Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-11-20, 06:07
  #1
Medlem
explosionsartads avatar
Självklart skulle jag gå loss även på 3-ho-pcp efter ha testat både 3-meo-pcp och O-pce.

Varning!!! Dessa doser är långt över gränsen för vad som rekommenderas enligt psychonautwiki och över gränsen vad jag själv skulle rekommendera andra. Risk management och ansvarsfullt testande är en stark rekommendation för er som inte är lika sjuka i huvudet som jag.


Första testet ca 10mg snortning. Påfyllning efter 1,5 timme med 15 mg till.
Ett trevligt rus med liknande inslag av ovan nämnda substanser, mer känsla av digitaliserad karaktär och vassare intryck från omgivningen, lite som att du kopplas in i ett mycket välgjort Virtual Reality spel tio år fram i tiden inkopplat in i centrala nervsystemet. Social och utforskande inställning. Underhållande episod och inte så farliga känningar dagen efter.

Andra tripp efter 24h vila. 25 mg med 25 mg påfyllning efter en timme.

Ruset tog tag, exploderade, intryck från omgivningen överväldigande. Kändes som att hjärnan gick på steroider. I huvudet maldes minnen, tankar och uppfattningar ihop till en extrem sinnesstämning och insikt om det multidimensionella. Det dualistiska synsättet försvann in i en multifacetterad syn på "verkligheten" Allt finns på riktigt, men allt är en simulering. Vi lever i en dröm där endast fantasin sätter gränser och regler. Känslan att du är övermänsklig men ändå inte, en slav och en fri fånge. Känslan av att ha oanade förmågor utanför vad som anses normalt, att du kan forma omvärlden men förmågan är begränsad då du inte tränat upp hjärnan på det viset än. Möjligheterna är oändliga. Tvivelaktiga känslor med blandad ångest omvandlas till en mysig känsla av att allt är ok, inget betyder något, allt är en simulering och hela ditt liv har du drömt. Avtagandet av ruset innehöll inslag av oregelbunden andningsrytm, spänningar i kropp och huvud, ryckningar och utmattning.

Det är något ofantligt potent med denna dissociativa analog. Var klar med att den tar lika mycket som den ger.

Ångrar jag det? Nej inte än. Bieffekterna är svåra att utvärdera på lång sikt. Har aldrig upplevt något sjukare, intensivare och mer givande samtidigt som upplevelsen var skrämmande att titta tillbaka på. Logiskt att ta längre uppehåll mellan rejäla trippar på denna substans.
Läs mer om Substansen här https://psychonautwiki.org/wiki/3-HO-PCP

Mycket nöje! Over and out!
Citera
2018-11-20, 12:50
  #2
Medlem
Intressant läsning, om än kort beskrivning av själva upplevelsen. Detta med att allt är en simulering/dröm är något jag funderat mycket på. Det är ju rätt "inne" att fundera kring dessa banor, inte minst pga Elon Musk. Tror du att din upplevelse kan ha färgats av att du haft tankar om detta nykter eller tror du att du upplevt detta även om du aldrig ens funderat på detta?

Är du efter upplevelsen övertygad om att vi lever i en simulering eller var det bara under själva ruset?
Citera
2018-11-20, 22:50
  #3
Medlem
explosionsartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Intressant läsning, om än kort beskrivning av själva upplevelsen. Detta med att allt är en simulering/dröm är något jag funderat mycket på. Det är ju rätt "inne" att fundera kring dessa banor, inte minst pga Elon Musk. Tror du att din upplevelse kan ha färgats av att du haft tankar om detta nykter eller tror du att du upplevt detta även om du aldrig ens funderat på detta?

Är du efter upplevelsen övertygad om att vi lever i en simulering eller var det bara under själva ruset?

Bra fråga. Tanken är inte ny, filmen Matrix såg man ju redan som tonåring. Möjligen kan Elon Musk och annat man dykt in i förstärkt eller tagit upp dom tankarna på nytt. Eftersom jag är bipolär har jag också en tendens att se saker ur olika perspektiv, samtidigt. Är oftast inte övertygad om något men är tvungen till då hjärnan tvingas till detta för att jag överhuvudtaget ska fungera i samhället och i sociala situationer. Ibland låser jag fast min uppfattning och mina åsikter en period för att sedan inse begränsningen av detta. Tror att tanken om simulering är tillfredsställande men inget jag kan vara säker på. Att ruset skapar en annan uppfattning om världen är glasklart, frågan är vad som är verkligt och inte. Vi får endast informationen som skapar vår uppfattning och tankegång via våra sinnen som tolkar omvärlden. Tolkas denna omvärld, om än begränsad, annorlunda än i ett normaltillstånd så är det inte nödvändigtvis en illusion i min mening. Kanske är vi närmare "sanningen" när hjärnan och sinnena förstärks med hjälp av ämnen som skyndar på tankeprocesser eller "förvränger" dessa som dissociativa substanser sägs göra. Jag vågar inte dra absoluta slutsatser, upplevelsen har varit lärorik men som så ofta väcker nya upplevelser fler frågetecken än svar. Jag är definitivt mer inspirerat, hoppfull och nyfiken på mig själv om omvärlden efter upplevelsen vilket är otroligt positivt. Tack för din fråga och intresse! Hoppas mitt flummiga svar är tillfredsställande trots osammanhängande laboreringar och långa utlägg.
Citera
2018-11-20, 23:28
  #4
Medlem
Spännande!
Har själv varit sugen på att testa denna, fast inte i lika höga doser! Hur mår du nu i efterhand?
__________________
Senast redigerad av fanskapet. 2018-11-20 kl. 23:43.
Citera
2018-11-21, 17:29
  #5
Medlem
explosionsartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanskapet.
Spännande!
Har själv varit sugen på att testa denna, fast inte i lika höga doser! Hur mår du nu i efterhand?

Jag mår bra. Känner inte av några direkta långvariga bieffekter. Möjligen lite spänningar under några dagar i muskulaturen kring tinningarna. Nä denna nivå av dos är resonabelt att undvika ;D Ha så kul!
Citera
2018-11-23, 00:24
  #6
Medlem
explosionsartads avatar
Möjligen en del minnesluckor, haft svårt att förnimma vissa saker. Kan vara värt att uppge.
Citera
2018-11-26, 00:07
  #7
Medlem
Tolleboys avatar
Vad du skriver gällande multifacetterad syn på verkligen, är synonymt med vad psykologen C. G. Jung menar med Indviduation. Ett helare perspektiv på verkligheten. Det som är nyckeln till Självet (ditt sanna Jag, unikt bortom jämförelse) är att lösa gåtan om psykets relation till materia. Vad du icke-konceptuellt insåg temporärt var en nära-livet upplevelse

Dvs du löste nästan paradoxen om motpolerna Spirit & Matter och närmade dig ett högre medvetande par excellence där du med din unika individualitet kan transformera verkligheten med din inre animerare av materia - medvetande! . Då är man ett med existensen.

Gällande Elon Musks uttalanden om simulation: Du vet det där uttrycket "hate the game not the player". Well, don't hate the game, cause you're in it mate. Var aktiv, bli administratör.

Check this out: Becoming Whole: Jung's Equation for Realizing God https://www.amazon.com/dp/161145476X..._BLY-BbMZ78GRE

P.S pm:a om du känner att vi tänker på liknande sätt och kanske kan fråga varandra något.
__________________
Senast redigerad av Tolleboy 2018-11-26 kl. 00:24.
Citera
2018-12-09, 22:33
  #8
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag tror vi lever i en så mycket mer värld än bara simulation
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback