Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-20, 16:27
  #13
Medlem
20% av kvinnliga flygpassagerare i USA (ok, en killgissning..) väger mer än dig så det kommer inte vara några problem att få plats. Dock obekvämt.
Citera
2018-11-20, 16:43
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
du får beställa två stolar, det är inte så jättekul för dom som sitter brevid om det är trångt
Citera
2018-11-20, 20:19
  #15
Medlem
Knotknets avatar
130 kilo är inga problem alls. Men på Europaflygningar är det oftast mindre utrymme så magen kommer ta i när du ska fälla ned fikabordet. Jag brukar vara trevlig mot stolsgrannen och ha mitt kaffe på vederbörandes bord. Leende och storkuksjälvförtroende kommer man långt med även som tjockis.
Citera
2018-11-21, 02:16
  #16
Medlem
Reggaemans avatar
Ni som säger att TS ska boka två säten, måste man boka två biljetter då även fast man bara är en person?

Fan va dyrt att resa i så fall...
Citera
2018-11-21, 02:45
  #17
Medlem
Boka plats så sitter vid gången. Då kan kroppen "välla över" lite mot gången, dvs du får det rymligare och du stör din stolsgranne mindre.

Tyvärr så kan du då råka ut för att de som går förbi dig i gången stöter till dig lite. Men kan ändå vara bättre än att sitta inklämd vid fönstret eller att känna att du inkräktar en del på stolsgrannens utrymme.

Att sitta vid gången gör det också lättare för dig att ta dig ur sätet för att besöka toaletten.

Det kommer att gå bra.
Citera
2018-11-21, 03:01
  #18
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Jag har vid ett par tillfällen hamnat bredvid tjockisar som antagligen låg i din viktklass. Ena gången blev det en extremt påfrestande. Andra gången förväntade jag mig detsamma när tjockisen efter mycktet frustande ,stönande ,djupa andningar och problem med extrabältet tillslut kunde sätta sig ned bredvid mig.Det visade sig dock att snubben var en av de 2-3 trevligaste och roligaste passagerna jag suttit bredvid ( och jag har flugit ett antal hundra resor så det säger en del). Undrar än idag ifall han medvetet var trevlig just för att kompensera för sin övervikt, samtidigt så kan man inte fejka humor.

Så mitt råd till dig är att vara väldigt trevlig mot den som sitter bredvid...Skämta lite om din övervikt..
Citera
2018-11-21, 03:28
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Jag ska flyga med Lufthansa snart och är orolig över att inte få plats i flygstolen. Väger 130 kg så jag är fet. Naturligtvis har jag försökt att söka info på nätet men jag känner mig väldigt osäker. Ringde till bolaget och man kan tydligen få en förlängning till bältet men mer info gick inte att få. Hjälp en osäker nybörjare.

Du får plats, oroa dig inte. Som många tidigare sagt: du har nybörjarvikt jämfört med många resenärer i USA.

Men ett råd i all välmening är att vara extra hövlig och respektfull mot dina stolsgrannar. Utan beskyllan har de ju oturen att hamna brevid en så stor människa, och det är kämpigt, särskilt på långflygningar. Är du trevlig och hänsynstagande (var noga med att hålla dina lemmar och dina saker tätt intill kroppen) så lättar du på deras stress.

Om du har råd: uppgradera till premium eller business. I business kan du sitta och feta dig ohämmat utan att det stör vare sig dig själv eller nån annan. Jag har legat och sälat runt med champagnen och min feta lekamen otaliga gånger i business och tackat Gud för att jag inte snålade utan valde att betala den extra summan för business. Har aldrig, alltså aldrig, ångrat mig, även om det är dyrt.
Citera
2018-12-24, 21:28
  #20
Medlem
Flygningen gick utmärkt och det var inte ens trångt! Inga problem alls att få plats.

Jag hade bokat fönsterplats.
__________________
Senast redigerad av Solfreja 2018-12-24 kl. 21:31. Anledning: tillägg
Citera
2018-12-25, 09:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solfreja
Flygningen gick utmärkt och det var inte ens trångt! Inga problem alls att få plats.

Jag hade bokat fönsterplats.

Härligt att höra!
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2995222

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback