Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-19, 06:54
  #1
Medlem
Fjantors avatar
Tjo.
Jobbar inom industrin och fått problem med axlarna.
Har fått en överansträngning.
Blev sjukskriven och satt på antiinflammatoriska.
Som dock inte hjälpt ett dugg.
Fått kortison i båda axlarna som hjälpt lite.
Men har börjat fått så jäkla ont i framsida av axeln.
Typ mellan axel och brösten.
Går som en muskel/sena där som värker som tusan.
Går ända upp mot nyckelbenet.
Känner mig verkligen svag i armarna och känner paniken kommer krypande.
Värker vid vila och har svårt att sova.
Vettetusan vad jag ska göra.
Nån som haft liknande och kan komma med några råd.
Har kontakt med läkare och sjukgymnast men dom skriver bara ut en massa morfin.
__________________
Senast redigerad av Fjantor 2018-11-19 kl. 07:12.
Citera
2018-11-19, 06:57
  #2
Medlem
note-its avatar
Men du måste väl fått sjukgymnastik också? Gör dom övningarna!!!
Citera
2018-11-19, 06:59
  #3
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Men du måste väl fått sjukgymnastik också? Gör dom övningarna!!!


Självklart gör jag dom övningarna...
Citera
2018-11-19, 07:03
  #4
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Självklart gör jag dom övningarna...
Bra, fortsätt med det och låt det ta den tid det tar att bli bättre. Naturligtvis ska du också se dig om efter en annan typ av jobb. Du borde ha fattat att det skulle sluta så här från första början nämligen.
Citera
2018-11-19, 07:06
  #5
Medlem
Som föregående sa; gör din sjukgymnastik och byt jobb.

Det kommer förmodligen att lösa sig, men det kan ta lång tid. Du måste ha tålamod.
Citera
2018-11-19, 07:14
  #6
Medlem
Byt jobb. Helt meningslöst att slita ut sej. Ingen kommer att tacka dej. Jobbade själv i byggsvängen och har nu en närmast förstörd kropp, pajade knän, värkande axlar osv.
Rekommenderar ingen att ta ett slitsamt kroppsarbete. Det här jävla samhället prioriterar massa struntjobb den gamla tiden när hederligt arbete uppskattades är förbi.
Citera
2018-11-19, 07:28
  #7
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Som föregående sa; gör din sjukgymnastik och byt jobb.

Det kommer förmodligen att lösa sig, men det kan ta lång tid. Du måste ha tålamod.

Jo jag märker det.
Knappt hänt nått alls under tiden jag varit sjukskriven.
Värsta topparna av smärtan är borta.
Men den ligger kvar hela tiden.
Citera
2018-11-19, 07:48
  #8
Medlem
Jag fick axelskada. Man tog det inte på stort allvar ifrån sjukvården. Istället så förvärrade dom skadan genom att trycka ihop mina armbågar. Mådde starkt illa av den handlingen och höll på att spy.Fick inte ens medicin utskriven vad jag minns. En dag när jag satt och grillade med polaren så kunde jag helt plötsligt inte lyfta min arm!!! Det var jättekonstigt. Fick be polaren att trycka på skuldran där jag kände att det ömmade rejält. så hoppade armen igång igen.

Jag fick inflammationer gång på gång i 2 år och kunde inte sova, ligga eller röra armen normalt. Sedan började jag bruka cannabis. Det hjälpte mig enormt mycket. Då jag kände de exakta positionerna som inte var bra för axeln (som jag hade haft den i tidigare då jag trodde att det var okej så länge som det inte gjorde extremt ont !)
Kunde sedan börja träna steg för steg och har nu på egen hand tränat upp den till nästan samma effekt som tidigare. Inte helt men på god väg iallafall. Men värken minskar enbart, försvinner inte helt och drabbas ofta av axelstelhet.

Mitt tips är, pausa arbetet. Studera kanske, något som inte påfrestar din axel! Bruka cannabis och träna hemma.
Ligg på mage med armen längs kroppen utåt. Alltså det värsta du kan göra är att ligga på armen eller ha en kudde under skuldran, kudden ska vara vid nyckelbenet! Luta även huvudet åt andra hållet, bort ifrån skadan, annars finns det risk för att du även kommer få problem med nacken också!

Lägg handen mot väggen och med fingrarna pekade bakåt och stå i sidled och rör dig försiktigt. ibland räcker det med att bara börja vicka på fingrarna.små små rörelser i taget, stretcha och träna utan tyngder.

Det tog mig 3-4 år att nå hit som jag är idag.
Lycka till!
__________________
Senast redigerad av BlueLotus3 2018-11-19 kl. 07:50.
Citera
2018-11-19, 09:06
  #9
Medlem
Abomination17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Tjo.
Har kontakt med läkare och sjukgymnast men dom skriver bara ut en massa morfin.

Jag tar gärna namn på den läkaren och numret till den VC/mottagning du går till. Låter som något för mig. Jag har också ett förslag på vad du kan göra med all morfin du får utskriven men inte önskar ta.

Trevlig dag
Citera
2018-11-19, 12:52
  #10
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abomination17
Jag tar gärna namn på den läkaren och numret till den VC/mottagning du går till. Låter som något för mig. Jag har också ett förslag på vad du kan göra med all morfin du får utskriven men inte önskar ta.

Trevlig dag

Haha ja...
Va en stafett.
Skrev ut 100 Dolcontin åt mig.
Aldrig träffat han innan..
Citera
2018-11-19, 15:07
  #11
Medlem
Jag tycker med att säga att man ska byta jobb eller "jag hade en axelskada gör som mig så blir det bättre " det finns en uppsjö av tänkbara orsaker till din smärta. Bor du i en stor eller mellanstor stad? Gå till en ordentlig sjukgymnast. Om du inte känner att vc hjälper dig så finns det privata vårdgivare du kan söka dig till. Sen låter det som att pectoralis minor eller subclavius kan vara irriterade google på dessa muskler och se om det stämmer
Citera
2018-11-20, 09:54
  #12
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysiott
Jag tycker med att säga att man ska byta jobb eller "jag hade en axelskada gör som mig så blir det bättre " det finns en uppsjö av tänkbara orsaker till din smärta. Bor du i en stor eller mellanstor stad? Gå till en ordentlig sjukgymnast. Om du inte känner att vc hjälper dig så finns det privata vårdgivare du kan söka dig till. Sen låter det som att pectoralis minor eller subclavius kan vara irriterade google på dessa muskler och se om det stämmer

Ja precis...
Kommer absolut inte att byta jobb...
Jobbat som svetsare i ett år.
Och jag bytte arbetsställning ett par dagar då jag jobbade.
Körde med händerna för långt från kroppen då jag använde vibrationer.
Och fick en överansträngning som nu är lite svår att få bort.
Men jag äter mina mediciner och tränar.
Är betydligt bättre nu ä'n vad jag va för en vecka sen.
Så är nog tillbaka på jobbet efter jul..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback