Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 09:43
  #1
Medlem
Sandalwoods avatar
Har gått i tankarna att börja byta ut min iPhone 6S snart. Däremot vet jag inte riktigt till vilken telefon som skall bli ersättaren. Har kikat en hel del på Oneplus 6 och nu när 6T har kommit så har det kliat en hel del i fingrarna. Även tittat lite åt iPhone med men tycker priset inte är försvarbart då jag köper telefonen rakt av. Har nästintill enbart haft iPhone förutom att jag hade Samsung Note 4 en tid. Så är inte helt obekant med Android och har även en S8 som jobbtelefon som jag knappt använder. Hur skiljer sig Oneplus mot Samsung när det kommer till mjukvaran och layouten? Tycker Samsungs är lite halvkrånglig och känns så tung att använda. Kommer det vara samma med Oneplus eller känns de mer användarvänliga? Någon som har gått från iPhone till Oneplus och kan dela med sig om ni är nöjda?

Mycket talar för Oneplus men har inte riktigt bestämt mig än. Det som talar för är priset, dual-sim och att det är ett nytt märke. Det som säger emot är själva biten med Android och om den känns "bloated" med massa skit så kanske man får fortsätta med iPhone trots priset.
Citera
2018-11-20, 16:45
  #2
Medlem
Hej köpte one plus 6 t nu när den kom ut haft både iphone o senast samsung s7 edge.
Är inte massa bloated på dessa telefoner .. Fruktansvärt snabb o grym skärm Batteriet skall vi inte prata om håller lätta hela dagen. Kan varmt rekommendera Oneplus 6 t för dig.
Citera
2018-11-20, 16:56
  #3
Medlem
Nackdelarna med oneplus är att den saknar plats för minneskort, samt att högtalaren sitter på undersidan av telefonen (bredvid ladd och hörlursuttaget).
Själva högtalaren i sig är bra, men det kan vara lätt hänt att man råkar täcka den.

Detta är inget som jag går runt och stör mig på, men jag hade gärna sett att det funnits plats för SD-kort och att högtalaren hade varit bättre placerad.

Batteriet är jag supernöjd med, både batteritiden och den snabba laddningen!


Hade valt Oneplus över iPhone alla dagar i veckan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback