Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 23:40
  #1
Medlem
Tjaba-
Ni som pulverbantat hur mycket har ni gått ner på en månad, Är ett halvt kilo om dagen realistiskt? Börjar fetta till mig nu och behöver gå ner -5 -10 kilo. Orkar inte räkna kalorier o väga mat! Utan tänker köra pulver , Vad är realistiskt att tappa i vikt per vecka eller månad ? BTW , Har ni lyckats hålla pulver - dieten eller kan det funka?
Ser nu att det finns stor tråd om detta, Tacksam om moderator vill ta bort
__________________
Senast redigerad av Monday1 2018-11-18 kl. 23:56.
Citera
2018-11-19, 05:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Tjaba-
Ni som pulverbantat hur mycket har ni gått ner på en månad, Är ett halvt kilo om dagen realistiskt? Börjar fetta till mig nu och behöver gå ner -5 -10 kilo. Orkar inte räkna kalorier o väga mat! Utan tänker köra pulver , Vad är realistiskt att tappa i vikt per vecka eller månad ? BTW , Har ni lyckats hålla pulver - dieten eller kan det funka?
Ser nu att det finns stor tråd om detta, Tacksam om moderator vill ta bort

Det är lätt att räkna ut redan nu vad du kommer gå ner per dag. Ålder vikt och längd?
Säg att du hamnar på en förbränning av 2500kcsl om dag i förbränning. Pulvret är kanske 600kcal.
Då hamnar du underskott av 1900kcal om dagen. 7000-8000kcal på ett kilo kroppsfett.
Då tappar du ca 250-300g fett om dagen.

Vill du köra Volvo 240 eller Ferrari är dock frågan.

VOLVO 240:
Körw pulver. Där får du en sketen produkt där dina pengar går till framställande och tillverkning av produkten. Samt ett saftigt påslag så att grundarna ska kunna fortsätta att ha lyxvilla på Skärholmen.

Ferarri :
Kvalitetsgrönsaker, magert kött och ägg. Du betalar för livsmedel och står själv för tillredningen.

Du undrar hur man klarar av att köra på pulver? Man biter ihop. Finns dock ingen som mår speciellt bra eller lyckas med en sådan bantning.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-11-19 kl. 06:01.
Citera
2018-11-19, 07:46
  #3
Medlem
Ville egentligen redigera inlägget men var tvungen att jobba så hann inte. Vet inte varför du tror det skulle gå så fort. Att gå ner 5-10kg kommer ta sin tid. Räkna med 2-3 månader. Rätt inställning är viktigt. Går det snabbare då se det som en bonus.
Citera
2018-11-29, 02:23
  #4
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ville egentligen redigera inlägget men var tvungen att jobba så hann inte. Vet inte varför du tror det skulle gå så fort. Att gå ner 5-10kg kommer ta sin tid. Räkna med 2-3 månader. Rätt inställning är viktigt. Går det snabbare då se det som en bonus.

Kanske pga titeln och att du frågar om 0.5kg om dagen är rimligt att gå ner.

Om du är konsekvent med din diet och träning kan du räkna med 0.5kg/vecka om du nu inte väger typ 150kg, då går det betydligt fortare i början.
Citera
2018-11-29, 09:32
  #5
Medlem
Fenjal888s avatar
Om du bara vill ha det superenkelt med pulver kanske du ska testa någon sorts Soylent, t ex Huel. Leveransen kanske tar 5-7 vardagar något men du hinner gå ner 10 kg till sommaren med enkelhet, så ingen fara där.
Citera
2018-11-29, 13:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Kanske pga titeln och att du frågar om 0.5kg om dagen är rimligt att gå ner.

Om du är konsekvent med din diet och träning kan du räkna med 0.5kg/vecka om du nu inte väger typ 150kg, då går det betydligt fortare i början.

Förstår inte riktigt vart du vill komma. Jag skrev väl inget konstigt tycker jag. Läste nyss igenom det och det ser prima ut.
Citera
2018-11-30, 16:57
  #7
Medlem
Roidberts avatar
Pulverdieterna brukar ligga riktigt lågt i kcal, så visst kan du gå ner snabbt i vikt. Men tyvärr lär du gå upp lika snabbt igen eftersom du inte orkar räkna kcal och väga mat, utan kommer gå på känsla.
Citera
2018-11-30, 17:05
  #8
Medlem
paras0nics avatar
Har försökt detta, gick inte så bra. Shakesen smakar skit dessutom. Men jag gick ner 10kg genom att bara räkna på hur mycket jag stoppar i mig och bara äta en gång per dag. Vill man gå ner i vikt är denna metod ypperlig.
Citera
2018-11-30, 17:16
  #9
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Har försökt detta, gick inte så bra. Shakesen smakar skit dessutom. Men jag gick ner 10kg genom att bara räkna på hur mycket jag stoppar i mig och bara äta en gång per dag. Vill man gå ner i vikt är denna metod ypperlig.

Håller med, periodisk fasta är grymt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback