Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-19, 21:19
  #1
Medlem
Goldmanns avatar
Har en film på paddan som dessvärre försvunnit fr arkivet på PCn. Hur gör jag för att flytta över den till PC? Dropbox?

En fråga till. Behöver ta ut en sekvens från ovanstående film. Hur gör man eller vilket pgm kan man använda?
__________________
Senast redigerad av Goldmann 2018-11-19 kl. 21:31.
Citera
2018-11-19, 21:58
  #2
Medlem
St-Sixtuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Har en film på paddan som dessvärre försvunnit fr arkivet på PCn. Hur gör jag för att flytta över den till PC? Dropbox?

En fråga till. Behöver ta ut en sekvens från ovanstående film. Hur gör man eller vilket pgm kan man använda?


Är det inte bara att koppla in den med usb på pc'n och dra över filen?
Citera
2018-11-19, 22:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Har en film på paddan som dessvärre försvunnit fr arkivet på PCn. Hur gör jag för att flytta över den till PC? Dropbox?

En fråga till. Behöver ta ut en sekvens från ovanstående film. Hur gör man eller vilket pgm kan man använda?
Ska funka genom att bara ladda ner iTunes på datorn och sen synca filerna genom det.
Citera
2018-11-20, 11:13
  #4
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St-Sixtus
Är det inte bara att koppla in den med usb på pc'n och dra över filen?
Funkar inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Frobbe
Ska funka genom att bara ladda ner iTunes på datorn och sen synca filerna genom det.
Jag har ju inte filmen så jag kan inte ladda ner den i Itunes. Den ligger i paddan i VLCplayer.
Citera
2018-11-20, 11:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Har en film på paddan som dessvärre försvunnit fr arkivet på PCn. Hur gör jag för att flytta över den till PC? Dropbox?

En fråga till. Behöver ta ut en sekvens från ovanstående film. Hur gör man eller vilket pgm kan man använda?

Har du kollat i din VLC-app på din iPad om det inte finns en knapp för delning för den aktuella filen? Eller i inställningar för appen om det finns nåt där?

Enligt VLC utvecklare så ska det finnas funktion för att rädda en fil tillbaka till PC från iPad.

https://forum.videolan.org/viewtopic.php?t=123513
Citera
2018-11-20, 21:05
  #6
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Har du kollat i din VLC-app på din iPad om det inte finns en knapp för delning för den aktuella filen? Eller i inställningar för appen om det finns nåt där?

Enligt VLC utvecklare så ska det finnas funktion för att rädda en fil tillbaka till PC från iPad.

https://forum.videolan.org/viewtopic.php?t=123513
Tack. Fungerade. Tydligen går det bara att dra filen från VLC i iTunes till PCn.
Nu är det bara att komma påhur man klipper ut en sekvens.
Citera
2018-11-20, 21:32
  #7
Medlem
Goldmanns avatar
Löste problemet med klippet med Filmora. Faktiskt rätt lätt. Bara markera, klippa o del.
Citera
2018-11-22, 08:19
  #8
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Löste problemet med klippet med Filmora. Faktiskt rätt lätt. Bara markera, klippa o del.
Om du har win10 så går det att göra i fotoappen. https://www.youtube.com/watch?v=tKlHajAyavg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback