Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-19, 00:12
  #1
Medlem
slimharlots avatar
Det är ju vida känt för de allra flesta män, att när barnen väl hamnat på plats, så upphör ju nästan sexlivet att existera. Nu ska det istället planeras för när man skall få ligga och då ofta efter att man behövt tjata på frugan.

Så varför väljer män att skaffa barn idag, när man redan är medveten om att det blir såhär för de allra flesta?
Citera
2018-11-19, 00:15
  #2
Medlem
Man vågar inte ge upp tryggheten man byggt upp med sin partner.
Citera
2018-11-19, 00:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slimharlot
Det är ju vida känt för de allra flesta män, att när barnen väl hamnat på plats, så upphör ju nästan sexlivet att existera. Nu ska det istället planeras för när man skall få ligga och då ofta efter att man behövt tjata på frugan.

Så varför väljer män att skaffa barn idag, när man redan är medveten om att det blir såhär för de allra flesta?
Så är det inte!
Visst måste man försaka både det ena och det andra. Men det hör livet till!
Väx up och gör något vettigt av ditt liv!
Citera
2018-11-19, 00:22
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
För att kids är jävla softa och det är ju rätt nice att veta att ens gener och massor av annat kommer att leva vidare efter att man är död. Det sägs ju vara en sån sak som ger en högre mening här i livet, det vill säga att man lever för något annat än att äta, jobba, sova och knulla.
Citera
2018-11-19, 00:46
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
För man vill leva vidare. Man vill ha någon att kunna lära upp och lära hur fotboll spelas. För att man är biologiskt skapad för att just föra livet vidare. Ja det finns många skäl varför män gör detta dumma som kapar deras liv helt. Vilket nog inte är så dumt sett till fördelarna det ger. Ha någon som faktiskt bryr sig om dig när du är gammal och demenssjuk osv.
Citera
2018-11-19, 02:27
  #6
Medlem
XX-Ambars avatar
Det brukar ju vara ett fåtal som njuter av livet och skiter i att skaffa barn. Vissa här i tråden har nämnt saker som "känns bra att ens gener lever vidare". Slutar man tänka där? Har ni föreställt er hur Sverige kommer att se ut i framtiden? Jag ser det som att jag gör mina barn en tjänst genom att se till att dom inte föds. Nä, livet är kort så njut av det medans ni är unga och starka. Varenda jävel som skaffar barn skiljer sig ju dessutom efter några år, sen lever dom i såna där tragiska skitförhållanden där man ska ta han om någon annans jävla felknullade unge varannan vecka, eller på heltid om någon av "bonusungens" förälder var ett stolpskott!
Citera
2018-11-19, 06:55
  #7
Medlem
helt rätt. skaffa barn är ute numera. bättre och knulla runt och ha skoj. livet är alldeles för kort för att fjanta runt med massa snorungar!
Citera
2018-11-19, 07:27
  #8
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimharlot
Det är ju vida känt för de allra flesta män, att när barnen väl hamnat på plats, så upphör ju nästan sexlivet att existera. Nu ska det istället planeras för när man skall få ligga och då ofta efter att man behövt tjata på frugan.

Så varför väljer män att skaffa barn idag, när man redan är medveten om att det blir såhär för de allra flesta?

För att man tycker om och längtar efter barn? För att man värderar andra saker i livet högre än att knulla?
Citera
2018-11-19, 07:36
  #9
Avstängd
För att det är ombytta roller nu.
Citera
2018-11-19, 09:20
  #10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimharlot
Det är ju vida känt för de allra flesta män, att när barnen väl hamnat på plats, så upphör ju nästan sexlivet att existera. Nu ska det istället planeras för när man skall få ligga och då ofta efter att man behövt tjata på frugan.

Så varför väljer män att skaffa barn idag, när man redan är medveten om att det blir såhär för de allra flesta?
Mina tre sista är födda inom loppet av ca 2 år, så jag är inte helt överens med dig när det gäller att sexlivet skulle upphöra bara för att det kommer en liten.
Citera
2018-11-19, 12:49
  #11
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
För man vill leva vidare. Man vill ha någon att kunna lära upp och lära hur fotboll spelas. För att man är biologiskt skapad för att just föra livet vidare. Ja det finns många skäl varför män gör detta dumma som kapar deras liv helt. Vilket nog inte är så dumt sett till fördelarna det ger. Ha någon som faktiskt bryr sig om dig när du är gammal och demenssjuk osv.

Nja, det gjordes en undersökning för några år sedan (be inte om källa, jag minns inte vem som gjorde den), där de som inte hade barn var de som var lyckligast på ålderdomshemmet. De var aldrig besvikna över att ungarna inte hälsade på.

Detta verifierades även rent anekdotiskt av mitt ex, som jobbade extra på just ett sådant hem när hon pluggade. Det är värre att inte få besök av de barn man har, än att inte ha några barn alls. Iaf när man hamnat på hemmet.
Citera
2018-11-19, 12:59
  #12
Medlem
RollingStoness avatar
För att man inte står ut med hur sexiga vissa kan vara, så då måste man baka bullar. För att ingen annan ska hinna före så gör man det av ren panik.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback