Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-19, 22:03
  #1
Medlem
Tjena!

Min Aprilia RX 50 från 04 har alltid varit en av de långsammare hojarna bland polarna. Så jag bestämde mig för att byta cylindern till en 50cc sport, för att få ut lite lite mer kräm ur den lilla am6:an. Men förgäves då den istället går snäppet sämre än förut. Än har jag inte hunnit köra in den helt men känner ändå att den har 0 kraft. En kall morgon vill han inte över 35. Jag har också bytt munstycke och kollat tändstiftet. Mängden bensin är bra. Vad kan då vara felet?
Citera
2018-11-19, 22:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inhalera2takt
Tjena!

Min Aprilia RX 50 från 04 har alltid varit en av de långsammare hojarna bland polarna. Så jag bestämde mig för att byta cylindern till en 50cc sport, för att få ut lite lite mer kräm ur den lilla am6:an. Men förgäves då den istället går snäppet sämre än förut. Än har jag inte hunnit köra in den helt men känner ändå att den har 0 kraft. En kall morgon vill han inte över 35. Jag har också bytt munstycke och kollat tändstiftet. Mängden bensin är bra. Vad kan då vara felet?

Dreva om den är alltid bra att göra, sen så kan du leta efter strypningar på mopeden t.ex plugg i avgassystemet eller cdi-strypning. Google är din bästa vän när det gäller att trimma mopeder. Tror inte det är något fel på cylindern, kör ett tag så kommer den nog att"släppa" och gå som den ska. Lycka till med moppen👍.
Citera
2018-11-19, 22:41
  #3
Medlem
Tror inte att den kommer gå bättre "av sig själv", men som tidigare person sa, kolla drevningen och ta bort eventuell avgasplugg samt kolla upp om CDI:n är strypt! Tar snarare skada av att köra runt så som du gör nu.

Enligt http://www.twostrokerider.se/fimpa-strypningen/ så:
Citat:
Aprilia MX/RX:
03 till tidig 04
EU:
Katalysator och plugg intui avgassystemet

Lycka till och kör inte ihjäl dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback