Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 03:15
  #1
Medlem
Herregud, klickade runt på YT när det plötsligt dök upp en famllj som verkligen avviker från min verklighet... eller ja vad fan var det jag nyss såg...Är i chock tror jag faktiskt, eller så mår jag bsra sjukt dåligt över dessa stackars barn?

Alla klär sig i vita tshirtar och jeans.
Minimalistiskt hem
Mamman roddar barnen själv på morgonen, hon går upp kl 03?
Hemskolar barnen dessutom massor av språk, instrument osv....
Super religiösa
Veganer

Någonform av blanket training där barnen får stanna på en matta medans hon gör sitt?! Alltså, seriöst vem är den här kvinnan och vilken sekt tillhör hon?!

10 barn med namnen

Kingjames
Aphrodite
Nefertiti
Jerusalem
Shakespear
Omega
Cleopatra
Leonardo
D'Artangnan
Romeo

https://www.youtube.com/watch?v=1VBw...&feature=share
__________________
Senast redigerad av Crazysusie 2018-11-20 kl. 03:19.
Citera
2018-11-20, 06:53
  #2
Medlem
borrizs avatar
Tittar vi något sekel tillbaka, så var detta mer mer regel än undantag. Skillnaden är att i dagsläget så överlever alla barn.
Citera
2018-11-20, 07:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judektil
Ser ut att vara funktionellt i alla fall. Alla singelmorsor är ett större problem så vad klagar du över?


Titta på deras morning routine på youtube så kanske du förstår frågeställningen omnde tillhör en sekt eller inte!

Att lägga 4 barn på en matta på det sättet känns inte heller ok.....
Citera
2018-11-20, 07:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Tittar vi något sekel tillbaka, så var detta mer mer regel än undantag. Skillnaden är att i dagsläget så överlever alla barn.


Att köra på blanket training och låta sina barn ligga på rygg på en matta på golvet som man flyttar med sig? 😐
Citera
2018-11-20, 07:34
  #5
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazysusie
Att köra på blanket training och låta sina barn ligga på rygg på en matta på golvet som man flyttar med sig? 😐
Nu tänkte jag på fenomenet med familjer med abnormt många barn.
Citera
2018-11-20, 07:46
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu tänkte jag på fenomenet med familjer med abnormt många barn.

Ja de ser jag absolut inget konstigt i, utan upplägget hos familjen där alla har vita tshirts och jeans, alltså att klä sina barn som är mellan 20år och 6månader i likadana kläder som en själv. Förutom pappan i familjen, han verkar bära svaet t-shirt, dessutom laddar han bara upp religiösa saker på sin yt.

Kollar man in mammans instagram så hittar man fler av dessa vitklädda familjer.... känns bara så sektigt!
Citera
2018-11-20, 08:39
  #7
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazysusie
Ja de ser jag absolut inget konstigt i, utan upplägget hos familjen där alla har vita tshirts och jeans, alltså att klä sina barn som är mellan 20år och 6månader i likadana kläder som en själv. Förutom pappan i familjen, han verkar bära svaet t-shirt, dessutom laddar han bara upp religiösa saker på sin yt.

Kollar man in mammans instagram så hittar man fler av dessa vitklädda familjer.... känns bara så sektigt!
Att klä ungarna på samma sätt när det gäller finkläder kan iofs vara praktiskt. Förutom att det kan vara en kul grej, så kan ju ungarna ärva kläder efter varandra utan att det märks.

Som förälder tänker man annars att vita är kläder ett stort no-no!
Vita kläder blir ju smutsiga/solkiga nästan direkt.
Citera
2018-11-20, 12:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Att klä ungarna på samma sätt när det gäller finkläder kan iofs vara praktiskt. Förutom att det kan vara en kul grej, så kan ju ungarna ärva kläder efter varandra utan att det märks.

Som förälder tänker man annars att vita är kläder ett stort no-no!
Vita kläder blir ju smutsiga/solkiga nästan direkt.

Fast att bara klä barnen inklusive sig själv i jeans och vit överdel medans pappan har jeans och svart underdel är nog inte direkt något som känns normalt. Inte för mig i alla fall.
Citera
2018-11-20, 15:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazysusie
Fast att bara klä barnen inklusive sig själv i jeans och vit överdel medans pappan har jeans och svart underdel är nog inte direkt något som känns normalt. Inte för mig i alla fall.

Anledningen till att de huvudsakligen klär sig i vitt skall vara för att de är minimalister.
Sedan har de vad jag har förstått mycket riktigt vissa religiösa övertygelser, då pappa Pauls mor, Marie Licciardo, driver följande sida: http://www.jesuslightsministries.com/
Paul själv delar även moderns tro.

Hursom, och om man bortser från det, så tycker jag för egen del att det i grunden är positivt med stora 'nordiska' familjer av denna typ, då ju etniska nordbor skaffar så få barn numera med följd att deras antal krymper över hela Väst, och i synnerhet just de nordiska och blonda anlagen, varför familjer som denna då hjälper till att väga upp lite, så att säga.
Citera
2018-11-22, 13:54
  #10
Medlem
Fick barnen pyssla med någon aktivitet när de satt på filten? Det är ju helt normalt att föräldrar placerar sina småbarn på en plats där de syns men ändå sköter sig själva medan föräldrarna utför viktiga sysslor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback