprit? 70cl?
Hmm! Det får du svara vad det är för något...
Referenspris på Sang Som eller Hong Tong ligger ju på minst 250TBH, snarare närmare 300TBH

Nej, det står "Charles House" på flaskan.Söker jag på det online, så hittar jag dock bara whiskey, vilket detta inte är. Står inget om varken vodka eller rom, utan bara "Destilled from potato & sugar canes" samt något på thai. Producerad av "J.B Beverage Co. ltd". Faktum är, att jag inte hittar så mycket alls när jag söker på den. Här nämns dock den drycken jag tänker på:
https://www.thaivisa.com/forum/topic...s-beer/?page=2
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2995243

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback