Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-20, 21:15
  #133
Medlem
Lipsils avatar
Citat:
– För cirka två år sedan umgicks jag med invandrare och jag vet hur det såg ut med kriminalitet då för många av dem skötte inte sig och brydde sig inte om regler. Jag fick nog av det och slutade att umgås med dem. Så började dem att sprida massa rykten, sade pojken.

Inkvisitorn och folkförrädaren Anna Berg dömmer alltså denna kille, som precis blivit straffmyndig, efter att han stått på sig mot kriminella blattar som terroriserar honom.

”Brottet” han gjort sig skyldig till är en snapchat, som inte är grov på något sätt.

Det finns för många ryggradslösa kräk i detta land, denna unga kille är ett föredöme för våra svenska ungdomar, han uppvisar hög moral och vänder inte kappan efter vinden, han borde få en medalj istället för dom.
Citera
2018-11-20, 21:29
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Helt rätt att döma pojken, att han var mobbad är i juridiskt mening irrelevant.
Det är ytterst relevant. Kallas provokation.

Om jag slår din dotter varje dag utan anledning i ett år och hon inte gör någonting åt det för jag har hotat henne till livet om hon skvallrar och hon är så rädd att hon tar livet av sig, men först så säger hon "judejävel" till mig för det är vad jag råkar vara, så är det helt irrelevant för dig?

Bra att veta.

Var bor du btw?
Citera
2018-11-20, 21:30
  #135
Medlem
Lipsils avatar
Citat:
Enligt Örebro tingsrätt har pojken "uttryckt missaktning mot personer med anspelning deras hudfärg".

Socialnämnden bedömer att pojken har ett "särskilt behov av vård för att motverka risken för en ogynnsam utveckling". Enligt ungdomskontraktet ska pojken bland annat delta i "utforskande samtal kring gränsöverskridandet" inom ramen för ungdomsvården.
I klarspråk politisk indoktrinering för att motverka att pojken blir oppositionell

Hoppas det får motsatt effekt istället, dessa förrädare är de som borde dömas till tvångsvård via RAUS, för dom som det öht finns rehabiliteringspotential hos dvs.

Om någon förrädare läser här inne så ska ni veta att det finns hjälp att få, stödlinjen för RAUS kan nås på telefonnummer 031-360 88 34. Det går också bra att ta kontakt via e-post till raus@nordfront.se.
Citera
2018-11-21, 00:23
  #136
Medlem
Man skulle vilja veta exakt vad bilden visar och vad utredningen om honom visar. Han verkar ju vara på väg åt fel håll på nåt sätt. Kanske finns det annan problematik inblandad som inte rapporterats i fria tider (brukar vara så).

Var i domen står det att han blev mobbad t.ex.?
Citera
2018-11-22, 10:21
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Ah. Stämmer bra det. Knappast godtyckligt dock.


Här har du din jävla pappskalle https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...r-ar-krankande

Då har du precis samma tankesätt som en racist.
Citera
2018-11-23, 13:35
  #138
Medlem
Jack-Ryans avatar
”15 åriga” invandrare kan begå grova brott utan påföljd. En svensk grabb använder N-ordet, då blir det fart på åklagaren. Helt sanslöst!
Citera
2018-11-23, 14:38
  #139
Medlem
luddesbros avatar
Totalt vansinnigt att dra in pojken i detta. Vore mycket bättre att ta ett snack med killen och förklara på ett bra sätt hur de han kallar neger kan känna sig. Inget pk dravel utan seriöst mänskligt.
Citera
2018-11-23, 14:43
  #140
Medlem
-DaRude-s avatar
Det här stycket:
Citat:
Socialnämnden bedömer att pojken har ett "särskilt behov av vård för att motverka risken för en ogynnsam utveckling".
...är ju helt galet.

Jag kanske inte håller med om att man ska använda ordet men att en 15-åring skulle behöva "särskild vård" för att ha yttrat ett känsloladdat ord är ju helt galet. Det är lobotomi och politisk indoktrinering i modernare form. Sverige är en kommunistisk åsiktsdiktatur där alla åklagare, rektorer, myndighetschefer, försvarsadvokater, tjänstemän mfl är köpta och politiskt bundna till den enda "sanna läran".
Citera
2018-11-23, 15:25
  #141
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att du ger dig själv rätt att kränka andra människor är en sak, en helt annan sak är att du gör dig själv otrevlig. Nej, ingen har rätt att kränka en annan människa. Då är det bättre att hålla tyst. Att du anser dig ha rätt att göra andra illa, säger väldigt mycket om dig.

Att säga "neger" kan jag tycka är ganska oskyldigt, men frågan var i vilket sammanhang. Kanske pojkens hemförhållanden var såna att nån annan var tvungen att fostra pojken med lite hårdare tag? Det krävs en hel by att fostra ett barn. Tyvärr blir folk förbannade när man rättar upp andras barn.
Men va fan, är detta familjelivs forum?

Vadå hemförhållanden? Kan inte du dra åt skogen med dina flummiga fantasier utan någon som helst bäring på ämnet! Idiot. Pojken var mobbad och gav igen och du skall traggla om hur han har det hemma?
Citera
2018-11-23, 15:28
  #142
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
”15 åriga” invandrare kan begå grova brott utan påföljd. En svensk grabb använder N-ordet, då blir det fart på åklagaren. Helt sanslöst!
WORD!

Felet kommer när känslostyrda kärringar (typ picasso2) kommer in i bilden och tycker synd om hudingarna och drar in deras och andras bakgrund samt en massa flummiga fantasier.

Sverige är ett sjukt land.
Citera
2018-11-23, 15:59
  #143
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det känns som man utelämnat något. Han lär inte få ungdomsvård enbart pga att han skrivit neger på snapchat
Skulle en nazistisk propagandablogg utelämna något?! Tror jag inte.
Citera
2018-11-23, 16:36
  #144
Medlem
Geomeisters avatar
Ett exempel varför jag hatar 2018.

Varför hade en unge en mobil? (behövs verkligen det? Seriöst).
Varför mobbar mörka unga en vit? (mobbing är alltid fel).
Varför använder den vita ungen ordet negrer?
Varför straffas denna unge, men mängder av invandrare kommer ifrån skottfritt ifrån betydligt värre saker?

Nej.

Ge ungar en mobil när dom är redo att hantera en. Blir billigare för familjen också som kan satsa på vettigare saker.

Mobbarna behöver läxas upp av sina föräldrar.

Ordet neger är omdiskuterat och är onödigt. Det finns bättre ord.

Sluta tycka synd om minoriteter. Minoriteterna i Sverige är så jäkla stora idag. Det handlar inte om 1000 peroner vs. 10 miljoner. I Sverige finns allla möjliga typer och alla ska hanteras likadant. I många områden är svenskar en minoritet i sig. Om det är 500 elever och 50 är svenskar. Är dom då inte i samma minoritetet som alla andra?

Allas lika värde heter det väl?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback