Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-11-23, 06:08
  #49
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Det brukar ju vara ett fåtal som njuter av livet och skiter i att skaffa barn. Vissa här i tråden har nämnt saker som "känns bra att ens gener lever vidare". Slutar man tänka där? Har ni föreställt er hur Sverige kommer att se ut i framtiden? Jag ser det som att jag gör mina barn en tjänst genom att se till att dom inte föds. Nä, livet är kort så njut av det medans ni är unga och starka. Varenda jävel som skaffar barn skiljer sig ju dessutom efter några år, sen lever dom i såna där tragiska skitförhållanden där man ska ta han om någon annans jävla felknullade unge varannan vecka, eller på heltid om någon av "bonusungens" förälder var ett stolpskott!

Sådana här inlägg är roliga, för du verkligen ”overextendar” för att övertyga dig själv

Jag var 35 när jag tog beslutet att skall jag ha barn, så bör jag inte vänta längre.
Då hade jag och hustrun Funderat på det ett bra tag.
Väl genomtänkt beslut, som det bör vara.

Välj vilket man vill, inget är rätt eller fel av detta.
Men tänk igenom beslutet.
Citera
2018-11-23, 07:54
  #50
Medlem
nordicwraths avatar
Att inte skaffa barn innebär att man är en biologiskt loser som naturen tar död på av sig självt. Darwins lag.
Citera
2018-12-03, 01:31
  #51
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimharlot
Det är ju vida känt för de allra flesta män, att när barnen väl hamnat på plats, så upphör ju nästan sexlivet att existera. Nu ska det istället planeras för när man skall få ligga och då ofta efter att man behövt tjata på frugan.

Så varför väljer män att skaffa barn idag, när man redan är medveten om att det blir såhär för de allra flesta?
Jo, du har poäng i det du skriver om den sexuella biten som ju blir bromsad pga omständigheterna.

Men, äsch, inget nupp i världen (eller annan rus/kick eller materia) slår den kärleken o lycka som bara barn kan ge.
Att ha två st mini-Lucia sjunga 'Santa Lucia' för full hals i duett med glada ansikten en meter bort, det behövs inte kärnfysiker för att förstå att det är sådär världen ska vara.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback