Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-08, 00:11
  #13
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Det värsta med HB idag är inte att det smakar skit utan att det antyder sådan total apati och brist på organisationsförmåga att man inte klarar att samla ett gäng, fixa en trailer och åka till Tyskland för att bunkra. För det är ju knappast billigare att bränna själv.

Men är alternativet inget sommarjobb överhuvudtaget är det ju bara att bita ihop. Köp en bussbiljett till Tyskland och fyll bagageransonen med dricka.

Haha, varlden e liten, har du nagon relation till Fargelanda?

Btw, later bra. De jag kanner gor exakt sa.. bor man dar ligger det nara till, bekvamt.

Annars e val Fargelanda en metropol for alla i skogen som har ett systembolaget, en konsum och en tipsbod... ar val allt? Resten av tiden spenderar man val typ i hemmet vilket ligger sakert en mil bort for de flest... sa, det gar nog att trivas men beror pa vad du har for tidigare boplatser o jamfora med. Kanns ju dock som att de som e 18-25 inte bor i Fargelanda dock - superstaden Uddevalla ligger nara, och Goteborg ocksa en timme bort elr sa, och Tyskland som sagt sa finns ju saker o hitta pa.

3 manader gar forovrigt snabbt. 3 manader instangd utan socialt liv mar du inte daligt av om det skulle daligt.
__________________
Senast redigerad av Domyoji 2019-01-08 kl. 00:15.
Citera
2019-01-08, 11:53
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Haha, varlden e liten, har du nagon relation till Fargelanda?

Btw, later bra. De jag kanner gor exakt sa.. bor man dar ligger det nara till, bekvamt.

Annars e val Fargelanda en metropol for alla i skogen som har ett systembolaget, en konsum och en tipsbod... ar val allt? Resten av tiden spenderar man val typ i hemmet vilket ligger sakert en mil bort for de flest... sa, det gar nog att trivas men beror pa vad du har for tidigare boplatser o jamfora med. Kanns ju dock som att de som e 18-25 inte bor i Fargelanda dock - superstaden Uddevalla ligger nara, och Goteborg ocksa en timme bort elr sa, och Tyskland som sagt sa finns ju saker o hitta pa.

3 manader gar forovrigt snabbt. 3 manader instangd utan socialt liv mar du inte daligt av om det skulle daligt.

Fast det är ju viss skillnad på att bo på en ort och leva utan socialt liv om den är så liten att personen i fråga blir igenkänd så fort den öppnar dörren och går ut på gatan(eller "vägen" blir det väl snarare...). I en lite större stad kan man ju ändå gå omkring och smälta in lite i gatulivet och hitta på något att göra på egen hand. De flesta har nog en ganska bra instinkt gällande hur liten ort man klarar av att bo på utan direkt känna någon. Jag vill påstå att Färgelanda är klart under vad de flesta människor skulle klara av, ens för tre månader...
(om den med sina tvåtusen invånare skulle ligga i exempelvis "Stor-Göteborg" skulle det ju vara en lite annan grej, men nu ligger den ju mitt i vad jag skulle kalla för ingenstans)
__________________
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-01-08 kl. 11:55.
Citera
2019-01-08, 11:58
  #15
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag har chansen att knipa ett sommarjobb i Färgelanda-traken, så jag kommer bo i den hålan under 2-3 månader (om jag tackar ja). Jag känner ingen i staden. Går det som 20+ åring att trivas och "hitta på" något i Färgelanda? Utanför jobbet vill jag ju helst inte bara sitta hemma och va uttråkad. Finns det något uteliv, krogar med 18-25 åringar osv? Ja ni fattar nog vart jag vill komma.

På din beskrivning låter du ju inte som typen som skulle trivas på en plats som Färgelanda. Själv bor jag i storstad men förstår trots detta inte varför folk inte kan hitta på givande saker att göra i hemmet. Jag tror gnället på småstadsmiljö mest är något som tonåringar gör för att verka coola.

Men ja, det stämmer nog att det inte finns något nattliv alls i Färgelanda (jag var där senast för typ 6 år sen när jag knullade en tjej några gånger som bodde där, och dessförinnan för typ 10 år sen när jag knullade en tjej som gick på folkhögskolan). Kyrkan kanske anordnar nån tipspromenad ibland, det är väl typ allt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback