Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 16:05
  #1
Medlem
för cirka en vecka sen hade jag kämpat med en förkylning några dagar (som inte släppt än) och märkte att mitt ena öra gjorde lite ont. tänkte inte så mycket på det, sen ledde det till att jag gradvis över några dagar förlorade nästan all hörsel på det örat. paniken uppstod när jag märkte att mitt friska öra också blivit dämpat.
så rätt in på akuten, läkaren tar en titt på en sekund i mitt öra och säger infektion, skriver ut recept på antibiotika och skickar mig därifrån. jag frågade snabbt om det iallafall inte skulle bli värre efter att jag börjat ta kuren, vilket det inte skulle. 3,5 dygn senare på 3 doseringar om dagen har det bara blivit värre, till den punkten att jag har ungefär 10% hörsel kvar i båda öronen. det är skitläskigt, ska till en annan akut imorgon och bli undersökt igen, men tills dess är det nån som har varit med om samma?? har spenderat otaliga många timmar i ångest över min hörsel, är livrädd att den ska bli permanent skadad
Citera
2018-11-18, 16:24
  #2
Medlem
KnarkandeKamels avatar
Öroninflammation... Blir knappast permanenta skador av det. Ge det ett par dagar så ska du se att det blir bättre.
Citera
2018-11-18, 16:43
  #3
Medlem
tänkte det också, men iom att pencilinet inte funkat alls och jag varken har ont i öronen eller vätskar så är jag tveksam
Citera
2018-11-18, 18:12
  #4
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somanydreams
för cirka en vecka sen hade jag kämpat med en förkylning några dagar (som inte släppt än) och märkte att mitt ena öra gjorde lite ont. tänkte inte så mycket på det, sen ledde det till att jag gradvis över några dagar förlorade nästan all hörsel på det örat. paniken uppstod när jag märkte att mitt friska öra också blivit dämpat.
så rätt in på akuten, läkaren tar en titt på en sekund i mitt öra och säger infektion, skriver ut recept på antibiotika och skickar mig därifrån. jag frågade snabbt om det iallafall inte skulle bli värre efter att jag börjat ta kuren, vilket det inte skulle. 3,5 dygn senare på 3 doseringar om dagen har det bara blivit värre, till den punkten att jag har ungefär 10% hörsel kvar i båda öronen. det är skitläskigt, ska till en annan akut imorgon och bli undersökt igen, men tills dess är det nån som har varit med om samma?? har spenderat otaliga många timmar i ångest över min hörsel, är livrädd att den ska bli permanent skadad

Får ofta så när jag är förkyld och brukar sluta med att jag får sticka hål på trumhinnan, rip.
Citera
2018-11-18, 23:06
  #5
Medlem
maxatdunders avatar
Låter som en helt vanlig vaxpropp, det kan gå från 0 till 100 real quick. Men nu fick du ju utskrivet antibiotika... så kör på de, men använd revaxör i några dagar efter att dom grönat dig på husläkaren. Du blir inte döv bara sådär, slappna av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback