Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-19, 17:15
  #37
Medlem
Mooskys avatar
Helt rätt av moderatorn, och dom här rubrikerna som man själv tilldelar titlar och som absolut inte tillför något mer än att fortsätta titulera och snacka en massa skit. Ville man diskutera seriöst skulle rubriken för det första se ut på ett helt annat sätt. Ingen skulle hitta tråden heller eftersom rubriken är missvisande och inte anger tex det som SVT eller media skriver om. Tramstråd!
Citera
2018-11-19, 17:20
  #38
Medlem
Neroxxs avatar
Kan hålla med mod att det var en rätt usel TS, borde kunnat göras betydligt bättre.
Citera
2018-11-19, 17:25
  #39
Moderator
Gordon Blixts avatar
Den där icke-informativa oprecisa trådstarten hade jag också hivat om du placerat den i något av mina delfora.
Citera
2018-11-19, 17:43
  #40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Att diskutera: gjorde moderatorn rätt?

Ja.
Citera
2018-11-19, 18:53
  #41
Medlem
Luxuss avatar
En riktig skittråd där TS fått lite småstånd när han fått skriva ordet neger flera gånger med förhoppning om att nån skal bli lite upprörd.

Bra av mod att slänga skiten åt helvete. Gärna med en liten varning i form av en veckas avstängnig så att han inte gör om det igen
Citera
2018-11-19, 19:52
  #42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Att diskutera: gjorde moderatorn rätt?
Personligen skulle jag skämmas om jag gjorde en så usel trådstart och bara vilja glömma det istället för att skriva här. Men du kan ju alltid skapa en ny tråd som är lite bättre, lite mer detaljerad och tydlig med vad du vill diskutera.

Medlemmen Japhy skapade 2016 denna eminenta tråd som handlar om kongolesen Kevin Pedral som inte fick några jobb och anklagade svenskarna för strukturell rasism. Den tråden innehöll ett mycket bra startinlägg och den har blivit mycket uppskattad och debattörerna har funnit mycket som tyder på att det förmodligen finns andra orsaker än strukturell rasism, mer kopplat till Kevin Pedral som person att han inte får jobb, samt att media underlåtit sig att ställa de rätta kritiska frågorna till Kevin.

(FB) Kevin får inget jobb - strukturell rasism

Titta hur Japhy byggt upp sin trådstart. Ni har ju snarlika ämnen. Japhy ger oss en tydlig bakgrund där han refererar från den ursprungliga debattartikeln (originalkällan) och däremellan ger han exempel genom att citera. Japhy har beskrivit bakgrunden på ett föredömligt sätt så den som läser tråden behöver inte nödvändigtvis läsa originalartikeln, man förstår ändå. Men Japhy skickar ändå med länken till originalkällan så att den som vill kan läsa hela artikeln och det finns möjlighet att kontrollera så att Japhy beskrivit artikeln rätt. Diskussionen har varit mestadels bra och tråden har nästan 1000 inlägg.
Citera
2018-11-19, 22:20
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Personligen skulle jag skämmas om jag gjorde en så usel trådstart och bara vilja glömma det istället för att skriva här. Men du kan ju alltid skapa en ny tråd som är lite bättre, lite mer detaljerad och tydlig med vad du vill diskutera.

Medlemmen Japhy skapade 2016 denna eminenta tråd som handlar om kongolesen Kevin Pedral som inte fick några jobb och anklagade svenskarna för strukturell rasism. Den tråden innehöll ett mycket bra startinlägg och den har blivit mycket uppskattad och debattörerna har funnit mycket som tyder på att det förmodligen finns andra orsaker än strukturell rasism, mer kopplat till Kevin Pedral som person att han inte får jobb, samt att media underlåtit sig att ställa de rätta kritiska frågorna till Kevin.

(FB) Kevin får inget jobb - strukturell rasism

Titta hur Japhy byggt upp sin trådstart. Ni har ju snarlika ämnen. Japhy ger oss en tydlig bakgrund där han refererar från den ursprungliga debattartikeln (originalkällan) och däremellan ger han exempel genom att citera. Japhy har beskrivit bakgrunden på ett föredömligt sätt så den som läser tråden behöver inte nödvändigtvis läsa originalartikeln, man förstår ändå. Men Japhy skickar ändå med länken till originalkällan så att den som vill kan läsa hela artikeln och det finns möjlighet att kontrollera så att Japhy beskrivit artikeln rätt. Diskussionen har varit mestadels bra och tråden har nästan 1000 inlägg.

Snacka om ägd, bang on!



Du borde vara moderator, men jag förstår att du inte vill arbeta gratis.
Citera
2018-11-20, 04:46
  #44
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Snacka om ägd, bang on!



Du borde vara moderator, men jag förstår att du inte vill arbeta gratis.
Haha!

Det jag vill visa är att modsen här i regel är trevliga prickar som inte njuter av att få skriva medlemmar på näsan och skicka deras trådar i papperskorgen. I de flesta fall går det bra att göra om tråden, kanske lite tydligare, lite mer genomarbetad. Det handlar nog också om att vissa typer av trådar kan behöva styras upp ordentligt, annars spretar diskussionen iväg åt alla håll. Modsen ser av erfarenhet detta och kan då be TS förtydliga frågeställningen eller helt enkelt slänga tråden, särskilt om det inte är en unik diskussion som har diskuterats i tusentals trådar här på Flashback. Sedan finns det faktiskt trådar som fungerar bra trots att de inte är särskilt genomarbetade utan bara består av någon oneliner. Men livet är ju aldrig särskilt rättvist


Citat:
Ursprungligen postat av Bidragsparasit

Personligen skulle jag skämmas om jag skrev Japhy 6 gånger och Kevin 4 gånger i ett inlägg, men alla är vi olika.
Ja, jag känner att jag inte riktigt når upp till din höga nivå, men det känns ändå väldigt bra att det finns fantastiska skribenter som du här på forumet
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback