Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-19, 09:10
  #1
Medlem
Vad I helvete är som händer i Sverige, konstant hat mot det manliga könet i både media och tv. Extra mycket hat idag, speciellt då det är en mansdag.

Börjar fan koka nu på sistone, är garanterat nog inte den enda. Förfärligt att inte någon person "högre" upp i media vågar säga emot detta.

Titta bara på den här piss artikeln in aftonhoran där man förespråkar att ett liv utan män är något bra

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...et-ar-for-sent

Sinnessjukt, bara i Sverige.
Citera
2018-11-19, 09:12
  #2
Medlem
Det är psykologisk krigsföring för att vryta ner den manliga befolkningen och för att skapa mer splittring i samhället

För att inte sponsra msm så använd unvis.it. länkar
Citera
2018-11-19, 09:18
  #3
Medlem
BassReevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Vad I helvete är som händer i Sverige, konstant hat mot det manliga könet i både media och tv. Extra mycket hat idag, speciellt då det är en mansdag.

Börjar fan koka nu på sistone, är garanterat nog inte den enda. Förfärligt att inte någon person "högre" upp i media vågar säga emot detta.

Titta bara på den här piss artikeln in aftonhoran där man förespråkar att ett liv utan män är något bra

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...et-ar-for-sent

Sinnessjukt, bara i Sverige.

Om du tror att den artikeln förespråkar ett liv utan män, borde du gå om skolan för att lära dig läsförståelse.
Citera
2018-11-19, 12:25
  #4
Medlem
Det gäller givetvis ENDAST vitamän.

Männen som byggde världen som vi känner den idag.

Vänsterhensen på Aftonhoran går bara judens ärende, men de är för korkade att förstå det.
Citera
2018-11-19, 12:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Vad I helvete är som händer i Sverige, konstant hat mot det manliga könet i både media och tv. Extra mycket hat idag, speciellt då det är en mansdag.

Börjar fan koka nu på sistone, är garanterat nog inte den enda. Förfärligt att inte någon person "högre" upp i media vågar säga emot detta.

Titta bara på den här piss artikeln in aftonhoran där man förespråkar att ett liv utan män är något bra

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...et-ar-for-sent

Sinnessjukt, bara i Sverige.


Kul att se den självhatande forskaren från Handels som målar naglarna.


Jaha - Det var Aftonbladet som gav honom luft.
Citera
2018-11-19, 12:48
  #6
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Om du tror att den artikeln förespråkar ett liv utan män, borde du gå om skolan för att lära dig läsförståelse.

I så fall är det nog en väldigt vanlig missuppfattning. Rätta honom gärna.
Citera
2018-11-19, 12:49
  #7
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BassReeves
Om du tror att den artikeln förespråkar ett liv utan män, borde du gå om skolan för att lära dig läsförståelse.
Det kanske den inte är men nog är den som skriven av nån från en annan planet.

Möjligtvist är den avsedd att vända sig till feminister så djupt besatta av manshat att de lever ett parallellsamhälle med egna termer och utomjordingen som författade artikeln ämnar att avancera misandrin till nya nivåer.
Citera
2018-11-19, 12:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Vad I helvete är som händer i Sverige, konstant hat mot det manliga könet i både media och tv. Extra mycket hat idag, speciellt då det är en mansdag.

Börjar fan koka nu på sistone, är garanterat nog inte den enda. Förfärligt att inte någon person "högre" upp i media vågar säga emot detta.

Titta bara på den här piss artikeln in aftonhoran där man förespråkar att ett liv utan män är något bra

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...et-ar-for-sent

Sinnessjukt, bara i Sverige.

Jag läste den där och jag tror kanske att det skulle anses lite komiskt.

Men det är ju Final Solution det där. I nästa steg tar de judarna.
Citera
2018-11-19, 12:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Konstigt att det alltid ska va juden. Vilka vinner flest anhängare av sån här smörja till artiklar? Jo, högern såklart.

Du har inte förstått någonting.
Citera
2018-11-19, 13:24
  #10
Medlem
Lugna ner dig och sluta koka nu, se så!

Det är, för det första, inte en artikel utan en kolumn. Dvs skriven av någon som ska locka läsare extra mycket och därför ofta är extra provocerande.

För det andra, måste man förstå att kolumnisten skriver sin PERSONLIGA uppfattning om saker och ting, ur sin PERSONLIGA syn på världen. Det är liksom vitsen med kolumnister, de har ett intressant sätt att uttrycka sig på som lämnar få likgiltiga, eller ett perspektiv som är väldigt speciellt på gott och ont. Just därför får de en kolumn.

För det tredje, läs kolumner med en stor nypa salt och ta det inte på blodigt allvar! Ibland tror inte ens kolumnisten själv på vad han eller hon skriver, det såg jag Linda Skugge som var jätteprovocerande på sin tid berätta hos Malou faktiskt, utan vill röra om i grytan och få reaktioner, nästan vilka som helst. Hon kunde t.o.m. byta åsikt från en vecka till en annan, bara för att.

Jag tycker att det finns fler sätt att tolka kolumnen på. Han raljerar, exempelvis. Dvs han tycker inte alls att det är så mycket fel på män och på det sätt han beskriver det, blir det ju smått löjligt alltihopa. Eller själva åsikten att män skulle vara utrotningshotad är löjlig. Så tolkar jag honom i alla fall, för självklart kommer män aldrig att bli utrotningshotade, i alla fall inte så länge det finns heterosexuella kvinnor på jorden. Ställ dig bakom mig här så ska jag nog försvara dig mot den som försöker!
Citera
2018-11-19, 13:43
  #11
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Lugna ner dig och sluta koka nu, se så!

Det är, för det första, inte en artikel utan en kolumn. Dvs skriven av någon som ska locka läsare extra mycket och därför ofta är extra provocerande.

För det andra, måste man förstå att kolumnisten skriver sin PERSONLIGA uppfattning om saker och ting, ur sin PERSONLIGA syn på världen. Det är liksom vitsen med kolumnister, de har ett intressant sätt att uttrycka sig på som lämnar få likgiltiga, eller ett perspektiv som är väldigt speciellt på gott och ont. Just därför får de en kolumn.

För det tredje, läs kolumner med en stor nypa salt och ta det inte på blodigt allvar! Ibland tror inte ens kolumnisten själv på vad han eller hon skriver, det såg jag Linda Skugge som var jätteprovocerande på sin tid berätta hos Malou faktiskt, utan vill röra om i grytan och få reaktioner, nästan vilka som helst. Hon kunde t.o.m. byta åsikt från en vecka till en annan, bara för att.

Jag tycker att det finns fler sätt att tolka kolumnen på. Han raljerar, exempelvis. Dvs han tycker inte alls att det är så mycket fel på män och på det sätt han beskriver det, blir det ju smått löjligt alltihopa. Eller själva åsikten att män skulle vara utrotningshotad är löjlig. Så tolkar jag honom i alla fall, för självklart kommer män aldrig att bli utrotningshotade, i alla fall inte så länge det finns heterosexuella kvinnor på jorden. Ställ dig bakom mig här så ska jag nog försvara dig mot den som försöker!

Tror du är något på spåren här. Det är så oansvarigt och vårdslöst att man knappt kan tro att det är sant. Det är så onödigt och det polariserar ett redan farligt polariserat samhälle.
Citera
2018-11-19, 13:50
  #12
Medlem
Kpt.Svartskalles avatar
Det är ingen fara ska du se. Pssh... för att de lyckades nergrade kvinnligt DNA till manligt, tycker jag är luddigt. Men att uppgrade det manliga till kvinnligt var för komplicerade.
Vi har ett annat syfte än att bete oss som kvinnor.

Män kommer alltid behövas. Vilka ska vi skicka iväg till rymden som första kandidater? Vilka skickas iväg på farliga uppdrag? Vilka är galningarna som kommer på massa idéer som gynnar människan? Vem håller samhället i shack när allt är åt helvetet. Män.

Var en god landsmän. Ha självrespekt. Var och förvänta dig kamratskap med andra gubbar. Bah! Låt inte verkligheten bräcka dig för att många idag är förvirrade och blinda pga av sanningen.

Kvinnor är ju mer bittra idag än någonsin och det blir värre ju äldre de blir. Googla ba. Finns hur mycket skit som helst varför kvinnor är deppiga idag.

Njut av livet broder.
__________________
Senast redigerad av Kpt.Svartskalle 2018-11-19 kl. 13:52.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback