Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-27, 17:06
  #13
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
...Det är så oansvarigt och vårdslöst att man knappt kan tro att det är sant. Det är så onödigt och det polariserar ett redan farligt polariserat samhälle.


Mediafolk läser flitigt här på Flashback, och dom märker vilka åsikter som går hem i stugorna. I Feministforumet har jag själv bidragit till att ge mänen en känga eller två, och dom reagerar oftast med en skamsen tystnad som erkänner och håller med i kritiken.

Lite lagom manshat säljer faktiskt fler lösnummer. Det är empiriskt belagt genom testning här på Flashback.
Citera
2018-11-27, 17:42
  #14
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Mediafolk läser flitigt här på Flashback, och dom märker vilka åsikter som går hem i stugorna. I Feministforumet har jag själv bidragit till att ge mänen en känga eller två, och dom reagerar oftast med en skamsen tystnad som erkänner och håller med i kritiken.

Lite lagom manshat säljer faktiskt fler lösnummer. Det är empiriskt belagt genom testning här på Flashback.

Flashback representarar inte vad som går hem i stugorna. inte alls faktiskt.
Citera
2018-11-27, 18:17
  #15
Medlem
Står ingenstans annat än på dina ömtåliga tår, att ett liv utan män vore bra det står att män bör omdefiniera sig och utnyttja det män har på ett nytt sätt i en värld med nya krav
Citera
2018-11-29, 10:37
  #16
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Står ingenstans annat än på dina ömtåliga tår, att ett liv utan män vore bra det står att män bör omdefiniera sig och utnyttja det män har på ett nytt sätt i en värld med nya krav
För att du anser att kvinnor är våp?
Citera
2018-11-30, 12:11
  #17
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Lugna ner dig och sluta koka nu, se så!

Det är, för det första, inte en artikel utan en kolumn. Dvs skriven av någon som ska locka läsare extra mycket och därför ofta är extra provocerande.

För det andra, måste man förstå att kolumnisten skriver sin PERSONLIGA uppfattning om saker och ting, ur sin PERSONLIGA syn på världen. Det är liksom vitsen med kolumnister, de har ett intressant sätt att uttrycka sig på som lämnar få likgiltiga, eller ett perspektiv som är väldigt speciellt på gott och ont. Just därför får de en kolumn.

För det tredje, läs kolumner med en stor nypa salt och ta det inte på blodigt allvar! Ibland tror inte ens kolumnisten själv på vad han eller hon skriver, det såg jag Linda Skugge som var jätteprovocerande på sin tid berätta hos Malou faktiskt, utan vill röra om i grytan och få reaktioner, nästan vilka som helst. Hon kunde t.o.m. byta åsikt från en vecka till en annan, bara för att.

Jag tycker att det finns fler sätt att tolka kolumnen på. Han raljerar, exempelvis. Dvs han tycker inte alls att det är så mycket fel på män och på det sätt han beskriver det, blir det ju smått löjligt alltihopa. Eller själva åsikten att män skulle vara utrotningshotad är löjlig. Så tolkar jag honom i alla fall, för självklart kommer män aldrig att bli utrotningshotade, i alla fall inte så länge det finns heterosexuella kvinnor på jorden. Ställ dig bakom mig här så ska jag nog försvara dig mot den som försöker!

Må så vara att det är kolumnisternas personliga åsikter. MEN de skulle knappast ta in kolumnister och debattörer som ger en känga åt kvinnor som grupp. Visa mig gärna en kolumn i en mainstreamblaska som gör det.
__________________
Senast redigerad av Fittheligeande 2018-11-30 kl. 12:11. Anledning: Skrev fel ord
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback