Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 13:05
  #1
Medlem
Parasomnis avatar
Inatt vaknade jag efter att ha drömt(?) Att jag fick ett krampanfall. Jag sov alltså när det hände. Men jag kände allting och minns anfallet. Varenda muskel i kroppen krampade under en liten stund och efteråt vaknade jag till.
När jag vaknat mådde jag fruktansvärt illa och var tvungen att ligga helt stilla i ca en timme för att inte kaskadspy. Har även mått illa fram och tillbaka under dagen.

Vad hände?? Jag har inte epilepsi. Dessutom var jag på något vis medveten om att jag krampade och minns händelsen trots att jag sov. Började nyligen äta melatonin till kvällen om det spelar roll.

Har parasomnier periodvis och har upplevt många sömnparalyser men aldrig något sånt här. Var det en typ av sömnparalys jag fick? Någon som upplevt samma?
Citera
2018-11-20, 14:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasomni
Inatt vaknade jag efter att ha drömt(?) Att jag fick ett krampanfall. Jag sov alltså när det hände. Men jag kände allting och minns anfallet. Varenda muskel i kroppen krampade under en liten stund och efteråt vaknade jag till.
När jag vaknat mådde jag fruktansvärt illa och var tvungen att ligga helt stilla i ca en timme för att inte kaskadspy. Har även mått illa fram och tillbaka under dagen.

Vad hände?? Jag har inte epilepsi. Dessutom var jag på något vis medveten om att jag krampade och minns händelsen trots att jag sov. Började nyligen äta melatonin till kvällen om det spelar roll.

Har parasomnier periodvis och har upplevt många sömnparalyser men aldrig något sånt här. Var det en typ av sömnparalys jag fick? Någon som upplevt samma?
Mind over matter. jag drömde att jag var en tysk soldat som blev sårad vid Stalingrad och jag blev
opererad utan bedövning, jag vaknade av detta och kände smärtan i ungefär en halv sekund vid vaket tillstånd. Misstänker en mild hjärtattack.
Citera
2018-11-20, 14:13
  #3
Medlem
Joels-bitars avatar
Själv drömde jag att jag åt en en jättestor marshmallow och när jag vaknade var kudden borta, har varit mätt hela dagen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback