Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 08:52
  #1
Medlem
God morgon.
Jo, nu är det så att vi håller på o ska skapa en egen film i skolan, en kort film på 2 minuter ungefär, och jag behöver tips på idéer. Vi ska filma när 2 karaktärer förbereder sig för en fight(enskilt), och jag ska göra manus till ena karaktären. Jag fick inte ha med knivar i filmen för de hade visst gått snett förut(konstigt hahah).

Well? Någon som har några roliga idéer? Tack på förhand!
Citera
2018-11-20, 09:01
  #2
Medlem
kalkryggars avatar
Det skall vara en cool vältränad, snygg och avgudad person. När han förbereder sig för fight så ringer hans flickvän och dumpar honom. Hon har träffat någon annan.

Gör du detta bra så kommer du att få högsta betyg och lärarna kommer prata om detta i flera år för kommande klasser.
Citera
2018-11-20, 12:19
  #3
Medlem
ElvisFans avatar
Det är populärt att visa rasismen i Sverige? Så varför inte visa den importerade rasismen? Kanske en muslim och en jude som skall fightas.

Försöka fånga skillnanden mellan de två. En liten tanig jude sitter och studerar i något bibliotekt samtidigt som en jävligt hårig muslim hoppar runt som en apa med sina kamrater i en träningslokal.

Något åt det hållet kan bli mycket bra.
Citera
2018-11-20, 12:36
  #4
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagArEnFilbunke
Jag fick inte ha med knivar i filmen för de hade visst gått snett förut(konstigt hahah).

Du hittar trovärdiga plast- och gummiknivar som är säkra att använda vid filminspelning på de flesta Budo-butiker.
Citera
2018-11-21, 12:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du hittar trovärdiga plast- och gummiknivar som är säkra att använda vid filminspelning på de flesta Budo-butiker.

Det ska ja minnas, får kanske bli o ta en titt.
Citera
2018-11-21, 12:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Det är populärt att visa rasismen i Sverige? Så varför inte visa den importerade rasismen? Kanske en muslim och en jude som skall fightas.

Försöka fånga skillnanden mellan de två. En liten tanig jude sitter och studerar i något bibliotekt samtidigt som en jävligt hårig muslim hoppar runt som en apa med sina kamrater i en träningslokal.

Något åt det hållet kan bli mycket bra.

Heheh, idéen e fan kul, fast läraren kanske inte blir jätteglad om jag säger att jag vill ha en "hårig muslim som hoppar runt som en apa"
Sen har jag inte direkt så stort urval.. vi e 2 vita snorungar som ska spela varandras roller va de tänkt. Men din idé får bli en framtidsplan
Citera
2018-11-21, 12:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det skall vara en cool vältränad, snygg och avgudad person. När han förbereder sig för fight så ringer hans flickvän och dumpar honom. Hon har träffat någon annan.

Gör du detta bra så kommer du att få högsta betyg och lärarna kommer prata om detta i flera år för kommande klasser.
De är en intressant idé faktiskt, fast har svårt o tro att någon av oss passerar som varken supersnygg eller vältränad hahah. Men att de händer något som liksom sabbar hela grejen är en kul tanke o leka med. Ska fundera mer på det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback