Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-21, 00:34
  #13
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gingo
Visst CDR fucka upp med lanseringen av Cyberpunk 2077 men ner 50% från toppen känns lite väl överdrivet.

Det negativa:
  1. Gruppåtala: Stämningarna verkar vara ganska svag, i alla fall enligt de bedömningar som jag hittat.
  2. Konsumentverket PL: Dom erbjuder både refund och försöker fixa felet så granskningen av polska konsumentverket borde inte resultera i nått allt för allvarligt.
  3. CP 2077 försäljning: Man kommer missa årsmålen då många avskräcktes av vad som hände. Men de siffror som CDR släppt om försäljningen har varit helt ok (har inkl refunds).

Det positiva:
  1. The Witcher på Netflix var en succé och kommer fortsätta inbringa intäckter och även fortsatt försäljning av spelet.
  2. The Witcher Mobil kommer snart att släppas, utvecklas av en separat studio så ingen koppling till problemen med CP 2077. Detta kan bli en enorm kassa ko speciellt med tv-seriens popularitet bakom den.
  3. Uppköp: Senaste två åren har det skett många stora köp av utvecklare. Senast köpte MS upp ZeniMax och känns som att det tvingar Sony till att köpa nått. Om inte det så har kinesiska spelutvecklare köpt stora andelar och ibland hela EU och US studior. Med det senaste raset så borde detta vara mer aktuellt än någonsin.
Instämmer med ovanstående talare. Jag spekulerar just nu naturligtvis, jag vet inte.

Men jag tror att nedgången först kommer att bromsas när två saker har skett.
1. CDP på allvar börjar patcha spelet och får stopp på flödet av dåliga nyheter.
2. Alla institutioner som flyr vid minsta lilla är borta.

Dessa kommer att komma tillbaka när priset börjar vända och nr.1 är uppfyllt vilket kommer att ge aktien en fet acceleration.

Jag tror att aktien kommer att vara ATH till våren när alla problem är borta och CDR har gett ut ett gratis DLC som ursäkt. Då kommer alla att glida runt på rosa moln och hinka bärs i gigantiska mängder. Så för er som ligger back, hade jag varit i er situation hade jag suttit stilla i båten.

nu, jag säger inte att alla företag klara av att rädda sin kassa produkter. Crucible (trots amazonbugdet)och battlecry(trots bethesda-erfarenhet) exempel på sådana. Swtor är ett exempel på en superhypad produkt som, efter en massiv start, höll på att krascha totalt men räddades och lever idag ett stillsamt liv med en lagom stor kundbas. Så det finns exempel på alla olika senarion men just i detta fallet är jag övertygad om att Cyberpunk kommer att bli väldigt bra. Mycket pga CDRs historia och mycket pga vilka som leder företaget. Visst, de är ansvariga till 100% för detta fiaskot men det är ett event (som värdeinvesterarna säger), de kommer att vända det. De är inte inhyrda VD:ar, de är spelfantaster själva.
Citera
2021-01-26, 22:23
  #14
Medlem
Luftgevars avatar
Har sett bra ut nu senaste dagarna
Citera
2021-04-23, 17:04
  #15
Medlem
Mouses avatar
Tycker det ser bra ut. Köpte in mig idag.
Fin vinst, trots alla turer med Cyberpunk!
Min rek. - köp och håll!

För er som är nyfikna men inte hittar på Avanza kommer länken här: https://www.avanza.se/borshandlade-p...rojekt-tracker
Citera
2021-04-29, 20:45
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Tycker det ser bra ut. Köpte in mig idag.
Fin vinst, trots alla turer med Cyberpunk!
Min rek. - köp och håll!

För er som är nyfikna men inte hittar på Avanza kommer länken här: https://www.avanza.se/borshandlade-p...rojekt-tracker

Vad är nu på gång efter Cyberpunk som ska trigga aktien? De har väl inga stora släpp på gång?

Minns att jag kollade på aktien innan W3 släpptes och var ganska säker på att det skulle bli succé men orkade inte köpa pga allt krångel med Avanza (då stod den i 15 )
Citera
2021-04-30, 13:26
  #17
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortnight
Vad är nu på gång efter Cyberpunk som ska trigga aktien? De har väl inga stora släpp på gång?

Minns att jag kollade på aktien innan W3 släpptes och var ganska säker på att det skulle bli succé men orkade inte köpa pga allt krångel med Avanza (då stod den i 15 )
Måste det vara något på gång för att trigga aktien? Försäljning räcker väl långt? Siffrorna talar tydligt. 2020 tripplade man rekordvinst och omsättning (jämfört med tidigare rekord 2015).
Övrigt är bland annat spelsläppen till Switch. Witcher 4 påbörjar utveckling. Tror Cyberpunk kommer fortsätta sälja bra nu när patcharna fixar till det. Långsiktigt är Cyberpunk en titel som kommer återkomma. 2022 kommer studion att jobba med flera AAA-titlar (och expansioner) parallellt. Witcher på Netflix får väl också ses som framgångsrikt.
Tror man lärt sig av sina misslyckanden, men slaget kanske blir hårdare långsiktigt och därför kan jag förstå skepsis kring bolaget.
Jag vet inte, men tror, att du åter kommer ångra att du inte köpte runt nuvarande nivåer i framtiden. Själv har jag bara en mindre post. Men har svårt att se det bli mycket billigare.
Citera
2022-10-05, 10:06
  #18
Medlem
Djoonass avatar
Upp ca 30-40% på en månad nu, börjar komma in en del riktigt bra nyheter på de flesta fronter nu i tillägg till den suveräna lyckträffen med Edgerunners.

https://www.youtube.com/watch?v=5EJm...el=CDPROJEKTIR
Citera
2022-11-14, 15:45
  #19
Medlem
Djoonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djoonas
Upp ca 30-40% på en månad nu, börjar komma in en del riktigt bra nyheter på de flesta fronter nu i tillägg till den suveräna lyckträffen med Edgerunners.

https://www.youtube.com/watch?v=5EJm...el=CDPROJEKTIR

Upp ytterligare 33% sen senaste inlägget. Innan annan Flashbackare som ser potentialen för succé med nya släpp av The Witcher / Cyberpunk?
Citera
2023-03-21, 18:56
  #20
Medlem
Har någon koll på ev avgifter om man skulle köpa aktien istället för trackern?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback