Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 04:54
  #1
Medlem
Som rubriken säger. Börja bli lite trött på alla dessa "Helena Eriksson har blivit muslim". Iaf för nya användare.
2018-11-20, 05:04
  #2
Medlem
Porryhatters avatar
Admins svar från ett par veckor sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
KFK:ade den användaren precis nyss: (FB) KFK - HenrikSollefte

Men i sak så håller jag med dig helt och hållet, vi borde sätta en begränsning på antal startade trådar per tidsperiod.


admin5

(FB) Tillåt max 20 nya trådar/minut av samma användare
2018-11-20, 05:06
  #3
Medlem
Skulle det inte räcka med att bara kunna starta en tråd om dygnet?
__________________
Senast redigerad av nilltre 2018-11-20 kl. 05:08.
2018-11-20, 05:16
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Som rubriken säger. Börja bli lite trött på alla dessa "Helena Eriksson har blivit muslim". Iaf för nya användare.

Möjligen att nya användare den första tiden blir begränsade till en tråd per dag eller liknande.
Jag har också tröttnat rejält på det ointressanta att "Helena Eriksson har blivit muslim"..

(Eller liknande trådar som brukar startas, framför allt under skolloven av antagligen skollediga barn i ämnen typ "Ät bajs, det är gott!")

Man kanske skulle införa ett "krav" (ungefär liknande det som finns på "Laidback") att man ska vara medlem en tid etc. innan man får starta ny tråd? -Tar givetvis inte bort all skit, men kanske funkar som ett slags "avloppsfilter" eller hur man ska uttrycka saken..
2018-11-20, 05:27
  #5
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Skulle det inte räcka med att bara kunna starta en tråd om dygnet?
Malmö kan lätt ha fyra olika skottlossningar på ett dygn = många trådar.
2018-11-20, 05:30
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Malmö kan lätt ha fyra olika skottlossningar på ett dygn = många trådar.

Jag tror inte att bara en person har rätt att starta trådar om skott i Malmö?
2018-11-20, 05:30
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Malmö kan lätt ha fyra olika skottlossningar på ett dygn = många trådar.

Det är nog inte det som menas här.. Det som menas här är att nya användare kan starta obegränsat med tramstrådar.. På bara några minuter.

Sådant borde det finnas "automatiska" spärrar för, för forumets bästa.
2018-11-20, 05:59
  #8
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är nog inte det som menas här.. Det som menas här är att nya användare kan starta obegränsat med tramstrådar.. På bara några minuter.

Sådant borde det finnas "automatiska" spärrar för, för forumets bästa.
Absolut, men han menar nog att det finns fall där en tråd om dygnet inte räcker.
2018-11-20, 06:28
  #9
Medlem
franges avatar
Åtminstone någon begränsning på max 1st ny tråd i timman för nyreggade tror jag skulle hjälpa - jag är skeptisk till att skollovstrollen har så mycket tålamod att sitta en halv dag vid Flashback för att kunna starta ett gäng tramstrådar...
2018-11-20, 06:52
  #10
Moderator
najass avatar
Tråd finns som sagt redan

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback